Autor |
Wiadomość |
AMSTAFF
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ADAM
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 13 razy Wiek: 46 Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 297 Skąd: ŁÓDŹ
|
Wysłany: 2015-08-17, 13:04 [D3 02 4.2MPI/LPG
] wypadnie zapłonu
|
|
|
Witam,
pojawił mi się pewien problem z autem a mianowicie po 2 tygodniach postoju A8 podczas jazdy zaczął mrugać Check po chwili EPC po podłączenia pod komp pokazuje błąd wypadania zapłonu oraz wypadanie zapłonu cyl.2. Miałem jedną nową cewkę beru tak na zaś... Dziś wymieniona została ta cewka na nową na drugim cylindrze. Wszystko wróciło do normy... na 1.5 godziny niestety! bo zaczęła się ta sama historia tylko tym razem na 4 cyl, mrugający Check i EPC. Taki przypadek że poszła druga cewka? czy to coś innego uwala cewki? Co ciekawe dzwoniłem do ASO i akcja serwisowa na cewki wykonana w 2011 roku a więc kolega JIMM to ogarniał. Tylko jest jeden myk... cewka którą wymieniłem na drugi cyl. była właśnie z oznaczeniem cewek wadliwych z literką "c" na końcu. Więc dziwna sprawa... albo serwis przyciął w pręta albo... albo... zamówłem 8 nowych świec i zamówiłem 7 cewek używanych od Fossa takich na jakie serwis wymienia z literką "T" i zobaczymy... nie oglądałem pozostałych cewek jakie mają oznaczenia ale wyglądają na takie same jak ta wadliwa. Myślicie że to zbieg okoliczności że padła tak nagle kolejna? przyznam szczerze że świece nie wiem kiedy były ostatni raz wymieniane ale czy świeca jest w stanie uwalić cewkę? |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez AMSTAFF 2015-08-17, 16:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-08-17, 14:31
|
|
|
Świeca może zaszkodzić cewce. Cewka jest to element który wytwarza bardzo duże napięcie które jest kierowane do świecy.
Świeca powinna oddać tą energię po przez wytworzenie iskry. Jeśli nie będzie tego robić to może prowadzić do ubicia cewki.
Adam wymień świeczki na początek. Skoro tego jeszcze nie robiłeś to może być dobrym pomysłem.
Nie kupuj jakichś Mega Hiper kosmicznych. Najzwyklejsze, takie jakie powinny być dedykowane. Bez nazw Super itp. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2015-08-17, 15:17
|
|
|
Kolego ja mialem wypadanie zaplonu na 8 cylindrze.Nastapilo to podczas jazdy na rezerwie gdzie wczesniej zatankowalem auto w jakichś patykach.Pozniej okazalo sie ze chrzcza paliwo.Zalalem bak do pelna na Orlenie i wszystko wróciło do normy.Moze masz syf w baku zarzuca swieczki.Najlepiej je zmień. |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
AMSTAFF
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ADAM
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 13 razy Wiek: 46 Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 297 Skąd: ŁÓDŹ
|
Wysłany: 2015-08-17, 16:19
|
|
|
tankowałem również na Orlenie stało się to 500km od domu a u siebie tankuje tylko na zaprzyjaźnionej stacji Shella do tego jeżdżę na LPG i jest to samo, wykluczam absolutnie winę paliwa i ewentualnej rezerwy bo do tego nie dopuszczam a w trasie miałem 3/4 zbiornika. Ale świeczki wymienię już zamówiłem. Martwi mnie tylko to że padła nagle kolejna cewka... taki zbieg okoliczności...? niestety nie miałem dwóch rezerwowych cewek |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2015-08-17, 19:46
|
|
|
Moze to kolejna swieczka padla a nie cewka.Badz dobrej mysli |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
|
|
|
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-08-17, 20:16
|
|
|
Witam!
leon0376 napisał/a: | Moze to kolejna swieczka padla | -skad wy to bierzecie? Oryginaly wymienilem po 220 tys km i jeszcze dzialaly.
Stefan. |
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2015-08-17, 20:32
|
|
|
Jak dzialaja to sobie wkrec wiesz gdzie!!! U mnie panel klimatronika dziala nadal a ty szukasz na forum innego bo twoj padł. Moze tez odstapisz? Co? |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-08-18, 04:37
|
|
|
Świeczki mają dawać iskrę a jak ta iskra jest nie wystarczająca to występuje wypadanie zapłonu. Możliwe że ty występuje w momencie przełączenia lub na przykład z braku paliwa.
Ja miałem wcześniej taką sytuację że gdy brakowało gazu i przeskakiwał na benzynę to wyrzucał w tym momencie wypadanie zapłonu na losowym cylindrze który aktualnie ma cykl.
Osobiście od świeczek bym zaczął. Ja od wczoraj mam dygnięcia lecz ECU nie wykrywa wypadania zapłonu. Na razie nie szukam w lpg. Zaczynam od wymiany świeczek. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
AMSTAFF
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ADAM
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 13 razy Wiek: 46 Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 297 Skąd: ŁÓDŹ
|
Wysłany: 2015-08-18, 10:03
|
|
|
aro51 napisał/a: | Odlacz aku na noc. Niech ECU gazowe i benzynowe się zrestartuja. Przechodziłem niedawno to samo. |
możesz Arek coś więcej napisać o twoim przypadku?
Odłączałem aku na jakieś 15 min bez rezultatu. Jak sugerujesz żeby to było kilkanaście godzin to spróbuję tak zrobić. Tylko tak jak pisałem wcześniej po wymianie cewki na 2 cyl było wszystko ok, przez 1.5 godziny i później to samo lecz na 4cyl. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2015-08-18, 10:52
|
|
|
Możesz także spróbować dać nastawy podstawowe w sterowniku silnika. Takie objawy jak opisujesz bardzo często kończą się padnięty ECU, dlatego ja sugeruje najprostsze rzeczy na początek. Reset wartości ECU wymiany świec , cewek wiązki itp. |
_________________ Zdjęcia Audi A6 i A7
Zawór recyrkulacji EGR Audi A6 C7 2.0 177 KM. |
|
|
|
|
AMSTAFF
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ADAM
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 13 razy Wiek: 46 Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 297 Skąd: ŁÓDŹ
|
Wysłany: 2015-08-18, 11:18
|
|
|
aro51 napisał/a: | Takie objawy jak opisujesz bardzo często kończą się padnięty ECU |
no rozumiem, a jaki błąd w takim wypadku powinien pokazać tester diagnostyczny? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-08-18, 11:21
|
|
|
Adam jezeli wina leży w ECU to może pokazywac rozmaite błedy albo wcale. |
|
|
|
|
AMSTAFF
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ADAM
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 13 razy Wiek: 46 Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 297 Skąd: ŁÓDŹ
|
Wysłany: 2015-08-18, 11:28
|
|
|
Rozumie że cuda mogą być róźne... ale sam błąd padniętego ECU powinno pokazać? jakiś jego kod, symbol, oznaczenie itd?
a jak padł ECU to jaka jest procedura naprawcza? bo podejrzewam że jest to droga impreza i to pewnie tylko ASO może ogarnąć? jakie koszta takiej usterki? ktoś to przerabiał?
edit. 18:10
przed chwilą wróciłem z garażu i tak.. auto stało teraz dwa dni... odpaliłem i wszystko było w porządku...jakby nigdy nic!
Pochodziło z 10-15 minut silnik złapał 90 stopni temperatury i znowu zaczęło się to samo telepanie i wypadanie zapłonu na 4 cyl. dlaczego od razu nie zaczęło kuleć? odpiąłem aku. tak jak aro pisał zostawię do jutra i zobaczę. Cewki już jadą, świece nowe są zobaczymy czy wymiana tego wszystkiego coś pomoże |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-08-18, 20:42
|
|
|
Nie Adamie jak ECU pada to ono tego nie wie i sie dzieja cuda. Oczywiście da się zwylke naprawić i niekoniecznie to drogie. Jezeli bedziesz potrzebował naprawic to zadzwoń a cie pokieruje. |
|
|
|
|
|