Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Kopci na zimnym silniku???  
Autor Wiadomość
domin1212 
Moje A8


Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Dsg
Zasilanie: ON
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 35
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 91
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2010-05-05, 16:27   [D3 03 4.2MPI/LPG ] Kopci na zimnym silniku???

Witam dzisiaj jak odpaliłem swoją a8 to zaczeła mi kopcić jak dałem wiecej gazu to zrobiła się mała chmórka niebieskiego dymu jakby się WSk odpaliło i troszke się przeraziłem, paczałem do silnika olej jest w porządku czyli nie bieże! Jak się silnik rozgrzał to zaczeła pószczać małą pare czyli ok ! Może na zimnym źle przepala a i macie tez okopcone takie czarne końcówki od wydechów bo ja mam po jakimś czasie jazdy. To normalne w benzynie czy raczej nie i czym może to być spowodowane??? Z góry dziekuje za odp i pozdrawiam !!!
_________________
$$$Domin$$$
.
 
 
paulo79 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 575
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-05-05, 17:15   

kolego z gazu zawsze zbiera sie para wodna ale niebieski dymek wskazywac nam moze uszczelniacze na zaworach choc to dziwne przy tym roczniku....
 
 
szoszon1983 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 224
Skąd: Radom / Reading, UK
Wysłany: 2010-05-05, 18:17   

Ja takie coś widziałem kilka razy w autach, które stały długo i odpalane tylko na chwilkę-w komisach. Wtedy po odpaleniu jak wydech zaczyna się w końcu nagrzewać to się z niego wszystko wypala, katalizator się "przepala" i może mocno zakopcić.
W normalnie użytkowanym aucie to nie najlepszy objaw. :cry:
 
 
klon_84
[Usunięty]

Wysłany: 2010-05-05, 18:41   

objaw uszcelniaczy zaworowych hmm ale powinno w tym pzrypadku ubaywac oleju...

[ Dodano: 2010-05-05, 19:51 ]
ale sprawdz rowniez filtr powetrza - moze byc brudny lub mozesz miec zapchany przelot.
 
 
Fuszbejns 
Użytkownik



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomik
Jeżdzę: A8
Wiek: 46
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 25
Skąd: legnica
Wysłany: 2010-05-21, 10:31   

mam 2 audice w rodzinie kazda z nich przykopca przy zapaleniu zimnego silnika nie martw sie to norma aha i nie gazuj zaraz po odpaleniu :) to nic dobrego dla silnika aha i spalanie oleju to tez norma jak zacznie chlac 1l/1000 zacznij sie martwic ale 1l na 3 - 4 tys to normalne zuplnie
_________________
"w takiej pracy co mi daje 3 zł na godzine to jest też smiech na sali.. a to ku.. a dykty ciężkie obijają sie .."
 
 
ricov6 
Moje A8


Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rysiek
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 112
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-05-21, 21:08   

kolego jak dałeś jej po garach przy ostatniej jeździe to może zakopcić przy następnym odpalaniu
 
 
Cruiser 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: A8L D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 45
Skąd: Koniec Swiata :)
Wysłany: 2010-05-22, 00:58   

Fuszbejns napisał/a:
... ale 1l na 3 - 4 tys to normalne zuplnie

Bzdura! - moze i "normalne", ale zalezy u kogo :D :lol:
Jakos nie zauwazam takiego zjawiska "normalnosci" w swoim audiku.
 
 
paulo79 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 575
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-05-22, 09:09   

z doswiadczenia wiem ze v8 potrafi wypic 1 litr na 1000 km w zaleznosci jak jest eksploatowane a co do kopcenia to jesli kopci na bialo i jest zagazowana nie ma katow to zjawisko normalne natomiast jesli dym jest czarny lub niebieski to juz jest powod do zmartwien
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-05-22, 12:28   

Cruiser napisał/a:
Fuszbejns napisał/a:
... ale 1l na 3 - 4 tys to normalne zuplnie

Bzdura! - moze i "normalne", ale zalezy u kogo :D :lol:
Jakos nie zauwazam takiego zjawiska "normalnosci" w swoim audiku.

Żadna bzdura - zerknij w instrukcję obsługi...
ubytek oleju w ilościach 0,5 litra na 1000km jest zdajesię normalne ;-)

Wszystko zależy jak eksploatujemy nasze auto i jak było esploatowane przez poprzednich właścicieli.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Cruiser 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: A8L D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 45
Skąd: Koniec Swiata :)
Wysłany: 2010-05-22, 14:14   

FOSS napisał/a:
Cruiser napisał/a:
Fuszbejns napisał/a:
... ale 1l na 3 - 4 tys to normalne zuplnie

Bzdura! - moze i "normalne", ale zalezy u kogo :D :lol:
Jakos nie zauwazam takiego zjawiska "normalnosci" w swoim audiku.

Żadna bzdura - zerknij w instrukcję obsługi...
ubytek oleju w ilościach 0,5 litra na 1000km jest zdajesię normalne ;-)

Wszystko zależy jak eksploatujemy nasze auto i jak było esploatowane przez poprzednich właścicieli.

Nie zawsze info. z instrukcji obslugi zgadza sie z tym, co pokazuje zycie. Jezeli mi nie chla oleju, to chyba wiem co mowie. Olej wymieniam co 5 tys. i zadnych "litrowych dolewek" nie stosuje - bo nie ma takiej potrzeby :mrgreen:
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-05-22, 20:26   

Cruiser napisał/a:
Nie zawsze info. z instrukcji obslugi zgadza sie z tym, co pokazuje zycie. Jezeli mi nie chla oleju, to chyba wiem co mowie. Olej wymieniam co 5 tys. i zadnych "litrowych dolewek" nie stosuje - bo nie ma takiej potrzeby :mrgreen:

Ależ kolego, ja wcale nie neguję że Twoje A8 nie zużywa oleju...
twierdzę natomiast, że pewne zużycie oleju w trakcie eksploatacji jest w tym silniku normalne co potwierdza fabryczna instrukcja obsługi dołączana do samochodu a wpływ na to ewentualne zużycie ma technika jazdy obecnego i wszystkich poprzednich kierowców...
...
mam nadzieję że dostrzegasz tą subtelną różnicę ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
Ostatnio zmieniony przez FOSS 2010-05-24, 00:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Fuszbejns 
Użytkownik



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomik
Jeżdzę: A8
Wiek: 46
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 25
Skąd: legnica
Wysłany: 2010-05-23, 20:08   

kolego cruiser moze akurat trafiles na egzemplarz niezwykle dobrze spasowany kazda V8 moze miec pewne róznice na etapie produkcji dopuszczalne sa pewne odchylenia +/- kazdy mikrometr ma wplyw na zyzycie oleju a dalej idac to ze twoja nie pali ( co jest oczywisci niemozliwe) to zalezy tez od jej "wychowania" na etapie docierania w kazdym razie nalezysz do mnijszosci sposrod tych ktorym v8 "nie pala" oleju poza tym trzeba tez miec na uwadze gubienie oleju niestety wiekszosc A8 sie poci na misce badz miskach olejowych i nie tylko.. suma sumarum tak czy inaczej spalanie oleju w naszych 8 mkach w 90% nie wplywa na parametry techniczne - spalanie jesli juz to wynika z pierścieni zgarniających a nie uszczelniających

pozdrawiam
_________________
"w takiej pracy co mi daje 3 zł na godzine to jest też smiech na sali.. a to ku.. a dykty ciężkie obijają sie .."
 
 
greg26 
Moje A8


Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 385
Skąd: GA
Wysłany: 2010-05-24, 17:42   

Zgodzę się z kolegami,że V8 biorą olej.Niedawno zakupiłem 4.2 i wychodzi mi,że jakieś 300- 700 muszę dolać na 1000 km w zależności od stylu jazdy.Kolega też miał 4.2 i też dolewki robił,więc uważam,że nie ma co tego za bardzo przeżywać.Wcześniej miałem A8 2,8 V6 i też brał ,A6 2.4 V6 to samo.Te silniki nawet po remoncie generalnym będą brały olej.
Zaznaczam,że mam zdrowy silnik - ma moc,pracuje prawidłowo,nie ma wycieków i nie widać w nim zużycia- cóż trzeba dolewać i już.Jeżdzę na Valvoline 10w60 vr1,przypuszczam,że te silniki na kiepskich olejach mogą go więcej konsumować.Na zimnym też pojawia się niebieskawy dymek.Czyli norma :-)
 
 
Rapik 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 4.2TDi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 310
Skąd: G-dz
Wysłany: 2010-05-24, 17:54   

Moje A8, Shell Helix 10W40, od wymiany do wymiany nic. Olej na bagnecie idealnie czysty, i nie ubywa go. Podejrzewam że to właśnie od stylu jazdy przede wszystkim zależy i od tego jak poprzedni właściciele traktowali autko i jakich używali olei.
 
 
Marcin123 
Moje A8


Silnik cm3: 3700
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: marcin
Jeżdzę: d2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 92
Skąd: radomsko
Wysłany: 2010-05-25, 06:53   

ja mam rocznik 96.3.7 i powiem ze na 10.000 km dolewam moze 1litr.ale jezdze spokojnie mysle ze sposob jazdy ma duzy wplyw na to czy bierze olej.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.