Autor |
Wiadomość |
domin1212
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Dsg
Zasilanie: ON
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 35 Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 91 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2010-05-05, 16:27 [D3 03 4.2MPI/LPG
] Kopci na zimnym silniku???
|
|
|
Witam dzisiaj jak odpaliłem swoją a8 to zaczeła mi kopcić jak dałem wiecej gazu to zrobiła się mała chmórka niebieskiego dymu jakby się WSk odpaliło i troszke się przeraziłem, paczałem do silnika olej jest w porządku czyli nie bieże! Jak się silnik rozgrzał to zaczeła pószczać małą pare czyli ok ! Może na zimnym źle przepala a i macie tez okopcone takie czarne końcówki od wydechów bo ja mam po jakimś czasie jazdy. To normalne w benzynie czy raczej nie i czym może to być spowodowane??? Z góry dziekuje za odp i pozdrawiam !!! |
_________________ $$$Domin$$$
.
|
|
|
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-05-05, 17:15
|
|
|
kolego z gazu zawsze zbiera sie para wodna ale niebieski dymek wskazywac nam moze uszczelniacze na zaworach choc to dziwne przy tym roczniku.... |
|
|
|
|
|
|
|
szoszon1983
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 224 Skąd: Radom / Reading, UK
|
Wysłany: 2010-05-05, 18:17
|
|
|
Ja takie coś widziałem kilka razy w autach, które stały długo i odpalane tylko na chwilkę-w komisach. Wtedy po odpaleniu jak wydech zaczyna się w końcu nagrzewać to się z niego wszystko wypala, katalizator się "przepala" i może mocno zakopcić.
W normalnie użytkowanym aucie to nie najlepszy objaw. :cry: |
|
|
|
|
klon_84 [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-05-05, 18:41
|
|
|
objaw uszcelniaczy zaworowych hmm ale powinno w tym pzrypadku ubaywac oleju...
[ Dodano: 2010-05-05, 19:51 ]
ale sprawdz rowniez filtr powetrza - moze byc brudny lub mozesz miec zapchany przelot. |
|
|
|
|
|
|
|
Fuszbejns
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomik
Jeżdzę: A8
Wiek: 46 Dołączył: 10 Paź 2009 Posty: 25 Skąd: legnica
|
Wysłany: 2010-05-21, 10:31
|
|
|
mam 2 audice w rodzinie kazda z nich przykopca przy zapaleniu zimnego silnika nie martw sie to norma aha i nie gazuj zaraz po odpaleniu to nic dobrego dla silnika aha i spalanie oleju to tez norma jak zacznie chlac 1l/1000 zacznij sie martwic ale 1l na 3 - 4 tys to normalne zuplnie |
_________________ "w takiej pracy co mi daje 3 zł na godzine to jest też smiech na sali.. a to ku.. a dykty ciężkie obijają sie .."
|
|
|
|
|
ricov6
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rysiek
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 112 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-05-21, 21:08
|
|
|
kolego jak dałeś jej po garach przy ostatniej jeździe to może zakopcić przy następnym odpalaniu |
|
|
|
|
|
|
|
Cruiser
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: A8L D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lis 2009 Posty: 45 Skąd: Koniec Swiata :)
|
Wysłany: 2010-05-22, 00:58
|
|
|
Fuszbejns napisał/a: | ... ale 1l na 3 - 4 tys to normalne zuplnie |
Bzdura! - moze i "normalne", ale zalezy u kogo :lol:
Jakos nie zauwazam takiego zjawiska "normalnosci" w swoim audiku. |
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-05-22, 09:09
|
|
|
z doswiadczenia wiem ze v8 potrafi wypic 1 litr na 1000 km w zaleznosci jak jest eksploatowane a co do kopcenia to jesli kopci na bialo i jest zagazowana nie ma katow to zjawisko normalne natomiast jesli dym jest czarny lub niebieski to juz jest powod do zmartwien |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-05-22, 12:28
|
|
|
Cruiser napisał/a: | Fuszbejns napisał/a: | ... ale 1l na 3 - 4 tys to normalne zuplnie |
Bzdura! - moze i "normalne", ale zalezy u kogo :lol:
Jakos nie zauwazam takiego zjawiska "normalnosci" w swoim audiku. |
Żadna bzdura - zerknij w instrukcję obsługi...
ubytek oleju w ilościach 0,5 litra na 1000km jest zdajesię normalne ;-)
Wszystko zależy jak eksploatujemy nasze auto i jak było esploatowane przez poprzednich właścicieli. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Cruiser
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: A8L D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lis 2009 Posty: 45 Skąd: Koniec Swiata :)
|
Wysłany: 2010-05-22, 14:14
|
|
|
FOSS napisał/a: | Cruiser napisał/a: | Fuszbejns napisał/a: | ... ale 1l na 3 - 4 tys to normalne zuplnie |
Bzdura! - moze i "normalne", ale zalezy u kogo :lol:
Jakos nie zauwazam takiego zjawiska "normalnosci" w swoim audiku. |
Żadna bzdura - zerknij w instrukcję obsługi...
ubytek oleju w ilościach 0,5 litra na 1000km jest zdajesię normalne ;-)
Wszystko zależy jak eksploatujemy nasze auto i jak było esploatowane przez poprzednich właścicieli. |
Nie zawsze info. z instrukcji obslugi zgadza sie z tym, co pokazuje zycie. Jezeli mi nie chla oleju, to chyba wiem co mowie. Olej wymieniam co 5 tys. i zadnych "litrowych dolewek" nie stosuje - bo nie ma takiej potrzeby :mrgreen: |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-05-22, 20:26
|
|
|
Cruiser napisał/a: | Nie zawsze info. z instrukcji obslugi zgadza sie z tym, co pokazuje zycie. Jezeli mi nie chla oleju, to chyba wiem co mowie. Olej wymieniam co 5 tys. i zadnych "litrowych dolewek" nie stosuje - bo nie ma takiej potrzeby :mrgreen: |
Ależ kolego, ja wcale nie neguję że Twoje A8 nie zużywa oleju...
twierdzę natomiast, że pewne zużycie oleju w trakcie eksploatacji jest w tym silniku normalne co potwierdza fabryczna instrukcja obsługi dołączana do samochodu a wpływ na to ewentualne zużycie ma technika jazdy obecnego i wszystkich poprzednich kierowców...
...
mam nadzieję że dostrzegasz tą subtelną różnicę ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
Ostatnio zmieniony przez FOSS 2010-05-24, 00:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Fuszbejns
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomik
Jeżdzę: A8
Wiek: 46 Dołączył: 10 Paź 2009 Posty: 25 Skąd: legnica
|
Wysłany: 2010-05-23, 20:08
|
|
|
kolego cruiser moze akurat trafiles na egzemplarz niezwykle dobrze spasowany kazda V8 moze miec pewne róznice na etapie produkcji dopuszczalne sa pewne odchylenia +/- kazdy mikrometr ma wplyw na zyzycie oleju a dalej idac to ze twoja nie pali ( co jest oczywisci niemozliwe) to zalezy tez od jej "wychowania" na etapie docierania w kazdym razie nalezysz do mnijszosci sposrod tych ktorym v8 "nie pala" oleju poza tym trzeba tez miec na uwadze gubienie oleju niestety wiekszosc A8 sie poci na misce badz miskach olejowych i nie tylko.. suma sumarum tak czy inaczej spalanie oleju w naszych 8 mkach w 90% nie wplywa na parametry techniczne - spalanie jesli juz to wynika z pierścieni zgarniających a nie uszczelniających
pozdrawiam |
_________________ "w takiej pracy co mi daje 3 zł na godzine to jest też smiech na sali.. a to ku.. a dykty ciężkie obijają sie .."
|
|
|
|
|
|
|
|
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2010-05-24, 17:42
|
|
|
Zgodzę się z kolegami,że V8 biorą olej.Niedawno zakupiłem 4.2 i wychodzi mi,że jakieś 300- 700 muszę dolać na 1000 km w zależności od stylu jazdy.Kolega też miał 4.2 i też dolewki robił,więc uważam,że nie ma co tego za bardzo przeżywać.Wcześniej miałem A8 2,8 V6 i też brał ,A6 2.4 V6 to samo.Te silniki nawet po remoncie generalnym będą brały olej.
Zaznaczam,że mam zdrowy silnik - ma moc,pracuje prawidłowo,nie ma wycieków i nie widać w nim zużycia- cóż trzeba dolewać i już.Jeżdzę na Valvoline 10w60 vr1,przypuszczam,że te silniki na kiepskich olejach mogą go więcej konsumować.Na zimnym też pojawia się niebieskawy dymek.Czyli norma :-) |
|
|
|
|
Rapik
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 4.2TDi
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 310 Skąd: G-dz
|
Wysłany: 2010-05-24, 17:54
|
|
|
Moje A8, Shell Helix 10W40, od wymiany do wymiany nic. Olej na bagnecie idealnie czysty, i nie ubywa go. Podejrzewam że to właśnie od stylu jazdy przede wszystkim zależy i od tego jak poprzedni właściciele traktowali autko i jakich używali olei. |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin123
Moje A8
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: marcin
Jeżdzę: d2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Paź 2009 Posty: 92 Skąd: radomsko
|
Wysłany: 2010-05-25, 06:53
|
|
|
ja mam rocznik 96.3.7 i powiem ze na 10.000 km dolewam moze 1litr.ale jezdze spokojnie mysle ze sposob jazdy ma duzy wplyw na to czy bierze olej. |
|
|
|
|
|