Autor |
Wiadomość |
szoszon1983
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 224 Skąd: Radom / Reading, UK
|
Wysłany: 2010-11-08, 14:45 [D3 04 4.2MPI/LPG
] Ładowanie
|
|
|
witam
Dziś rano auto wywaliło mi na wyświetlaczu, że ma jakiś problem ze słabym akumulatorem. Trochę mnie to zdziwiło, bo bateria ma około roku (kupiona w aso audi, więc zakładam, że nie powinno wyć problemów z jakością). Wczoraj zrobiłem trasę około 130km i zaparkowałem auto pod domem. Podejrzewam problemy z alternatorem, ale jak to się sprawdza??
Na razie podłączyłem miernik do baterii i pokazuje 12,5V, po odpaleniu 14,4V, po obciążeniu go wszystkim co mogłem włączyć wychodzi 14.3V.
jeszcze jedno mi przyszło do głowy: po wymianie baterii nie robiłem żadnej adaptacji, a słyszałem, że niektórzy robią. Jak to jest z tą adaptacją?? |
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2010-11-08, 22:56
|
|
|
szoszon1983 napisał/a: | Dziś rano auto wywaliło mi na wyświetlaczu, że ma jakiś problem ze słabym akumulatorem. |
napięcia masz dobre
błąd się powtarza?
sprawdź czy masz coś w aucie zamontowane co może się nie wyłączać po wyjęciu kluczyka i czy przewody od klem, masy nie są luźne
Nie robi się adaptacji baterii tylko np pamięci szyb, po wymianie wystarczy każdą po kolei pojechać góra dół i innych takich dupereli. By tego uniknąć podczas wymiany aku podłącza się kablami jakiś inny na tę chwilę i auto nie traci pamięci takich ustawień |
|
|
|
|
|
|
|
szoszon1983
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 224 Skąd: Radom / Reading, UK
|
Wysłany: 2010-11-09, 02:16
|
|
|
autem dziś jeździłem cały dzień i pracuje normalnie, tylko potrafi np. nie domknąć bagażnika, bo niby oszczędza prąd i wyświetlaczu pokazuje stan baterii 10%.
Klemy są mocno dokręcone, napięcia ok, wychodzi, że aku się wysypał. |
|
|
|
|
mazur6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 266 Skąd: Nowa Cerkiew
|
Wysłany: 2010-11-09, 09:17
|
|
|
zrób jeszcze raz adaptacje akumulatora i będzie wszystko ok. ja miałem to samo a aku ma 3 miechy. zdarza się że czasem "zapomni" o aku i cały czas pokazuje 10% ale to minutka roboty i po krzyku |
|
|
|
|
|
|
|
szoszon1983
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 224 Skąd: Radom / Reading, UK
|
Wysłany: 2010-11-09, 12:41
|
|
|
mazur6662 napisał/a: | zrób jeszcze raz adaptacje akumulatora i będzie wszystko ok. ja miałem to samo a aku ma 3 miechy. zdarza się że czasem "zapomni" o aku i cały czas pokazuje 10% ale to minutka roboty i po krzyku |
a jak to zrobić??
Jak odpala silnik, no nawet lampy nie przygasają, więc może jednak to tylko kwestia diagnozowania systemu?? |
|
|
|
|
mazur6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 266 Skąd: Nowa Cerkiew
|
Wysłany: 2010-11-10, 11:55
|
|
|
podepnij vaga, wybierz akumulator z listy lub o podobnych parametrach, wpisz nr seryjny aku (może być bylejaki), zatwierdź wszystko i po sprawie 5 min roboty |
|
|
|
|
|
|
|
szoszon1983
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 224 Skąd: Radom / Reading, UK
|
Wysłany: 2010-11-10, 14:08
|
|
|
mazur6662 napisał/a: | podepnij vaga, wybierz akumulator z listy lub o podobnych parametrach, wpisz nr seryjny aku (może być bylejaki), zatwierdź wszystko i po sprawie 5 min roboty |
już kupiłem nową baterię, napięcie na postoju było ok, ale przy odpalaniu spadało (dziwne, że lampki w środku nie przygasały wyraźnie). Teraz nawet sterownik od gazu zaczął wywalać błąd o zbyt niskim napięciu. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-11-12, 19:41
|
|
|
szoszon1983 napisał/a: | mazur6662 napisał/a: | podepnij vaga, wybierz akumulator z listy lub o podobnych parametrach, wpisz nr seryjny aku (może być bylejaki), zatwierdź wszystko i po sprawie 5 min roboty |
już kupiłem nową baterię, napięcie na postoju było ok, ale przy odpalaniu spadało (dziwne, że lampki w środku nie przygasały wyraźnie). Teraz nawet sterownik od gazu zaczął wywalać błąd o zbyt niskim napięciu. |
Koledzy już wcześniej pisali - zrobić adaptację akumulatora.
To że fizycznie wymieniłeś akumulator na nowy to nie wszystko bo system o tym nie wie i nową baterię traktuje jak starą pamiętając że stara była zużyta...
musisz wpisać do systemu informację że aku jest nowy i wtedy wszystko powinno działać poprawnie ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
szoszon1983
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 224 Skąd: Radom / Reading, UK
|
Wysłany: 2010-11-14, 18:30
|
|
|
FOSS, jak najbardziej masz rację.
Moja bateryjka po prostu się skończyła (po roku, kupiona w aso za spora kasę, z długa gwarancją....a ja wywaliłem rachunek :evil: ) |
|
|
|
|
club-iguana
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jaro
Jeżdzę: A8L
Pomógł: 1 raz Wiek: 52 Dołączył: 27 Kwi 2010 Posty: 215 Skąd: Brzozowa/WGM
|
Wysłany: 2010-12-25, 21:05
|
|
|
Szoszon, chyba mam to samo. Bateria ma rok i jakoś padła. Ale fakt faktem w lato ją zarżnąłem do ZERA więc może w zimę się odwdzięcza.
No i jeszcze mały problem, za groma aku nie chce się ładować z prostownika |
_________________ CCCO A8 D2 4.2 '96 -> Allroad 2,7T '02 -> A8L D3 4.2 '04 - to wszystko już było. |
|
|
|
|
|
|
|
szoszon1983
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 224 Skąd: Radom / Reading, UK
|
Wysłany: 2010-12-25, 23:34
|
|
|
Ja kupiłem nowy aku i problem zniknął, tym razem schowałem rachunek... |
|
|
|
|
club-iguana
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jaro
Jeżdzę: A8L
Pomógł: 1 raz Wiek: 52 Dołączył: 27 Kwi 2010 Posty: 215 Skąd: Brzozowa/WGM
|
Wysłany: 2010-12-25, 23:53
|
|
|
szoszon1983 napisał/a: | Ja kupiłem nowy aku i problem zniknął, tym razem schowałem rachunek... |
No ale po roku żeby padał, z serwisu? Skandal. |
_________________ CCCO A8 D2 4.2 '96 -> Allroad 2,7T '02 -> A8L D3 4.2 '04 - to wszystko już było. |
|
|
|
|
|
|
|
szoszon1983
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 224 Skąd: Radom / Reading, UK
|
Wysłany: 2010-12-30, 00:01
|
|
|
club-iguana napisał/a: | szoszon1983 napisał/a: | Ja kupiłem nowy aku i problem zniknął, tym razem schowałem rachunek... |
No ale po roku żeby padał, z serwisu? Skandal. |
miałem na niego gwarancję, no ale rachunku nie zachowałem... kosztował 136GBP i byłem przekonany, że wytrzyma dłużej. teraz mam taki za 80GBP z 4ro letnią gwarancją z europarts |
|
|
|
|
and808
Moje A8
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 427 Skąd: PL
|
Wysłany: 2011-01-04, 22:05
|
|
|
w kwestii akumulatorow nie mam za wiele do powiedzenia, lecz chcialbym sie z Wami podzielic moim przyszlym zakupem.
co prawda nie mam zadnego sygnalu, aby moj fabryczny,3-letni akumulator mial odmowic posluszenstwa, ale przeczytalem kiedys taki artykul:
http://www.motogazeta.moj...a,a,178923.html
i wtedy zaczalem interesowac sie firma moll. tu jest polska wersja strony www:
http://www.moll-batterien.pl/
jesli kiedys moj akumulator bedzie wymagal wymiany, w ciemno wezme produkt firmy Moll.
dlaczego ?
przekonuje mnie fakt, ze jest to firma rodzinna, gdzie nie ma bezosobowych udzialowcow (np fundusze inwestycyjne, banki) jak w Bosch, czy Varta.
ta firma produkuje wylacznie akumulatory samochodowe i w 100% ich biznes zalezy od akumulatorow samochodowych.
bosch, varta nie ma takiego problemu, jesli ich akumulatory nie beda sie nalepiej sprzedawac (czytaj : nie beda miec najwyzszej jakosci), kursy akcji nawet nie drgna - a wiec nic wielkiego sie nie stanie. ot po prostu rentownosc poprawia na innych produktach (bosch: wiertarki, varta: bateryjki R6) |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2011-01-04, 23:39
|
|
|
and808 - równie dobrze możesz zakupić Centre, którą to ma bardzo dobre baterie za rozsądne pieniądze.
VARTA ostatnimi czasy zeszła na psy |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|