Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 04 4.2MPI/LPG ] Ładowanie  
Autor Wiadomość
szoszon1983 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 224
Skąd: Radom / Reading, UK
Wysłany: 2010-11-08, 14:45   [D3 04 4.2MPI/LPG ] Ładowanie

witam

Dziś rano auto wywaliło mi na wyświetlaczu, że ma jakiś problem ze słabym akumulatorem. Trochę mnie to zdziwiło, bo bateria ma około roku (kupiona w aso audi, więc zakładam, że nie powinno wyć problemów z jakością). Wczoraj zrobiłem trasę około 130km i zaparkowałem auto pod domem. Podejrzewam problemy z alternatorem, ale jak to się sprawdza??
Na razie podłączyłem miernik do baterii i pokazuje 12,5V, po odpaleniu 14,4V, po obciążeniu go wszystkim co mogłem włączyć wychodzi 14.3V.

jeszcze jedno mi przyszło do głowy: po wymianie baterii nie robiłem żadnej adaptacji, a słyszałem, że niektórzy robią. Jak to jest z tą adaptacją??
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2010-11-08, 22:56   

szoszon1983 napisał/a:
Dziś rano auto wywaliło mi na wyświetlaczu, że ma jakiś problem ze słabym akumulatorem.


napięcia masz dobre
błąd się powtarza?
sprawdź czy masz coś w aucie zamontowane co może się nie wyłączać po wyjęciu kluczyka i czy przewody od klem, masy nie są luźne

Nie robi się adaptacji baterii tylko np pamięci szyb, po wymianie wystarczy każdą po kolei pojechać góra dół i innych takich dupereli. By tego uniknąć podczas wymiany aku podłącza się kablami jakiś inny na tę chwilę i auto nie traci pamięci takich ustawień
 
 
szoszon1983 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 224
Skąd: Radom / Reading, UK
Wysłany: 2010-11-09, 02:16   

autem dziś jeździłem cały dzień i pracuje normalnie, tylko potrafi np. nie domknąć bagażnika, bo niby oszczędza prąd i wyświetlaczu pokazuje stan baterii 10%.
Klemy są mocno dokręcone, napięcia ok, wychodzi, że aku się wysypał.
 
 
mazur6662 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 266
Skąd: Nowa Cerkiew
Wysłany: 2010-11-09, 09:17   

zrób jeszcze raz adaptacje akumulatora i będzie wszystko ok. ja miałem to samo a aku ma 3 miechy. zdarza się że czasem "zapomni" o aku i cały czas pokazuje 10% ale to minutka roboty i po krzyku :P
 
 
szoszon1983 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 224
Skąd: Radom / Reading, UK
Wysłany: 2010-11-09, 12:41   

mazur6662 napisał/a:
zrób jeszcze raz adaptacje akumulatora i będzie wszystko ok. ja miałem to samo a aku ma 3 miechy. zdarza się że czasem "zapomni" o aku i cały czas pokazuje 10% ale to minutka roboty i po krzyku :P


a jak to zrobić??
Jak odpala silnik, no nawet lampy nie przygasają, więc może jednak to tylko kwestia diagnozowania systemu??
 
 
mazur6662 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 266
Skąd: Nowa Cerkiew
Wysłany: 2010-11-10, 11:55   

podepnij vaga, wybierz akumulator z listy lub o podobnych parametrach, wpisz nr seryjny aku (może być bylejaki), zatwierdź wszystko i po sprawie :P 5 min roboty
 
 
szoszon1983 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 224
Skąd: Radom / Reading, UK
Wysłany: 2010-11-10, 14:08   

mazur6662 napisał/a:
podepnij vaga, wybierz akumulator z listy lub o podobnych parametrach, wpisz nr seryjny aku (może być bylejaki), zatwierdź wszystko i po sprawie :P 5 min roboty


już kupiłem nową baterię, napięcie na postoju było ok, ale przy odpalaniu spadało (dziwne, że lampki w środku nie przygasały wyraźnie). Teraz nawet sterownik od gazu zaczął wywalać błąd o zbyt niskim napięciu.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-11-12, 19:41   

szoszon1983 napisał/a:
mazur6662 napisał/a:
podepnij vaga, wybierz akumulator z listy lub o podobnych parametrach, wpisz nr seryjny aku (może być bylejaki), zatwierdź wszystko i po sprawie :P 5 min roboty

już kupiłem nową baterię, napięcie na postoju było ok, ale przy odpalaniu spadało (dziwne, że lampki w środku nie przygasały wyraźnie). Teraz nawet sterownik od gazu zaczął wywalać błąd o zbyt niskim napięciu.

Koledzy już wcześniej pisali - zrobić adaptację akumulatora.

To że fizycznie wymieniłeś akumulator na nowy to nie wszystko bo system o tym nie wie i nową baterię traktuje jak starą pamiętając że stara była zużyta...
musisz wpisać do systemu informację że aku jest nowy i wtedy wszystko powinno działać poprawnie ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
szoszon1983 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 224
Skąd: Radom / Reading, UK
Wysłany: 2010-11-14, 18:30   

FOSS, jak najbardziej masz rację.
Moja bateryjka po prostu się skończyła (po roku, kupiona w aso za spora kasę, z długa gwarancją....a ja wywaliłem rachunek :evil: )
 
 
club-iguana 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jaro
Jeżdzę: A8L
Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 215
Skąd: Brzozowa/WGM
Wysłany: 2010-12-25, 21:05   

Szoszon, chyba mam to samo. Bateria ma rok i jakoś padła. Ale fakt faktem w lato ją zarżnąłem do ZERA więc może w zimę się odwdzięcza.
No i jeszcze mały problem, za groma aku nie chce się ładować z prostownika :(
_________________
CCCO A8 D2 4.2 '96 -> Allroad 2,7T '02 -> A8L D3 4.2 '04 - to wszystko już było.
 
 
szoszon1983 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 224
Skąd: Radom / Reading, UK
Wysłany: 2010-12-25, 23:34   

Ja kupiłem nowy aku i problem zniknął, tym razem schowałem rachunek...
 
 
club-iguana 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jaro
Jeżdzę: A8L
Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 215
Skąd: Brzozowa/WGM
Wysłany: 2010-12-25, 23:53   

szoszon1983 napisał/a:
Ja kupiłem nowy aku i problem zniknął, tym razem schowałem rachunek...

No ale po roku żeby padał, z serwisu? Skandal.
_________________
CCCO A8 D2 4.2 '96 -> Allroad 2,7T '02 -> A8L D3 4.2 '04 - to wszystko już było.
 
 
szoszon1983 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 224
Skąd: Radom / Reading, UK
Wysłany: 2010-12-30, 00:01   

club-iguana napisał/a:
szoszon1983 napisał/a:
Ja kupiłem nowy aku i problem zniknął, tym razem schowałem rachunek...

No ale po roku żeby padał, z serwisu? Skandal.


miałem na niego gwarancję, no ale rachunku nie zachowałem... kosztował 136GBP i byłem przekonany, że wytrzyma dłużej. teraz mam taki za 80GBP z 4ro letnią gwarancją z europarts
 
 
and808 
Moje A8



Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 427
Skąd: PL
Wysłany: 2011-01-04, 22:05   

w kwestii akumulatorow nie mam za wiele do powiedzenia, lecz chcialbym sie z Wami podzielic moim przyszlym zakupem.

co prawda nie mam zadnego sygnalu, aby moj fabryczny,3-letni akumulator mial odmowic posluszenstwa, ale przeczytalem kiedys taki artykul:

http://www.motogazeta.moj...a,a,178923.html

i wtedy zaczalem interesowac sie firma moll. tu jest polska wersja strony www:

http://www.moll-batterien.pl/

jesli kiedys moj akumulator bedzie wymagal wymiany, w ciemno wezme produkt firmy Moll.

dlaczego ?

przekonuje mnie fakt, ze jest to firma rodzinna, gdzie nie ma bezosobowych udzialowcow (np fundusze inwestycyjne, banki) jak w Bosch, czy Varta.

ta firma produkuje wylacznie akumulatory samochodowe i w 100% ich biznes zalezy od akumulatorow samochodowych.
bosch, varta nie ma takiego problemu, jesli ich akumulatory nie beda sie nalepiej sprzedawac (czytaj : nie beda miec najwyzszej jakosci), kursy akcji nawet nie drgna - a wiec nic wielkiego sie nie stanie. ot po prostu rentownosc poprawia na innych produktach (bosch: wiertarki, varta: bateryjki R6)
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5071
Skąd: Těšin
Wysłany: 2011-01-04, 23:39   

and808 - równie dobrze możesz zakupić Centre, którą to ma bardzo dobre baterie za rozsądne pieniądze.
VARTA ostatnimi czasy zeszła na psy
_________________
Black Cars Matters
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.