Ogłoszenie 
Felgi Audi A8 forum a8 SklepOpon.com - opony i felgi motostacja_a8team.pl width= OC/AC forum a8 forum audi a8
Felgi Audi A8
Regeneracja
turbosprężarki
Naprawa
wgnieceń
SklepOpon.com
opony i felgi
Części samochodowe
Kup OC/AC
Sprawdzanie VIN
Cewki zapłonowe

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 3.0TDI ] Dziwne zachowanie wspomagania po wymianie  
Autor Wiadomość
AdiA8 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 74
Skąd: LU
Wysłany: 2019-10-09, 08:37   [D3 03 3.0TDI ] Dziwne zachowanie wspomagania po wymianie

A więc tak, mój magiel powiedział papa i wymieniłem go na niby dobrą używkę ale chyba nie tak dobrą jak zapewniała mnie osoba sprzedająca.

Byłem wczoraj ustawić zbieżność, którą udało się ustawić idealnie ale zdziwiło mnie na koniec pytanie diagnosty gdy ustawił auto na tych obrotowych "plackach", a mianowicie "co panu ta kierownica sama skręca?". Normanie zrobiłem minę sraj......o kota i pytam się o co chodzi.
Po ustawieniu kół i kiery na prosto i jej puszczeniu, przekręca się sama delikatnie w prawo o kąt może ze 20-25 stopni.

Podłączyłem Vcds i zero błędów, czujnik skrętu okej. Podczas postoju wyczuwalnie ciężej kręci się w lewo niż w prawo. Podczas normalnej jazdy nic się nie dzieje, siła skrętu taka sama w lewo i w prawo.
Po wejściu w bloki pomiarowe przy ustawionej kierownicy na wprost kąt skrętu wynosi 0 stopni, po przekręceniu na max w lewo i prawo, wartości graniczne są prawie idealnie równe (powiedzmy -540 +540, wartości zmyślone bo nie pamiętam właściwych)

Zapewne kupiłem trafioną maglownicę ;/ czy odpowiedzialnym za tą awarię może być rozdzielacz oleju? który decyduje o otwieraniu zaworów wspomagania w lewo lub prawo?
Czy może istnieje jeszcze jakiś czujnik, który trzeba skalibrować?


Patrzyłem na schematy i jest to chyba ta ośka do której przykręca się krzyżak i wszystko to co do tej ośki jest przymocowane w środku korpusu. Czy jest to rozbieralne? i czy np mogę przełożyć to ze starej maglownicy w której było to sprawne? Tam nic się złego nie działo, prócz uszkodzenia listwy.
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
IchiOne 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 37
Dołączył: 19 Mar 2018
Posty: 17
Skąd: Stargard
Wysłany: 2019-10-11, 16:05   

Nie musi to być wina samej przekładni ale nie wykluczałbym wadliwych zaworów.

Czy układ został prawidłowo odpowietrzony po wymianie przekładni ?
Czy płyn został całkowicie zlany i zalany nowy czy pomieszany stary z nowym dla uzupełnienia ?

Pytam, bo miałem identyczne problemy z kierownicą widmo, kiedy pompa wspomagania przestała dawać radę w moim D3, tuż po wymianie rozrządu, kiedy to zwalali przód i rozpinali również chłodnicę płynu układu kierowniczego po czym zalali pierwszy lepszy Febi dla uzupełnienia a efektem było pienienie się oleju a za tym poleciała pompa przeraźliwie jęcząc przed upadkiem.

Po wymianie pompy utrzymywał się jeszcze dziwny efekt samoistnie skręcającej fajerki więc wylałem cały olej z układu przepłukując butlą oleju z ASO, następnie napełniłem układ, oczywiście oryginałem z ASO, runda na wyższych obrotach dla przepchania zalegających pęcherzyków i wszystko wróciło do prawidłowego stanu. Olej w ASO był tańszy niż zamiennik renomowanej firmy w hurtowni więc może warto zacząć od tego.
 
 
AdiA8 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 74
Skąd: LU
Wysłany: 2019-10-12, 09:13   

Tak, układ był odpowietrzony prawidłowo, mechanik zna się na rzeczy, odpowietrzone na podnośniku oraz już na kołach, nie występuje pienienie a olej jest czyściutki.

Cały układ był płukany specjalną chemią pod ciśnieniem, płyn do przekładni z jakiego korzystam to tylko ori z aso, kiedyś zalałem febi i miałem problemy.

Pewnie zostałem ofiarą kolejnego pewnego sprzedawcy :D za parę dni będzie okaże się pewnie co było przyczyną bo mam mu odstawić auto w poniedziałek.

Niedługo osiwieje przez to auto ale przynajmniej będę do niego bardziej pasował wizualnie :D
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime


regeneracja turbosprężarki opony samochodowe
Testy opon hamulce
OC/AC
regeneracja turbosprężarki

| Felgi Audi - AluShop.pl | Sklep Audi A8 | bmw forum | Forum Audi Q5 | AZ Auto Serwis | Tarcze hamulcowe Audi |
| Klocki hamulcowe Audi | Nagranie reklam | SklepOpon.com - opony i felgi | WRC POLSKA - Części do AUDI | WRC POLSKA - Zawieszenie pneumatyczne | WRC POLSKA - Pompy wspomagania |