Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 3.7MPI ] Błędy do oceny  
Autor Wiadomość
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2013-10-03, 10:12   [D3 03 3.7MPI ] Błędy do oceny

Błędy:
Pierwszy w grupie silnik
P1876 Valve for torque Support mount: open circuit (otwarty obwód)

drugi błąd w Can Gateway
381 Databus Instrument Cluster (wyciek)

ktoś wie o co konkretnie chodzi?
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2013-10-07, 01:15   Re: Błędy do oceny

colln napisał/a:
Błędy:
Pierwszy w grupie silnik
P1876 Valve for torque Support mount: open circuit (otwarty obwód)

Uszkodzony "zawór wspornika momentu obrotowego" czyli tłumacząc na ludzki uszkodzona przednia poduszka silnika.
Ta poduszka jest fabrycznie elektrycznie diagnozowalna ale jak będziesz kupował w ASO to dostaniesz zwykłą gumową bo takie wychodziły w późniejszych rocznikach. Razem z poduszką musisz zakupić adapter - podłączasz pod kostkę poduszki i to oszukuje komputer który już nie zgłasza błędu ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1790
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2013-10-07, 08:17   

Ile kosztuje taki adapter i jaki jest jego numer ?
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
Ostatnio zmieniony przez pioter 2013-10-07, 10:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2013-10-07, 09:41   

Zapytałem w międzyczasie też na vwonline.pl

...Błąd dotyczy poduszki silnika a dokładniej zaworu który się w
niej znajduje a ma za zadanie zmieniać twardość zawieszenia silnika
zależnie od momentu obrotowego przekazywanego do skrzyni biegów. Krótko
mówiąc na postoju czy podczas małego obciążenia poduszka jest miękka
i maksymalnie tłumi drgania a podczas gwałtownego przyspieszania utwardza
się.
Błąd najczęściej dotyczy uszkodzonej wiązki przewodów (w takim
przypadku należy wziąć pod uwagę przepalenie bezpieczników jak też
dość często ulegają uszkodzeniu same poduszki silnika.
Wspomniana usterka nie ma wpływu na pracę silnika.
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2013-10-07, 13:38   

pioter napisał/a:
Ile kosztuje taki adapter i jaki jest jego numer ?

Adapter 4E0.971.067.A
jak mniemam dostępne tylko w ASO w cenie ~60pln

Jak już pisałem powyżej myk polega na tym, że w pierwszych rocznikach była to poduszka elektryczna diagnozowana przez sterownik silnika a w następnych rocznikach ta diagnoza została już z programu wycięta a poduszkę zmieniono na zwykłą gumową wkładkę.
Poduszkę wymienia się zawsze na tą zwykłą gumową i dodatkowo do aut z pierwszych roczników dołożyć trzeba ten adapter aby oszukać sterownik silnika i tą diagnozę.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
Ostatnio zmieniony przez FOSS 2013-10-07, 21:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1790
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2013-10-07, 16:33   

Dzięki . Jedną jak zmieniałem to udało mi się kupić nową ale była identyczna jak ta stara i błędu nie pokazuje , może ktoś na allegro miał stare zapasy . Została mi jeszcze lewa do zmiany i pewnie jak kupię to trzeba będzie adapter dołożyć .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2013-10-07, 20:44   

pioter napisał/a:
Dzięki . Jedną jak zmieniałem to udało mi się kupić nową ale była identyczna jak ta stara i błędu nie pokazuje , może ktoś na allegro miał stare zapasy . Została mi jeszcze lewa do zmiany i pewnie jak kupię to trzeba będzie adapter dołożyć .

Oj panie kolego, nie doczytałeś chyba ;-)

Ja pisałem o konkretnym błędzie i konkretnej poduszce.
W D3 wszystkie 3 poduszki są diagnozowalne - 2 pod silnikiem (prawa i lewa) oraz przednia którą nazywa się wspornikiem momentu obrotowego.

W poduszkach dolnych (prawa/lewa) nic szczególnego się nie zmieniło i kupujesz takie jakie miałeś i jak sądzę to o nich właśnie piszesz.
Zmiana dotyczy natomiast poduszki przedniej i to ją właśnie opisywałem powyżej ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1790
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2013-10-07, 21:42   

Za mało snu ostatnio , nie doczytałem .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2013-10-16, 08:38   

P1876 Valve for torque Support mount: open circuit (otwarty obwód)

drugi błąd w Can Gateway
381 Databus Instrument Cluster (wyciek)

Po skasowaniu i tygodniu obserwacji nie wystąpiły ponownie, wnioskuję że winę ponosi himerycznie wrażliwa elektronika w tym aucie - akumulator był trochę rozładowany
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2013-10-16, 10:46   

colln napisał/a:
P1876 Valve for torque Support mount: open circuit (otwarty obwód)

drugi błąd w Can Gateway
381 Databus Instrument Cluster (wyciek)

Po skasowaniu i tygodniu obserwacji nie wystąpiły ponownie, wnioskuję że winę ponosi himerycznie wrażliwa elektronika w tym aucie - akumulator był trochę rozładowany

Jeżeli jeździłeś przez tydzień i nic ponownie się nie pojawiło to raczej elektronika.

Pierwszy dotyczy przedniej poduszki silnika, drugi stricte elektroniki.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2013-10-20, 00:19   

FOSS napisał/a:
Jeżeli jeździłeś przez tydzień i nic ponownie się nie pojawiło to raczej elektronika.


Doprecyzuje - elektroniki masz na myśli to co pisałem - spadek napięcia albo coś w tym stylu ?
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2013-10-20, 00:30   

colln napisał/a:
Doprecyzuje - elektroniki masz na myśli to co pisałem - spadek napięcia albo coś w tym stylu ?

Tak, spadki napięć i głupie błędy tym spowodowane.
Niestety przy spadkach napięcia zasilania D3 zapisuje w sterownikach różne błędy, czasem nie mające zupełnie odzwierciedlenia z rzeczywistym stanem konkretnych podzespołów :-?
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.