Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 3.7MPI ] Chłodnica oleju moment dokręcania do bloku  
Autor Wiadomość
witia82 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019
Posty: 53
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-10-01, 11:57   [D3 03 3.7MPI ] Chłodnica oleju moment dokręcania do bloku

Witam
jestem tu nowy więc jeżeli taki temat już był to z góry przepraszam ale nie bardzo mogę go znaleźć

muszę zdemontować chłodnie oleju ponieważ mam wyciek płynu chłodzącego najprawdopodobniej z plastikowej rurki łączącej blok silnika z chłodnicą. Czy jest ktoś w posiadaniu manula do takiej operacji i najważniejsze z jakim momentem dokręca się chłodnicę do bloku
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2019-10-01, 19:34   

Moment 5Nm, mam instrukcję tylko że Elsa mówi że trzeba wyjąć silnik <jezyk2>

chłodnica.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 658 raz(y) 37,23 KB

 
 
witia82 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019
Posty: 53
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-10-01, 22:44   

Dzięki za odpowiedź ale nie sprecyzowałem dokładnie pytania. Chodzi o moment dokręcania obudowy filtra oleju do bloku silnika.
Mam nadzieję że da rady to zdemontować bez demontażu silnika bo wówczas to by była jakaś masakra
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2019-10-02, 09:01   

witia82 napisał/a:

Mam nadzieję że da rady to zdemontować bez demontażu silnika bo wówczas to by była jakaś masakra

https://www.youtube.com/watch?v=NZXOry89y7A
_________________

 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2019-10-02, 18:48   

Masz jeszcze jedno teraz masz wszystkie momenty, Elsa podaje żeby wyjąc silnik ponieważ dostęp do jednej śruby jest trudny, ale po odkręceniu kolektora wydechowego dostęp jest ok.natomiast żeby odkręcić kolektor niestety trzeba wyjąć silnik <niechce> oczywiście robi się to na aucie,ja u siebie jak wymieniałem tą nieszczęsną rurkę miałem troszkę lepszy dostęp do całości ponieważ miałem rozebrany przód bo w tym samym czasie robiłem rozrząd, śrubę "trudno dostępną" odkręciłem bez problemowo ponieważ lekko podgiąłem rurkę od alternatora która przeszkadza i dało radę <jezyk2>

obudowa filtra.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 512 raz(y) 43,05 KB

 
 
witia82 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019
Posty: 53
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-10-02, 20:17   

Dzięki teraz mam wszystko co potrzeba. Ostatnie pytanie:
Czy trzeba spuścić olej z silnika czy nie jest to konieczne?
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2019-10-02, 20:20   

Nie trzeba, trochę tylko wyleci,możesz spuścić z filtra oleju imbus 5mm, płyn spuść :]
 
 
witia82 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019
Posty: 53
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-10-04, 10:06   

ok jak się z tym uporam to dam znać

[ Dodano: 2019-10-16, 19:10 ]
Zabrałem się za tą nieszczelność i powiem szczerze że nie jest to takie proste. Dla lepszego dostępu zrzuciłem cały przód. Dalej jest bark dostępu do tylnych śrub. Trzeba zdemontować belkę ktora trzyma poduszke prawą oraz łapę prawej poduszki. Teraz myślę jak podeprzeć silnik żeby zdjąć tą łapę. Za miskę nie bardzo chcę popierać. Może macie jakiś pomysł jak to bezpiecznie zrobić? Z racji tego że mam dostęp do rozrządu, zdjąłem obudowy rozrządu i nie bardzo mi się ten rozrząd podoba. Pasek między wałkami rozrządu a pompą wody był strasznie luźny, tłok napinacza hydraulicznego był maksymalnie schowany, tak że mogłem wsadzić pin zabezpieczający. Po ustawieniu rozrządu na znaki wszytko się napieło i tłok napinacza wysunął się jakieś 3-4 mm do góry. Kiedyś jakiś mechanik mi mówił że napinacz raz napięty nie ma prawa się cofnąć, tak że lekko zgłupiałem. Dodam że rozrząd w calość jest ORI i ma przebieg ok 70 tyś montowany był w Aso w Niemczech. Grupa 90. 0 waha się na -1, grupa 93 0 i -5. Co o tym sądzicie
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-10-17, 11:23   

witia82 napisał/a:
Teraz myślę jak podeprzeć silnik żeby zdjąć tą łapę. Za miskę nie bardzo chcę popierać. Może macie jakiś pomysł jak to bezpiecznie zrobić?

Powiesić silnik od góry na belce do tego przeznaczonej.

witia82 napisał/a:

Z racji tego że mam dostęp do rozrządu, zdjąłem obudowy rozrządu i nie bardzo mi się ten rozrząd podoba. (...)
Co o tym sądzicie

Nt. rozrządu tego już w innym temacie rozmawiamy więc tu proponuję pozostać w tematyce chłodniczki oleju.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
witia82 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019
Posty: 53
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-10-17, 15:21   

ok

[ Dodano: 2019-10-19, 20:17 ]
Rurka chłodnicza w obudowie filtra oleju wymieniona. Oczywiście była pęknięta w 2 miejscach. Generalnie bardzo nieprzyjemna robota. Zdjąłem przód i belkę podtrzymującą silnik. Bardzo ciężki dostęp do 1 śruby tej pod rurką wody. Podgiąłem ją trochę ale i tak było ciężko . Wymieniłem wszystkie oringi chłodnicy oleju oraz obudowy filtra oleju. Ostatecznie misja zakończona sukcesem <chura>
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2019-10-19, 19:19   

witia82 napisał/a:
ok

[ Dodano: 2019-10-19, 20:17 ]
Rurka chłodnicza w obudowie filtra oleju wymieniona. Oczywiście była pęknięta w 2 miejscach. Generalnie bardzo nieprzyjemna robota. Zdjąłem przód i belkę podtrzymującą silnik. Bardzo ciężki dostęp do 1 śruby tej pod rurką wody. Podgiąłem ją trochę ale i tak było ciężko . Wymieniłem wszystkie oringi chłodnicy oleju oraz obudowy filtra oleju. Ostatecznie misja zakończona sukcesem <chura>

No to gratulacje. Ja robiłem dwa podejścia ale odpuściłem sobie.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
witia82 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019
Posty: 53
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-10-19, 20:14   

Dzięki, ale jednak można to zrobić bez demontażu silnika ale trzeba mieć samozaprcie i oczywiście musi być kanał lub winda
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2019-10-19, 22:27   

witia82 napisał/a:
Trzeba zdemontować belkę ktora trzyma poduszke prawą oraz łapę prawej poduszki. Teraz myślę jak podeprzeć silnik żeby zdjąć tą łapę.


Z tego co pamiętam to nie demontowałem poduchy silnika, mówicie o tej pod rozrusznikiem ?


 
 
witia82 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019
Posty: 53
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-10-20, 21:31   

Szacun jeżeli to odkręciłeś bez demontażu łapy poduszki
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2019-10-21, 18:46   

Z tego co pamiętam to wszystkie śruby były na imbus i w ruch poszły każdego rodzaju krótkie długie na 1/4 na 3/8 i na 1/2 cala, plus przedłużki i łamańce :]
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.