Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 04 3.7MPI ] Po wymianie rozrządu stuki w silniku  
Autor Wiadomość
radziu797
[Usunięty]

Wysłany: 2017-02-24, 21:36   [D3 04 3.7MPI ] Po wymianie rozrządu stuki w silniku

Witajcie! Wczoraj miałem zmieniany rozrząd oraz cały osprzęt paska klinowego. Po tym zabiegu słychać stukanie dochodzące z okolic dołu silnika od lewej strony stojąc przed maską. Co to może być?? Macie jakieś pomysły?? Dodam ,że po rozgrzaniu oleju i samego silnika stukanie maleje a nawet po dłuższym czasie przechodzi. Mechanik zgania na alternator albo pompę (tylko którą?) w każdym razie nic podczas wymiany nie mogło się uszkodzić - jego słowa.

PS: rozrząd ustawiany na znaki, mechanik nie miał blokad...

sorry Panowie ale jestem taki wkur... że mnie szlak trafia z tymi "specjalistami" - pomóżcie proszę
 
 
Gecio 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 22 Paź 2016
Posty: 150
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2017-02-24, 21:40   

Mechanik nie miał blokad więc sprawa jest raczej prosta skoro po wymianie rozrządu coś wali :) Coś się przestawiło i będzie rozbierał jeszcze raz :)
 
 
radziu797
[Usunięty]

Wysłany: 2017-02-24, 21:45   

ok oczywiście na pierwszy strzał nasuwa się źle ustawiony rozrząd ja też tak myślałem ale czemu ten dźwięk ustaje? robi się mniej metaliczny aż w końcu zanika na rozgrzanym silniku?
 
 
Gecio 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 22 Paź 2016
Posty: 150
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2017-02-24, 21:48   

Tak czy siak auto nie powinno jeździć :) Niech obsłucha to inny mechanik :)
 
 
radziu797
[Usunięty]

Wysłany: 2017-02-24, 22:29   

dzięki za podpowiedź Gecio, ktoś coś jeszcze? jakieś pomysły? <hmm>
 
 
kerys102 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: D3
Wiek: 39
Dołączył: 02 Cze 2016
Posty: 9
Skąd: warszawa
Wysłany: 2017-02-24, 22:42   

A czy przy odpalaniu masz metaliczny pogłos przez parę sekund?
Jak masz dostęp do VCDS to zrób pomiary na blokach grupa 90,91,92,93

[ Dodano: 2017-02-24, 22:55 ]
Njważniejszy to blok 93

A pali się check i trzęsie budą ?

Jeżeli miałeś zmieniany pasek bez blokady to na 100% do poprawki. pomiar powinien pokazać niskie wartośći azwyczaj jest od -3do +3 zbliżone do 0.

U mnie na jednym pokazywało 21 lub poza skalą. Do poprawki był rozrząd i po tym wszystkim się okazało że też wysypał się jeden nastawnik wałka (koszt w ASO 2500 zł).

Ja bym na twoim miejscu zrobił pomiary bo co mechanik to inna diagnoza.
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-02-24, 23:02   

Skoro po wizycie u mechanika silnik wydaje nienormalne dźwięki to dziwię się Tobie, że jeszcze tam auta nie odstawiłeś. Warsztat wziął kasę i prawdopodobnie spartolił robotę, obowiązkiem ich jest poprawić babola <hmm>
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-02-24, 23:50   

Rorzad powinien byc utsawiany na blokady - to fakt. Jezeli alterantor to niech zdejma pasek i bedzie wiadomo..

Ale z drugiej strony miałem w swojej kadencji 2szt D3 4.2 które po odpaleniu zimnego silnika młóciły jakby wszystkie popychacze i nastawniki padły. To wszystko cichło wraz z nagrzewaniem silnika az ustawało. Do dzis nie wiem co to było??
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
radziu797
[Usunięty]

Wysłany: 2017-02-25, 06:46   

No wlasnie koledzy zapalił sie check engine i trzęsie budą jak dodaje sie gazu tak do 2000 tys obrotów, do vcds nie mam dostępu ale po weekendzie kupuje kabel bo bez tego się nie obejdzie

Ps: który vcds najlepiej i bezproblemowo pracuje? Bo nie wiem która wersje kabla zamówić
 
 
kerys102 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: D3
Wiek: 39
Dołączył: 02 Cze 2016
Posty: 9
Skąd: warszawa
Wysłany: 2017-02-25, 08:03   

Czyli objawy się potwierdzają , rozrząd do poprawy. Co do VCDS-a jam mam taki https://www.olx.pl/oferta...ae28d4;promoted

Chodzi bez problemu.

Jak chcesz pogadać o obiawach i jak to się skończyło po wymianie rozrządu bez blokad to pisz na pw.

A konkretnie skąd jsteś z Lubelskiego ?
 
 
radziu797
[Usunięty]

Wysłany: 2017-02-25, 21:58   

W poniedziałek podjadę do kogoś z vcdsem i sprawdzę te bloki pomiarowe które podaliscie. Mam nadzieje że to tyłko źle ustawiony rozrząd. Gdyby po komputerze wyszło że rozrząd jest źle ustawiony to ma ktoś pożyczyć blokady żeby to zrobić tak jak ma być??? Oczywiście się do nich dołożę $$.
 
 
mmalinas 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 144
Skąd: Ostrzeszow
Wysłany: 2017-02-28, 10:37   

Witam

Wydaje mi sie ze takie stuki i metaliczne odglosy z przedniej strony glowic wskazuja na
zbyt "wczesny" ustawiony rozrzad . Czyli blok 93 na minus powyzej 4°.
Wszystkie te odglosy zwiazane sa z napinaczem lancucha walkow rozrzadu.
A ustaja bo w miare obrotow jest on w stanie skonpensowac prawie 22°
Polecam SSP 341

Pozdrawiam

Michal

napinacz.gif
Plik ściągnięto 426 raz(y) 135,99 KB

_________________
pozdrawiam

Michal
 
 
radziu797
[Usunięty]

Wysłany: 2017-03-04, 11:39   

koledzy dzięki uprzejmości jednego z kolegów forum mam już co trzeba do diagnozy auta. Po przeskanowaniu grupy 90 i 93 mam takie wyniki jak na załączonym zdjęciu. Co możecie mi o tym powiedzieć? rozrząd do ponownego ustawienia? Z tego co mówisz mmalinas to u mnie jest jeszcze bardziej przestawiony? z ciekawości wam powiem ze stuki ustały, najprawdopodobniej popychanie zaworowe sie nie napełniły olejem po wymianie.

dodałem jeszcze przy obrotach jak to wygląda, w grupie 90 nic sie nie zmienia przy 5 tyś obrotów, gdzieś wyczytałem że ma dochodzić do 26...czyli nastawniki dead?

blok 90,93 obroty.jpg
Plik ściągnięto 284 raz(y) 79,91 KB

pomniejszone.jpg
Plik ściągnięto 197 raz(y) 56,62 KB

 
 
mmalinas 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 144
Skąd: Ostrzeszow
Wysłany: 2017-03-04, 19:41   

radziu797 napisał/a:
dodałem jeszcze przy obrotach jak to wygląda, w grupie 90 nic sie nie zmienia przy 5 tyś obrotów, gdzieś wyczytałem że ma dochodzić do 26...czyli nastawniki dead?


Niekoniecznie bo w bloku 90 Adjustment stoi na "OFF" czyli zakończył przestawianie

Sprawdzę u siebie jak zmienia sie Adjustment przy zwiekszaniu obrotow a jak jesli te obroty pozostana
w miejscu

Dam znac
_________________
pozdrawiam

Michal
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2017-03-04, 21:41   

Samo zwiększenie obrotów bez jazdy nie musi aktywować nastawników.
Trzeba umieć "kopnąć" gaz powyżej 4500 obrotów by na chwilę aktywować nastawniki.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.