Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 3.7MPI/LPG ] Nie dziala nawiew w slupkach i tunelu  
Autor Wiadomość
orkaskawina 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3 W12 A6 C5 2.5 TDI
Pomógł: 21 razy
Wiek: 46
Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 468
Skąd: Skawina
Wysłany: 2015-02-23, 14:37   

Czy o to Ci chodzi ?



Działanie, wymontowanie i zamontowanie zaworu blokowania płynu chłodzącego układu ogrzewania -N279-

Działanie

Wskazówka

t Obecnie zamontowany tylko w samochodach z wyposażeniem dodatkowym „Ogrzewanie postojowe“.

t Nie jest zamontowany w samochodach z silnikiem wysokoprężnym, w których ogrzewanie postojowe / dodatkowe stosowane jest tylko jako ogrzewanie dodatkowe (samochody bez wyposażenia dodatkowego „Ogrzewanie postojowe“).



t Jeśli do zaworu blokowania płynu chłodzącego ogrzewania -N279- nie jest przyłożone napięcie (duży obieg układu chłodzenia), płyn chłodzący może płynąć od przyłącza -C- (od jednostki pompowo-zaworowej) do przyłącza -D- (do silnika).Przez przyłącze -A- płynie płyn chłodzący (od silnika) do przyłącza -B- i stamtąd do ogrzewania postojowego / ogrzewania dodatkowego.

t Jeżeli zostanie przyłożone napięcie do zaworu blokowania płynu chłodzącego, ogrzewanie -N279- (mały obieg układu chłodzenia) płyn chłodzący może płynąć od przyłącza węża -C- (od jednostki pompowo-zaworowej) do przyłącza -B- (do ogrzewania postojowego / ogrzewania dodatkowego).

t Pomiędzy przyłączami -A- i -B- nie jest zamontowany żaden podzespół do regulacji przepływu.

t W przypadku niektórych wariantów silnika przyłącze -A- jest zamknięte przy pomocy kapturka zamykającego (np. w samochodach z 12-cylindrowymi silnikami), w tych samochodach płyn chłodzący płynie od silnika, poprzez element T, który jest zamontowany pomiędzy przyłączem -B- i ogrzewaniem postojowym / ogrzewaniem dodatkowym.

t Zawór blokowania płynu chłodzącego, ogrzewanie -N279- jest tak długo sterowany przez sterownik ogrzewania dodatkowego -J364- w trybie ogrzewania postojowego aż płyn chłodzący w ogrzewaniu postojowym osiągnie zadaną temperaturę → Rozdział.

t Wskazanie w bloku wartości mierzonych dla sterowania zaworu blokowania płynu chłodzącego układu ogrzewania -N279- jest różne i zależy od wersji samochodu i sterownika ogrzewania dodatkowego -J364-. W przypadku Audi A8 obecnie wskazywane jest za pomocą 100%, że 100% płynu chłodzącego jest tłoczone w dużym obiegu i zawór blokowania płynu chłodzącego układu ogrzewania -N279- nie jest sterowany → TesterVAS 5051 A w funkcji „Poszukiwanie usterek”.










Schemat połączeń węży płynu chłodzącego z ogrzewaniem postojowym

1 - Chłodnica
2 - Do ogrzewania dodatkowego
3 - Wspornik filtra oleju
4 - Alternator
5 - Z ogrzewania dodatkowego
6 - Zbiornik wyrównawczy
7 - Chłodnica oleju automatycznej skrzyni biegów
8 - Głowica silnika/blok silnika
9 - Pompa płynu chłodzącego
10 - Termostat płynu chłodzącego









Część II

Część I

1 - Zawór odcinający płynu chłodzącego ogrzewania -N279-
2 - Ogrzewanie postojowe
3 - Pompa obiegowa -V55-
4 - Śruba odpowietrzająca
5 - Wymiennik ciepła w klimatyzatorze z prawej strony
6 - Wymiennik ciepła w klimatyzatorze z lewej strony
7 - Jednostka pompowo-zaworowa
8 - Śruba odpowietrzająca
9 - do rury płynu chłodzącego z tyłu
10 - Od górnego węża płynu chłodzącego
_________________
Odis Ellsa 5.3 baza 2016
http://chomikuj.pl/orkaskawina
VCDS , ODIS-s -e
 
 
czaruś 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 25 Wrz 2013
Posty: 120
Skąd: szczecin
Wysłany: 2015-03-01, 06:17   

Witam, schematy i opisy są super - już mi się przydały - szukałem silniczka sterującego v221 - teraz znalazłem wszystko bez problemu. A może żeby tak całość ogrzewania była w jednym miejscu kolega " orkaskawina " dołączy schemat i opis głównego zespołu nagrzewnicy jest tam tyle czujniczków i silniczków że przyda się to napewno nie jednemu z nas. Z góry dzięki.
 
 
siwy' 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Radosław
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 46
Dołączył: 19 Wrz 2015
Posty: 3
Skąd: Ksawerów
Wysłany: 2016-01-07, 23:41   

Witam.Właśnie jestem na etapie uruchamiania webasto czy macie koledzy numer części tego zaworu -N279- bo pompę obiegową v55 znalazłem i jakieś foty w którym miejscu znajduje się zawór -N279- w D3 z góry Dziękuję. :]
_________________
Siwy'
 
 
Pczester 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Wiek: 38
Dołączył: 02 Wrz 2016
Posty: 753
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 2016-11-02, 03:01   

4e0 820 036
 
 
KarolW 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic HKT
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 05 Cze 2016
Posty: 120
Skąd: Kielce
Wysłany: 2017-12-18, 12:16   

Czy ktoś podpowie jak wykonać prawidłowo nastawy i adaptacje klimatronika (2 strefy) aby z tylnych kratek leciało ciepłe powietrze? Podczas testu ciepłe powietrze wylatuje z tylnych kratek i po ustawieniu temperatury na LO leci zimne.
 
 
dracus6662 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 1802
Skąd: VENLO/WROCŁAW
Wysłany: 2017-12-19, 00:12   

i będzie leciec zimne i nastawy nic nie dadza <bezradny>

aby zrobić nastawy klimatronica i wszystko chodzilo poprawnie to musza być spełnione warunki

silniczki musza by sprawne

zadnych zaciec klap

czujniki temperatury sprawne

NAGRZEWNICE sprawne!

nastawy podstawowe zrobisz o ile klapy i silniczki będą dzialac poprawnie

lecz to nic nie zmieni bo nagrzewnice zabite na amen ...

powiesz ze przecież robiles test i dawalo cieplo ..

ale to a8 myśli i wie czy jest wystarczająco cieplo aby otworzyć tył

przy zabitych nagrzewnicach nie bedzie nigdy dobrze poprostu dochodzi zimne powietrze bo nagrzewnice daja tylko kawalkiem albo obiegiem zewnetrzynm bo woda nie przechodzi przez cala nagrzewnice

tylko na okolo dlatego wydaje sie ze grzeje ale grzeje tylko czescia obiegowa a nie srodkiem

przy nastawach lub testach wymuszasz otwarcie klapki przez klimatronic i leci cieple poietrze ale jak chcesz normanie dac to juz nie pojdzie
_________________
Tiptronik wymiana oleju Audi :)
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] :(
 
 
mario3231 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 51
Dołączył: 06 Mar 2016
Posty: 105
Skąd: siedlce
Wysłany: 2017-12-19, 19:25   

KarolW napisał/a:
Czy ktoś podpowie jak wykonać prawidłowo nastawy i adaptacje klimatronika (2 strefy) aby z tylnych kratek leciało ciepłe powietrze? Podczas testu ciepłe powietrze wylatuje z tylnych kratek i po ustawieniu temperatury na LO leci zimne.


Test i nastawy klimatronika
VCDS

Test podzespołów .
Grupa 08 . Wcześniej wykasować błędy
03 outpust test
start
Activate
i tak do końca testu aż pojawi się END
Przy klapach będą zmieniać się wartości w lewym oknie

Nastawy podstawowe
Grupa 08
Basic Seting 04
Kanał 1
Go
ONOFF
Pojawi się napis MOTOREN LERNEN czekasz parę minut aż pojawi się LERNET BEENDET i.O wtedy nastawy są zakończone klikasz Done GO Back i załatwione
 
 
dracus6662 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 1802
Skąd: VENLO/WROCŁAW
Wysłany: 2017-12-20, 02:40   

i wtedy wlasnie wywala babole.... i będzie caly zestaw not lerned

ponieważ aby je zrobić trzeba mieć wszystkie klapy sprawne

a żeby dmuchało tylem to musza być wszystkie nagrzewnice sprawne bo nie będzie grzało bo czujniki nie puszcza ale można klapke otworzyć w sr tunelu i odlaczyc silnik
_________________
Tiptronik wymiana oleju Audi :)
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] :(
 
 
KarolW 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic HKT
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 05 Cze 2016
Posty: 120
Skąd: Kielce
Wysłany: 2017-12-20, 13:25   

U mnie testy przechodzą, błędów brak. Jak ustawie manualnie i że ma grzać kratkami to normalnie grzeje środkowymi ale z tyłu nic. Na auto grzeje tylko bocznymi,nogi i szyba (środek ustawiony na ciepło). Wczoraj wymontowałem nagrzewnicę i czyściłem metodą elektrolizy (trochę syfu wyleciało) ale jedna z nagrzewnic się rozszczelniła. :(
 
 
pogi1986 
Moje A8


Rocznik: 2013
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pogi
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 37
Dołączył: 07 Mar 2016
Posty: 207
Skąd: Rybnik/Caernarfon (UK)
Wysłany: 2017-12-21, 23:23   

Witam koledzy. Od jakiegoś czasu czytam tematy i informacje na temat braku cieplego powietrza ze srodkowych kratek i z przednej oczywiście tej na szybe , z tego co wyczytałem najwięcej osob sugeruje zapchane nagrzewnice i już zamierzam się do ich wymiany ale ostatno wykonałem testy vcds na kanale 08 i co mnie zastanawia to to ze w testach jak otwiera wszystkie klapy po kolei to zaczyna leciec gorace powietrze <bezradny> czyli gdyby było cos nie tak z nagrzewnicami to by raczej nawet w testach nie zaczynalo nagle leciec gorace powietrze i mysle ze może jest cos panelem klimatronika bo niby jak wlacze ogrzewanie przedniej szyby to wenylator zaczyna wiac ale niestety tylko zimnym powietrzem jak ustawie np. na drugi bieg to zaczyna leciec letnie powietrze. dodam ze bledow brak . jakies sugestie ?? rady co jeszcze i jak sprawdzić??
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2017-12-21, 23:40   

Sprawdź w blokach pomiarowych kanał chyba 17 jakie masz temperatury nagrzewnic na rozgrzanym silniku :]
 
 
KarolW 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic HKT
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 05 Cze 2016
Posty: 120
Skąd: Kielce
Wysłany: 2017-12-24, 14:06   

Ja też podejrzewam że problem jest z panelem klimatronika, tył mi nie grzeje wcale a przód środek na auto też nie grzeje. Jak ustawie ręcznie nawiew góra,środek,dół to z wszystkich miejsc leci jednakowa temperatura np 60, przy temp. silnika 74 i w kanałach na tył tam gdzie są zaślepki od czujników jest 55 a klapa się nie otwiera. Testy i kalibracje nie pomagają.
 
 
pogi1986 
Moje A8


Rocznik: 2013
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pogi
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 37
Dołączył: 07 Mar 2016
Posty: 207
Skąd: Rybnik/Caernarfon (UK)
Wysłany: 2017-12-25, 19:25   

Hej koledzy. Wie ktoś moze czy panel klimatronica z ostatniego polifta (2009r. MMI 3) podejdzie do mojego mój jest 2008(MMI2) chce go na próbę tylko podpiąć bo mam okazje . Wydaje mi sie ze to jest właśnie problem braku ciepłego powietrza po przełączeniu na centralne ogrzewanie(ogrzewanie szyby) ktoś wie cos na ten temat?

Pozdrawiam
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-12-25, 22:54   

Nie powinno być z tym problemu, tylko pamiętaj że aby sprawdzić inny panel musi mieć takie samo kodowanie jak stary ...no i dochodzi do tego CP (chociaż nie wiem czy panel klimy to ma <hmm> ).
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
pogi1986 
Moje A8


Rocznik: 2013
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pogi
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 37
Dołączył: 07 Mar 2016
Posty: 207
Skąd: Rybnik/Caernarfon (UK)
Wysłany: 2017-12-26, 01:14   

No właśnie na tym polegało moje pytanie ! Czy jest to samo i czy jest ochrona komponentu czy ktoś to przerabial?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.