Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 4.2 MPI/LPG] Wypadający zapłon 4 cylindra  
Autor Wiadomość
Martini 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 30
Dołączył: 29 Cze 2017
Posty: 8
Skąd: Mielec
Wysłany: 2017-11-13, 18:49   [D3 4.2 MPI/LPG] Wypadający zapłon 4 cylindra

Witam kolegów z forum mam problem ze swoim A8 ciągle wyskakujący błąd zapłonu na 4 cyl. + sporadycznie błąd o losowym wypadaniu zapłonów. Akcje serwisową zacząłem od wymiany nastawników (łańcuch już nie był dobrze napięty) po jego wymianie nadal odczuwam silne wibracje silnikiem nawet gdy skasuje błąd i przez jakieś 4-5 min nie wypadnie na VAGu. Wibracje najbardziej są odczuwalne przy 1800-2000 obr/min po przewaleniu forum sprawdziłem rozrząd z myślą że pewnie jest przestawiony znacznie blok 93 w VAG-COM wykazał bank1 -3 CF bank2 -1 CF z tego co wyczytałem wartości te mieszczą się w normie. Kompresja na zimnym silniku wszędzie waha się pomięszy 12-12.6 bar czyli teorytycznie silnik igła.. zjawisko dzieje się zarówno na PB jak i na LPG... ma ktoś jakieś pomysły ? Bo mam ochotę już spalić ten samochód <bezradny>

Oczywiście świece nowe DENSO pod LPG (na NGK-ach było to samo bez różnicy w sumie), cewki już mam z 3 zapasowe na podmiankę i NIC to nie daje ...
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-11-13, 20:04   

Lejący wtrysk PB lub LPG - warto temu się przyjrzeć
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2017-11-13, 20:06   

Jaki jest dokładnie błąd jak zapłon wypadnie, jak wypadnie zapłon to świeci kontrolka EPC nie ma błędów złej mieszanki ??
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-11-13, 20:10   

kable sprawdzałeś? Wiązke, wtyczkę, przebicia jakieś? Podmień miejscami też wtryski od pb lub / i LPG. Jak Michał wyżej napisał możesz od tego zacząć.
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Martini 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 30
Dołączył: 29 Cze 2017
Posty: 8
Skąd: Mielec
Wysłany: 2017-11-13, 22:04   

W jaki sposób mogę sprawdzić przewody i ewentualne przebicia? Multimetrem? Wtyczka wizualnie wydaje się być wporządku.

Po zgaszeniu samochodu przyjrzałem się jeszcze rozrządowi i ku swemu zdziwieniu odkryłem że pasek nagle jest luźny, na upartego mógłbym go zwalić palcami z koła pasowego! Przekręciłem rozrusznikiem 1-2 sekundy i wszystko się napięło, co ciekawe mam samochód od około 3-4 miesięcy i wiem że poprzedni właściciel wymieniał rozrząd (stare części, faktury). Pomimo tego że sprawdzałem VAG-COMem rozrząd, postanowiłem poustawiać je na znaki kręcąc za pomocą klucza 24 wałem korbowym, tak żeby znaki kół pasowych zgrały się ze znakami na pokrywach zaworów. I tu ZONK. bo odkryłem że mam po 2 znaki na pokrywach <bezradny> tj. po dwa nacięcia jedno głębsze drugie mniejsze i nie mogę ocenić które jest oryginalne, czy jest możliwe, że VAG-COM pokazałby mi parametry jakie opisałem powyżej podczas gdy rzeczywiście kół pasowych względem siebie nie zgrywałyby się ?? Zarzucam zdjęcia tych znaków na pokrywach, gdyby ktoś mógł sprawdzić jak ma u siebie i zarzucić zdjęcia, czy wogóle te znaki są oryginalne (bo kreski na kołach zębatych to napewno ;) )

Jeszcze jedna rzecz zauważyłem że po przegazowaniu samochodem powiedzmy do 3 tyś obr/min kiedy silnik sam schodzi z obrotów w okolicach 2000-1800 obr/min również czuć tą silną wibrację (czy w tym momencie silnik również wtryskuje sobie jakieś minimalne dawki paliwa?) Jutro na 100% przełoże wtryski Pb oraz LPG i dokładnie przejrzę okablowanie.

Pokrywa mi się to na te znaki numer 2 które zaznaczyłem.

[ Dodano: 2017-11-13, 22:17 ]
Marcin2013 napisał/a:
Jaki jest dokładnie błąd jak zapłon wypadnie, jak wypadnie zapłon to świeci kontrolka EPC nie ma błędów złej mieszanki ??



Marcin2013 Brak jakichkolwiek błędów na zegarach, błąd który wywala to:
- 16688 cylinder missfire detected P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded,
oraz wcześniej wywaliło błąd:

- 16588 Injector Cylinder 4 (N33) Circuit Malfunction P0204 - 004 No signal/Communication - Intermittent

wraz z:

- 16587 Injector: Cylinder 3 (N32) Circuit Malfunction P0203 - 004 No signal/Communication - Intermittent

po skasowaniu tych dwóch ciągle pojawia się najwyżej opisany 16688,

znaki.jpg
Plik ściągnięto 59 raz(y) 189,02 KB

 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1010
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2017-11-14, 09:26   

Znaki na obudowie są zastępstwem "mazaka".
Nie ma ich w oryginale.
Ktoś zamiast mazakiem tak zaznaczył sobie ustawienie kół rozrządu.

Jakie masz wartości w grupie 93 (silnik, bloki pomiarowe)?
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-11-14, 13:47   

marekp750 napisał/a:
Znaki na obudowie są zastępstwem "mazaka".
Nie ma ich w oryginale.
Ktoś zamiast mazakiem tak zaznaczył sobie ustawienie kół rozrządu.

A to by sugerowało, że rozrząd nie był ustawiany na blokadach bo jak ktoś używa blokad to mu żadne znaki flamastrem nie są potrzebne.


marekp750 napisał/a:
Jakie masz wartości w grupie 93 (silnik, bloki pomiarowe)?

Przecież napisał kolega piętro wyżej:
Martini napisał/a:
... po przewaleniu forum sprawdziłem rozrząd z myślą że pewnie jest przestawiony znacznie blok 93 w VAG-COM wykazał bank1 -3 CF bank2 -1 CF z tego co wyczytałem wartości te mieszczą się w normie. Kompresja na zimnym silniku wszędzie waha się pomięszy 12-12.6 bar czyli teorytycznie silnik igła..
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Martini 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 30
Dołączył: 29 Cze 2017
Posty: 8
Skąd: Mielec
Wysłany: 2017-11-14, 14:41   

Właśnie jestem po zakupie dwóch wtryskiwaczy benzynowych ide je zamontować i zdam relacje czy to coś dało ;)

Przy demontażu starego zwróciłem uwagę że ten wtryskiwacz 4 cylindra jest tak jakby pierwszym wtryskiwaczem który dostaje paliwo na listwie, czyli wydaje mi się że jeśli poprzedni właściciele zwlekali z wymianą filtra paliwowego (a wiadomo jak to jest jak auto ma LPG...) to ten wtryskiwacz obrywa jako pierwszy zanieczyszczonym paliwem, Przypomniało mi się że lata świetlne do tyłu gdy moi rodzice mieli nową Skodę Fabie 1.4 MPI , przy przebiegu ok 40tyś km padł właśnie pierwszy wtryskiwacz na listwie (mamuśka bez przerwy jeździła na rezerwie...) <nie> (Nawisaem mówiąc: ASO miało wtedy problemy żeby to ogarnąć <brawo> , wymieniali połowe gratów a pomysł podsunął wtedy jakiś zwykły mechanior :P

Jeśli te znaki nie są oryginalne to po co konstruktorzy zrobili znaki na kołach pasowych ? Czy są w jakimś innym miejscu znaki które powinny się pokrywać ze znakami na kołach pasowych ?
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2017-11-14, 15:27   

W oryginale masz znak na kole pasowym jest ro znak GMP ma się pokryć nacięcie ma się pokryc ze znakien na plastikowej obudowie i jeszcze są dwa znaki na łańcuchu nastawnika ,ale ro inna sprawa.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-11-14, 15:54   

Marcin2013 napisał/a:
W oryginale masz znak na kole pasowym jest ro znak GMP ma się pokryć nacięcie ma się pokryc ze znakien na plastikowej obudowie i jeszcze są dwa znaki na łańcuchu nastawnika ,ale ro inna sprawa.

Co do zasady to znak na kole pasowym i wcięcie w osłonie koła pasowego są tylko znakami pomocniczymi.
Do ustawienia rozrządu wał korbowy należy zablokować właściwą blokadą wkręcaną w blok silnika.

Na łańcuchach wałków rozrządu nie ma żadnych znaków. Znaki są na wałkach rozrządu oraz ich półpanewkach ale przy rutynowej wymianie rozrządu (pasek, napinacz, rolki) wałków się nie rozpina więc nie ma potrzeby korzystania ze znaków tam umieszczonych.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
Ostatnio zmieniony przez FOSS 2017-11-14, 19:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Martini 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 30
Dołączył: 29 Cze 2017
Posty: 8
Skąd: Mielec
Wysłany: 2017-11-14, 17:43   

Koledzy wymieniłem dwa wtryski (cyl 4 i profilaktycznie cyl 3 bo i taki błąd mi się pokazał) , zniknęło wypadanie zapłonów, jak dotykam pokryw zaworów to już tak nie bije po rękach jak wcześniej, tj silnik bardziej miękko pracuje...... ale motorem telepie dalej.... w sumie niewiele mniej, brak tylko błędów.

Rozmawiałem dzisiaj prawie godzinę z pewnym mechaniorem do którego dostałem numer i który ma a8 i przy nich robi , doradził mi jeszcze żebym spojrzał na 4 rzeczy:

-regulator ciśnienia paliwa (że może walić paliwem przez podciśnienie, podobno jego zdaniem częste w naszych A8?)

-EGR
-klapy kolektora ssącego (obecnie odpiąłem gruchy gdyż na jednej miałem pęknięte jabłko do mocowania i wolałem aby obie sekcje klap zostały teraz w położeniu pierwotnym), mechanior twierdził że miał przypadek urwanej takiej jednej klapy która zasłaniała zawory ssące

-i to czego w sumie boje się najbardziej sterownik skrzyni biegów, zdaniem tego Pana może on wpływać na pracę silnika.

Co o tym sądzicie ? Właśnie będe studiował które bezpieczniki odpowiadają za pompe paliwa i jak auto się zagrzeje odpale go awaryjnie na LPG i wyciągne bezpiecznik od pompy, zobacze czy coś się zmieni.

Coś mi się zdaje że chyba zrobie na forum aukcje tej mojej przeklętej od 1 zł .... <hmm> <bezradny>

[ Dodano: 2017-11-14, 18:31 ]
Koledzy bo już zgłupiałem... który bezpiecznik jest odpowiedzialny za to żeby uśmiercić na chwile pompe paliwa ? Patrzyłem na schemat i wyciągałem w bagażniku i 20A na samym dole, 20A na samej górze, 40A taki wielki a a8 jak na złość dalej odpala na benzynie i ma się dobrze...
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-11-14, 20:40   

Martini napisał/a:
-regulator ciśnienia paliwa (że może walić paliwem przez podciśnienie, podobno jego zdaniem częste w naszych A8?)

Też dłubię w ósemkach ale jakoś nie zauważyłem aby regulator ciśnienia paliwa ulegał częstym awariom - wręcz przeciwnie, w mojej ocenie zdarza się to rzadko :)

Martini napisał/a:
-EGR

Czy aby na pewno tak powiedział ów "mechanior"?...
To dosyć ciekawe bo system EGR czyli Exhaust Gas Recirculation w twoim silniku nie występuje :)
W twoim silniku występuje natomiast system SAI czyli Secondary Air Injection.
Warto zauważyć, że SAI to coś innego niż EGR :)

Martini napisał/a:
-klapy kolektora ssącego (obecnie odpiąłem gruchy gdyż na jednej miałem pęknięte jabłko do mocowania i wolałem aby obie sekcje klap zostały teraz w położeniu pierwotnym), mechanior twierdził że miał przypadek urwanej takiej jednej klapy która zasłaniała zawory ssące

Klapy powinny być sprawne a jeżeli jedna z gruszek nie działa to może być efekt nierównej pracy silnika.
Jeżeli klapy są ogólnie nie sprawne, a odpięte obie gruchy to tak jakby były niesprawne, również mogą powodować nierówną pracę silnika na obrotach jałowych a dodatkowo z dołu auto może być słabsze ponieważ sterownik silnika nie ma bladego pojęcia, że klapy są niesprawne.

Urwanej klapy w silniku BFM jeszcze nie spotkałem ale teoretycznie jest to możliwe.
Inna sprawa, że po wymianie wtryskiwaczy wypadanie zapłonów zniknęło a przecież gdyby urwana klapka zasłaniała kanał dolotowy to wymianą wtryskiwacza na pewno byś tego nie naprawił.

Martini napisał/a:
-i to czego w sumie boje się najbardziej sterownik skrzyni biegów, zdaniem tego Pana może on wpływać na pracę silnika.

Na biegu Parking i obrotach jałowych to trochę naciągana teza.
Oczywiście uszkodzony sterownik skrzyni biegów może mieć wpływ na pracę silnika ale gdyby był uszkodzony to wszelkie jego usterki szczególnie wyczuwalne byłyby raczej w trakcie jazdy, zmian biegów, utrzymywania stałej prędkości itp.

Martini napisał/a:
Coś mi się zdaje że chyba zrobie na forum aukcje tej mojej przeklętej od 1 zł .... <hmm> <bezradny>

Eh, niech będzie moja strata... dam od razu 10 zeta <faktycznie>
Jutro mogę po nią podjechać <hihi>
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Martini 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 30
Dołączył: 29 Cze 2017
Posty: 8
Skąd: Mielec
Wysłany: 2017-11-14, 22:11   

Auto już trochę mam i nie zauważyłem żeby skrzynia źle funkcjonowała, więc w sumie może to bzdura

Co do klap, przy wymianie wtryskiwaczy świeciłem sobie latarką w otwór wtryskiwacza nic tam nie widziałem niepokojącego

Jutro ogarnę mocowania dla tych klap żeby to wszystko działało

Tak sobie teraz myślę, że według mnie najbardziej pasującą usterką byłby tutaj przestawiony rozrząd stąd te wibracje. Odrzuciłem tą tezę bo wszystko mi pasowało na znakach (które jak się od was dowiedziałem są nieoryginalne) , VAG-COM oraz VCDS pokazał mi niby parametry -3 i -1 ale po dogłębnej analizie i zabawie tym programem zaczynam powątpiewać w prawdziwość tych moich odczytów, to co koledzy piszą na forum np. blok 10 i 11 u mnie jest wogóle co innego... i teraz zastanawiam się czy nie zamówić jutro blokady rozrządu i nie sprawdzić jego ustawienia na blokady, to chyba na 100% by wykluczyło możliwość przestawionych względem siebie wałków ? (nastawniki wymienione zgodnie z instrukcjami znalezionymi na forum, liczone ogniwa itd.)

Dodam że korzystam z VCDS w wersji Lite, i używam interfejsu VAG KKL

Może któryś kolega z forum z podkarpacia lub małopolski ogarnia VCDS i ma swoje graty, byłbym w stanie podjechać bo lepsze to niż wróżenie z fusów <bezradny>

[ Dodano: 2017-11-14, 22:14 ]
FOSS napisał/a:
Martini napisał/a:
-EGR

Czy aby na pewno tak powiedział ów "mechanior"?...
To dosyć ciekawe bo system EGR czyli Exhaust Gas Recirculation w twoim silniku nie występuje :)
W twoim silniku występuje natomiast system SAI czyli Secondary Air Injection.
Warto zauważyć, że SAI to coś innego niż EGR :)




Czy ten cały SAI to tak zwana popularnie Suszarka która uruchamia się gdy silnik jest zimny ?
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-11-14, 23:07   

Martini napisał/a:
Co do klap, przy wymianie wtryskiwaczy świeciłem sobie latarką w otwór wtryskiwacza nic tam nie widziałem niepokojącego

Jutro ogarnę mocowania dla tych klap żeby to wszystko działało

Tak jak mówiłem wcześniej...
W silnikach 4.2V8 BFM nie spotkałem się chyba nigdy z urwanymi klapami co jednak nie jest całkowicie wykluczone.

Za to w silnikach 5.2V10 robiłem osobiście kilkukrotnie usterkę w postaci urwanych klapek w dolocie i wstawiałem nawet gdzieś tu zdjęcia takich urwanych klapek leżących na zaworach... a jak nie tu to na pewno wrzucałem na swoją stronkę na FB.
Silnik 5.2V10 z S6C6 i S8D3 niestety znany jest z tej przypadłości i niestety są takie egzemplarze co w historii serwisowej w ASO znajdziesz nawet zapis o wymianie silnika w ramach gwarancji.

Wracając jednak do twojego silnika to, jak już wspomniałem, sterownik silnika nie diagnozuje w jakiej pozycji są klapy przyjmując za pewnik, że są ustawione tak jak być powinny.
I tak zaraz po rozruchu i na niskich obrotach gruszki powinny być zassane i kolektor przestawiony.
Jeżeli kolektor nie jest przestawiony, a tak jest teraz u ciebie kiedy odpiąłeś na stałe gruszki, to mieszanka paliwowo-powietrzna jest inna niż zakładana przez sterownik.
A najgorzej jak jedna gruszka jest sprawna a druga nie to wtedy jedna głowica pracuje trochę inaczej niż druga.

Podsumowując...
Gruszki mają być sprawne i układ podciśnienia też aby sterownie kolektorem działało poprawnie.

Martini napisał/a:
Tak sobie teraz myślę, że według mnie najbardziej pasującą usterką byłby tutaj przestawiony rozrząd...
(...)
i teraz zastanawiam się czy nie zamówić jutro blokady rozrządu i nie sprawdzić jego ustawienia na blokady, to chyba na 100% by wykluczyło możliwość przestawionych względem siebie wałków ?

Należy pamiętać, że blokady są dwie - blokada wału korbowego i blokada wałków rozrządu.

Co do odczytów z bloku 93...
Niestety znam takich "mechaników" co olewają blokady i bawią się ustawianiem wałków rozrządu tak aby w kanale 93 być jak najbliżej zera. To oczywiście nie jest właściwe zachowanie.

Martini napisał/a:
Czy ten cały SAI to tak zwana popularnie Suszarka która uruchamia się gdy silnik jest zimny ?

Owa "suszarka" to jeden z elementów układu SAI. Inne elementy to np. zawory umieszczone z tyłu obu głowic sterowane układem podciśnienia.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Martini 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 30
Dołączył: 29 Cze 2017
Posty: 8
Skąd: Mielec
Wysłany: 2017-11-15, 11:47   

A więc tak naprawiłem tymczasowo mocowanie gruszek tak żeby trzymały sekcje klap kolektora ale niestety po odpaleniu gruszki nie są w stanie pociągnąć kolektora, same "na pusto" zasysają się jak głupie... próbowałem im pomóc ręką i dociągnąłem obie do końca ale nie potrafiły przeciwstawić się sprężynom zespołu klap kolektorów...
:|

Pytanie czy wadliwe podciśnienie może mieć wpływ na to telepanie motorem i od czego rozpocząć diagnostykę układu podciśnienia?

[ Dodano: 2017-11-15, 13:10 ]
A więc tak zdjąłem rure doprowadzającą powietrze do kolektora i zacząłem szukać z tyłu głowic tych podciśnień i zaworów sterujacych systemem SAI.

Odkryłem że coś takiego jak podciśnienie u mnie NIE ISTNIEJE , wszystko albo pourywane, albo niewypodpinane, ogólnie nie dziwię się teraz że gruszki nie miały siły żeby zassać klapy, mogę znaleźć gdzieś jakiś schemat jak to wszystko ma być podpięte? Bo tu trzeba wszystko od nowa postawić :/

P.S. zamówiłem blokady rozrządu i jutro jak przyjdą to zobacze czy będe w stanie je założyć

[ Dodano: 2017-11-16, 08:23 ]
A więc tak rozrząd pasuje na blokadach, po wczorajszej jeździe próbnej po naprawie części podciśnień (na tyle ile zdążyłem - reszte zaślepiłem będe kontynuował dziś ;) ) doszedłem do wniosku że na rozgrzanym silniku na LPG wibracje przy okolicach 1600-2000 są na tyle małe że mogę to uznać za objaw uszkodzonej poduchy silnika (bo mam błąd bodajże prawej i wspornika momentu) pytanie do was czy nasze V8 powinny jedwabiście idealnie pracować przez cały zakres obrotów niczym rzędowa 6 w bmw , czy jednak nie aż tak ?


Na benzynie jazdy w sumie nadal nie ma... nie chce sie to wogóle wkrecać na obroty i mam takie wrażenie jakby nie dostawał pełnej dawki paliwa, spróbuje zrzucić wąż powrotny od Pb i zobaczymy co dalej
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.