Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 3.7MPI/LPG ] Wypadanie zapłonu.  
Autor Wiadomość
fitman 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 29
Dołączył: 03 Mar 2016
Posty: 72
Skąd: Gorzów Wlkp. Lubuskie
Wysłany: 2016-04-05, 09:08   [D3 03 3.7MPI/LPG ] Wypadanie zapłonu.

Cześć wszystkim.

Panowie kolejny problem:
Drgało silnikiem sprawdziłem okazało się że wypadają zaopłony na 1 ogień poszły nowe świece lekka poprawa ale dalej nie chodzi jak na wszystkie gary.
Podczas zmiany świec jedna cewka wizualnie wyglądała jak spalona, więc ją wymieniłem.
Była ona na 3 cylindrze, teraz wypadanie jest na 1 i na 4, na 4 cewka jest zmieniona przez poprzedniego właściciela. Raz wykazało mi na 8 ale już więcej się nie pojawiło.
Jakieś sugestię nie chce jeździć z tak pracującym motorem szkoda auta.
Jeśli chodzi o akcje serwisową to niestety ale wszystkie cewki oryginalne mam z literką T a te nie podlegają wymianię.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2016-04-05, 09:56   Re: Wypadanie zapłonu.

fitman napisał/a:
Jeśli chodzi o akcje serwisową to niestety ale wszystkie cewki oryginalne mam z literką T a te nie podlegają wymianię.

Jak to niestety?... właśnie "stety" bo to chyba dobrze, że wszystkie są już wymienione.

Przełóż miejscami cewki.
Wyłącz LPG, pokasuj błędy i pojeździj trochę na PB i sprawdź ponownie co się dzieje.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
fitman 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 29
Dołączył: 03 Mar 2016
Posty: 72
Skąd: Gorzów Wlkp. Lubuskie
Wysłany: 2016-04-05, 10:23   

Okej tak zrobię, ale dopiero wieczorem będę mógł skasować błędy i przejechać większą odległość.
Liczyłem na twoją odpowiedź FOSS, niestety pod ty względem że zmeinili by na nowe stety że są ok, lepiej przelożyc lewą z prawą stroną dobrze myślę ? Bo wiem że każdy rząd cylindrów ma jakiś sterownik chyba że sie myle.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2016-04-05, 10:27   

fitman napisał/a:
lepiej przelożyc lewą z prawą stroną dobrze myślę ?

Tak, najlepiej przełożyć stronami pomiędzy głowicami.

fitman napisał/a:
Bo wiem że każdy rząd cylindrów ma jakiś sterownik chyba że sie myle.

Mylisz się, w silniku BFL jest tylko jeden sterownik silnika obsługujący silnik jako całość.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-04-05, 10:38   

Sa tylko oznaczenia Bank 1 i Bank 2 i babol sie może przenieśc miedzy bankami.
 
 
fitman 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 29
Dołączył: 03 Mar 2016
Posty: 72
Skąd: Gorzów Wlkp. Lubuskie
Wysłany: 2016-04-05, 10:43   

Ok, w takim razie wieczorem sprawdzę zczytam ponownie i opiszę :)

[ Dodano: 2016-04-06, 18:21 ]
Witam, więc zczytałem dzisiaj jeszcze nie wykazało błędu żadnego z cylindrów ale rzuca dalej pośmigam jeszcze dzisiaj może jutro coś złapię, to będę wiedział więcej. Mam tez błąd sondy:

17524 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S1: Open Circuit

P1116 - 004 - No Signal/Communication


19618 - Linear Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1; Pump Current Wire: Open Circuit

P3162 - 004 - No Signal/Communication

[ Dodano: 2016-04-08, 09:29 ]
Wczoraj ponownie zczytałem samochód wykazał dwa błędy od wypadania zapłonu,

16684/P0300/000768 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

I błąd wypadania na 8 cyl. nie pamiętam kodu w domu zapisałem aktualnie jestem w pracy.
Dzisiaj jak wrócę do domu też zczytam może będzie coś więcej później to już dopiero po weekendzie, w week zmieniam wahacze.

Jest jakiś patent na sprawdzenie cewki która nie jest wsadzona do samochodu, wiem że inaczej zachowuje sie pod obciążeniem, ale może miernikiem rezystancję ?

[ Dodano: 2016-04-16, 19:21 ]
Słuchajcie zmieniałem cewki i nadal nic, ale zapomniałem podpiąć przpływkę i odpaliłem wszedłem w bloki danych i na wszystkich wskazania zero a na 8, 50.
Gdy ją wepne i usunę błąd to nagle 1,2,3,7 i chyba jeszcze jakis wskaznia 30-7-40 różnie może mieć ona wpływ na zachowanie cewek ?
 
 
st@rost 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: 4.2 MPI A8 D3; A4 B9 TFSI 330
Wiek: 41
Dołączył: 11 Sty 2014
Posty: 185
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-16, 18:59   

U mnie jak wypadal zapłon na 5 cylindrze to wymieniłem cewke. I dupa, wypadal dalej. Okazala się prozaiczna sprawa, ze nie stykala wtyczka na wtryskach (obluzowała się). Sprawdz również to.
 
 
fitman 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 29
Dołączył: 03 Mar 2016
Posty: 72
Skąd: Gorzów Wlkp. Lubuskie
Wysłany: 2016-04-17, 18:50   

Na wtrysku benzyny ? Może, jutro napewno to obczaje.
Ale dziwne że prz wypiętej przepływce jest tylko złe wskazanie na 8 a na wpietej już na kilku jak brat wróci na weekend z DE to podmienie przepływkę ma 4.2

[ Dodano: 2016-04-18, 09:46 ]
Dzisiaj postaram się obadać te wtryski, może to coś od gazu byc, był założony już przed moim kupnem samochodu ?
Dzisiaj zobacze jak są podpięte wtryski najwyzej odepne je o zostawie same benzynowe i wyłącze gaz(z guzika) zobacze jak będzie na samej benzynie.
Przypomne że świece nowe, cewki zmieniane i dalej to samo, sprawdzam w VCDS gr od 15-17 i właśnie bez przepływki tylko 8 cylinder ma jakieś wskazania np 50, a reszta 0, przy wpiętej kilka ma po 30-5-40 itp. Będe kopał mam nadzieję że znajde :/ w każdej wolnej chwili zaglądam do niego niedługo może będzie drugi samochód więc tego zostawie i będe sprawdzał wszystko co może byc przyczyną a drugim będe narazie śmigał.

[ Dodano: 2016-04-19, 07:18 ]
Sprawdziłem wczoraj wszystie wtyczki podociskałem je ale wszystkie łączą, czytałem że mogą robić to emulatory od gazu, nie wiem tylko czy mam wbudowane w sterownik czy osobno.

[ Dodano: 2016-04-19, 10:37 ]
Jak dam rade dziś to odepne sterownik bo nie wiem czy mam emulatory wbudowane czy osobno i zakręce najwyzej butle, skasuje bledy i na samej benie przegonie.

[ Dodano: 2016-04-21, 22:13 ]
Witajcie są postępy :D
doszedłem do ładu i znalazłem lewusa, a dokładnie ODMA miała pękniętą membrane i zasysała powietrze, jednak chwilke chhodziło fajnie równo pierwszy raz ją taką słyszałem, jednak na 4 i na 8 cylindrze dalej wyadają raz mniej raz więcej czasami się normują, gdy usunę błąd od sondy na kilka sekund jest 0 i znowu powraca może sonda o stwarzać ?

[ Dodano: 2016-04-22, 18:48 ]
Dzisiaj ponownie się dobrałem do samochodu.
Szukałem jeszcze lewusa nie znalazłem nic co mogło by wskazywać na niego poprawiłem kilka węzyków dla pewnosci.
Na 4 cylindrze jest najgorzej 8 raz wypada w nieduzym stopniu na 4 jest tragedia, psikałem plakiem w miejsce wtrysków, odpinałem wtrysk od gazu, podmienialem cewkę mam jeszcze 4 w tym jedną nową.
Już się poddaję nie wiem gdzie szukać problemu.

Pomóżcie, może macie jakieś sugestie :) <bezradny>

[ Dodano: 2016-04-26, 11:12 ]
UP, Ktoś ma jakieś pomysły ?
 
 
kubax230 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jakub
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 30
Dołączył: 18 Maj 2016
Posty: 23
Skąd: Trojmiasto
Wysłany: 2016-05-23, 17:00   

I jak? rozwiązała sie sprawa?
 
 
dracus6662 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 1802
Skąd: VENLO/WROCŁAW
Wysłany: 2016-05-23, 18:14   

Pytanie a dobrze swiece dokreciles wlasciwym momentem moze za lekko dokrecona
Albo za mocno dowaliles i szlag trafil nowa ewentualnie pozamieniaj swiec ce dla pewnosci

Multiple wyskoczy jak ptoblem dotyczy 2 bankow losowo wypadajaczych zaplonow

Sytuacje taka mozna spotkac przy niewlasciwie dokreconej swiecy wywali tez blad sondy
Sprawdz kable przy cewkach one ida w tym czerwonym plastiku temp jest d6za mogly izolacje popekac i zware robic czasami

Sprawdz na samej pb czy to samo sie dzieje moze to wilna lpg
_________________
Tiptronik wymiana oleju Audi :)
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] :(
 
 
fitman 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 29
Dołączył: 03 Mar 2016
Posty: 72
Skąd: Gorzów Wlkp. Lubuskie
Wysłany: 2016-06-10, 06:10   

Jest dużo lepiej niż było na początku, zmieniłem też kolektor bo klapy leżały, był też rozszczelniony wydech uszczelniłem go na szybko ale na weekend chcę wjechać i zrobić to porządnie, co też zauważyłem raz po zmianie aku na nowy auto chodziło równiej, wczoraj zmieniałem linkę od dociągania klapy (tu podziękowania dla lukasz88) i też wymontowałem akumulator wpierw go odpiełem bo chciałem by jak najdłużej stała bez niego, odpaliłem przejechałem się i znowu widoczna duża poprawa jeśli chodzi o zachowanie silnika, chyba czas podjechać do gazowca i niech sprawdza.
I teraz pytanie co ma sprawdzić, usunąć mapy gazu i konfigurować na nowo ?
 
 
dracus6662 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 1802
Skąd: VENLO/WROCŁAW
Wysłany: 2016-06-10, 06:52   

zalezy jakie graty masz pod maska

co chcesz uzyskać

oraz czy rzeczywiscie trzeba cos zmieniać

po pierwsze bez uszczelnienia wydechu nie licz na prawidłowe wskazania sond

jezeli dzieja sie cuda wianki na pb to nie wiem czy podejmie sie zmiany map bo ato nie sprawne

wypadanie moze tez robic wtrysk gazu który leje , może to byc przyczyna wypadania

moze również byc prozaiczna sprawa z włacznikiem gazu

gaziarz jest w stanie sprawdzic czasy wtrysków oraz czy wystepuja jakies klopoty z instalką

może wystarczy skalibrować wtryski ale... tu raczej sie je wymienia

u mnie pomogły swiece wykrecales swiece na cylindrach na których masz wypadanie zaplonu?
_________________
Tiptronik wymiana oleju Audi :)
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] :(
 
 
fitman 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 29
Dołączył: 03 Mar 2016
Posty: 72
Skąd: Gorzów Wlkp. Lubuskie
Wysłany: 2016-06-10, 06:58   

Tak, w sobote lub nawet jeszcze dzisiaj wjeżdżam na podnośnik więc uszczelnie go gdzie tylko znajdę jakąś nieszczelność, czy uszkodzona sonda przed katalizatorem może robić takie zamieszanie ?
Świece zmieniałem, mam jedną nową w zapasie więc dzisiaj też wymienię ją tam gdzie wypada 4cyl.
Dziwnę jest to że po odpięciu aku auto pracuję prawidłowo tak jakby resetował centralkę gazu, po jakimś czasie znowu zaczynają się cuda.
 
 
dracus6662 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 1802
Skąd: VENLO/WROCŁAW
Wysłany: 2016-06-10, 07:08   

wszystko ladnie i pieknie ale:

sprawdzałeś jak auto zachowuje sie na samej benzynie?

co do wydechu to łaczniki elastyczne trzeba wspawać i nie za krótkie bo bedą napręzenia wydechu

jezeli odepniesz aku zrobiszz eset to komputer zbiera info i zaczyna dzialać korygować jezeli nic nie moze z tym zrobic przejdzie w tryb awaryjny i wywali check na blacie , akceptowalne błędy beda wyswietlane tylko pod kablem ale nie bedziesz miał MIL ON

komputer sobie testuje prace silnika , sprawdż na samej benzynie jak auto sie zachowa skasuj bledy i pojezdzij tylko na benzynie
_________________
Tiptronik wymiana oleju Audi :)
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] :(
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.