Ogłoszenie 
forum a8 SklepOpon.com - opony i felgi AZet Serwis OC/AC forum a8 Tarcze, hamulce
Regeneracja
turbosprężarki
Naprawa
wgnieceń
SklepOpon.com
opony i felgi
AZet Auto Serwis
Kup OC/AC
Sprawdzanie VIN Układ hamulcowy

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 3.7MPI/LPG ] Zmiana tłumików końcowych na w12  
Autor Wiadomość
quattross 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 21 Sty 2018
Posty: 55
Skąd: Chojnice
Wysłany: 2019-01-18, 09:32   [D3 03 3.7MPI/LPG ] Zmiana tłumików końcowych na w12

Witam mam pytanie czy tłumiki końcowe z w12 pasują na uchywty itp i wystarczy wyciąć zderzak ? I czy dobrze rozumiem że po podłączeniu podciśnienia przez zaworek do gruszek w tych tłumikach można regulować czy mają być głośne czy ciche ?
_________________
A6 c5 2,4 v6 > > >
Allroad c5 2,7 tt>>
A8 :D
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
Chmielu 
Użytkownik



Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L, D3
Wiek: 38
Dołączył: 26 Lip 2017
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-27, 21:03   

Wszystkie uchwyty pasują (przynajmniej u mnie tak było, z tym, że jak mam 4,2).
Jeżeli chodzi o tłumiki końcowe to miały być plug'n'play ale tak nie było - rura idzie troszkę pod innym kątem.
Także radził bym kupić cały tył wydechu a nie same obcięte końcówki (chociaż z drugiej strony nie był to też jakiś problem żeby je zespawać - kwestia przeliczenia kosztów co bardziej się opłaca)

Już któryś raz natomiast słyszę o tych gruszkach i nie wiem o co kaman....
W tych wydechach co ja mam to mechanik powiedział, że było to regulowane silniczkiem elektrycznym (podobno były 2 wersje, na elektryce i gruszce podciśnieniowej)
Ja generalnie zostawiłem "otwarte" żeby ładniej brzmiał :)
 
 
FOSS 



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 179 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 6020
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-01-28, 00:34   Re: [D3 03 3.7MPI/LPG ] Zmiana tłumików końcowych na w12

quattross napisał/a:
Witam mam pytanie czy tłumiki końcowe z w12 pasują na uchywty itp i wystarczy wyciąć zderzak ?

A co z końcówkami wydechu?
Pytam bo w W12 końcówki wydechu są elementem zderzaka a nie tłumików końcowych.
Końcówki tłumików w W12 są takie małe i spłaszczone i dosyć krótkie i chowają się w tych chromowanych końcówkach zderzaka.

quattross napisał/a:
I czy dobrze rozumiem że po podłączeniu podciśnienia przez zaworek do gruszek w tych tłumikach można regulować czy mają być głośne czy ciche ?

Co do zasady to fabrycznie w W12 nie masz żadnej regulacji cicho/głośno - ten wydech otwiera się i zamyka automatycznie w zależności od obrotów silnika.

Żeby to działało w twoim aucie to trzeba trochę przemyśleć co i jak podłączyć ponieważ w 3.7 nie masz gotowego "wyjścia" na sterowanie wydechem.
_________________
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
* FOSS motorsport *
(PL-Warszawa)
-
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
Chmielu 
Użytkownik



Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L, D3
Wiek: 38
Dołączył: 26 Lip 2017
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-28, 22:28   

FOSS napisał/a:
A co z końcówkami wydechu?
Pytam bo w W12 końcówki wydechu są elementem zderzaka a nie tłumików końcowych.
Końcówki tłumików w W12 są takie małe i spłaszczone i dosyć krótkie i chowają się w tych chromowanych końcówkach zderzaka.


No dokładnie tak - ale zrozumiałem, że koledze chodziło o pytanie czy same tłumiki mają podwieszenia w tych samych miejscach - to u mnie było dokładnie tak samo :)

FOSS napisał/a:

Co do zasady to fabrycznie w W12 nie masz żadnej regulacji cicho/głośno - ten wydech otwiera się i zamyka automatycznie w zależności od obrotów silnika.
Żeby to działało w twoim aucie to trzeba trochę przemyśleć co i jak podłączyć ponieważ w 3.7 nie masz gotowego "wyjścia" na sterowanie wydechem.


To jak to w końcu jest ? Jedno sterowanie podciśnieniem, czy silniczkiem też bo już zdurniałem ? :/

P.S.
FOSS - mieliśmy co lampek się dogadywać :P
 
 
danishow 
DER MODERATOR



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: 5HP19 ECH
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: D2 FL AQG
Pomógł: 126 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3762
Skąd: Boppard - DE
Wysłany: 2019-01-29, 11:54   

FOSS napisał/a:
ten wydech otwiera się i zamyka automatycznie w zależności od obrotów silnika
Klapki wydechu otwierają się od razu po włączeniu trybu S (niezależnie od obrotów), po wybraniu trybu Dynamicznego w MMI oraz po naciśnięciu KickDown ...wyłączają po przejściu na D lub po zmianie trybu w MMI, nie ma tam żadnej skomplikowanej "automatyki" czy elektroniki.
Generalnie wystarczy podpiąć wężykiem podciśnienia pod kolektor ssący i po wciśnięciu gazu będą się otwierać ;)
_________________
MOJE A8 - FOTKI - WYDECH - LPG

NIE odpowiadam na pytania techniczne przez pw !
 
 
Chmielu 
Użytkownik



Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L, D3
Wiek: 38
Dołączył: 26 Lip 2017
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-29, 17:29   

danishow, czyli nie było żadnych różnych wersji z silniczkami - tylko wężyk podpinany pod kolektor ?

A w kolektorze jest jakieś miejsce do podpięcia ?
Pamiętam, że w Passacie 1.8T jak podpinałem manometr sobie, to się trójnik tylko stosowało - no ale to było turbo, a jak jest w wolnossących ? :)
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
FOSS 



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 179 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 6020
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-01-29, 19:12   

Chmielu napisał/a:
To jak to w końcu jest ? Jedno sterowanie podciśnieniem, czy silniczkiem też bo już zdurniałem ? :/

Sama przepustnica jest sterowana podciśnieniem.
Ale nie bezpośrednio.
Idzie to przez zawory Pierburga, podobne do tych jak przy gruszkach do przestawiania kolektora dolotowego czyli sygnał ze sterownika silnika steruje zaworem Pierburga a ten steruje podciśnieniem które otwiera bądź zamyka przepustnicę.

Chmielu napisał/a:
P.S.
FOSS - mieliśmy co lampek się dogadywać :P

No, no... no właśnie... i czemu umarło? Ja coś przeoczyłem?
Pisz na PW a najlepiej dzwoń i działamy ;)

danishow napisał/a:
Klapki wydechu otwierają się od razu po włączeniu trybu S (niezależnie od obrotów), po wybraniu trybu Dynamicznego w MMI oraz po naciśnięciu KickDown ...wyłączają po przejściu na D lub po zmianie trybu w MMI, nie ma tam żadnej skomplikowanej "automatyki" czy elektroniki.
Generalnie wystarczy podpiąć wężykiem podciśnienia pod kolektor ssący i po wciśnięciu gazu będą się otwierać ;)

Daniel, ale o czym mowa?... o D3 W12?
Bo jeżeli tak to moim zdaniem się mylisz.
W D3 nie było czegoś takiego jak otwierające się klapki w trybie Sport.

Żeby nie było że zmyślam - idąc za opisem z serwisówki:
Klapy wylotowe są przełączane za pomocą jednostki sterującej 1-J623 silnika w zależności od obciążenia silnika, prędkości silnika i prędkości pojazdu.
Klapa wylotowa jest zamknięta na biegu jałowym i w dolnym zakresie obrotów, zwiększając w ten sposób skuteczność tłumika.
Gdy powyższe parametry przekroczą określone wartości, klapa wylotowa zostaje otwarta, aby zredukować przeciwciśnienie wydechu.
Pozwala to utrzymać poziom komfortu w zakresie niskich obciążeń bez szkodliwego wpływu zwiększania ciśnienia zwrotnego w wyższych zakresach obciążenia.


Jest dokładnie tak jak napisałem wcześniej.
Jak jeździsz spokojnie to wydech jest cały czas zamknięty. Jak jeździsz agresywnie przeciągając silnik na obrotach to wydech się otwiera.
Tak jest w S8D3 i W12 również ;)
No chyba że się mylę <faktycznie>

Chmielu napisał/a:
danishow, czyli nie było żadnych różnych wersji z silniczkami - tylko wężyk podpinany pod kolektor ?

W D3 nie było żadnych wersji z silniczkami elektrycznymi ale... nie jest to również tylko wężyk podpinany pod kolektor.
Konstrukcję i zasadę działania opisałem pokrótce powyżej ;)

Warto zauważyć, że w modelach S8 oraz W12 sygnał otwarcia przepustnic pochodzi bezpośrednio ze sterownika silnika.
W innych wersjach silnikowych D3 sterownik silnika takiego sygnału nie generuje więc musisz sobie sam wymyśleć skąd go wziąć i jak to podciśnienie wysterować.

Dlatego też ludzie nie bawią się w przepustnice podciśnieniowe.
Zakładają przepustnice elektryczne, jeden przełącznik i sami sobie wybierają kiedy jest otwarte a kiedy zamknięte.

Chmielu napisał/a:
A w kolektorze jest jakieś miejsce do podpięcia ?

Miejsce się znajdzie - w takim BFL czy BFM raczej nie ma problemu aby wpiąć się w układ podciśnienia.
_________________
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
* FOSS motorsport *
(PL-Warszawa)
-
 
 
danishow 
DER MODERATOR



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: 5HP19 ECH
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: D2 FL AQG
Pomógł: 126 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3762
Skąd: Boppard - DE
Wysłany: 2019-01-30, 13:58   

Chmielu napisał/a:
danishow, czyli nie było żadnych różnych wersji z silniczkami - tylko wężyk podpinany pod kolektor ?
Były, były ale nie ma potrzeby tak daleko się zagłębiać
Chmielu napisał/a:
A w kolektorze jest jakieś miejsce do podpięcia ?
Nie, dajesz na trójnik jak to zrobiłeś w Passku ;)

FOSS napisał/a:
Żeby nie było że zmyślam - idąc za opisem z serwisówki:
Serwisówka mówi też żeby wymieniać olej co 30000 km <hihi> ...chodzi mi o to że ładnie to wszystko obrali w słówka a ów jednostka sterująca J-623 to nic innego jak zwykły przekaźnik do zaworków od przepustnic, zamontowany tylko po to by móc te przepustnice zamknąć ;)
_________________
MOJE A8 - FOTKI - WYDECH - LPG

NIE odpowiadam na pytania techniczne przez pw !
 
 
FOSS 



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 179 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 6020
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-01-30, 16:09   

danishow napisał/a:
Były, były ale nie ma potrzeby tak daleko się zagłębiać

Daniel, może i były ale nie w W12 D3 ;)

danishow napisał/a:
Nie, dajesz na trójnik jak to zrobiłeś w Passku ;)

Hmmm... tu też mam wątpliwości ;)
W kolektorach dolotowych BFL/BFM, od przodu, jest jeden króciec fabrycznie zaślepiony gumową nakładką.
Wystarczy ją zdjąć i podłączyć rurkę <faktycznie>

danishow napisał/a:
Serwisówka mówi też żeby wymieniać olej co 30000 km <hihi> ...chodzi mi o to że ładnie to wszystko obrali w słówka a ów jednostka sterująca J-623 to nic innego jak zwykły przekaźnik do zaworków od przepustnic, zamontowany tylko po to by móc te przepustnice zamknąć ;)

No weź.... pytanie było wprost czy są przepustnice elektryczne czy pneumatyczne <faktycznie>

W D3 W12 nie ma przepustnic wydechu które miały by bezpośrednio na sobie silniczki elektryczne.
Zarówno w S8D3 jak i W12D3 były przepustnice z gruszką podciśnienia - no chyba wiem skąd brałem przepustnice do swojego wydechu <faktycznie>
_________________
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
* FOSS motorsport *
(PL-Warszawa)
-
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
danishow 
DER MODERATOR



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: 5HP19 ECH
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: D2 FL AQG
Pomógł: 126 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3762
Skąd: Boppard - DE
Wysłany: 2019-01-31, 09:36   

FOSS napisał/a:

danishow napisał/a:
Były, były ale nie ma potrzeby tak daleko się zagłębiać

Daniel, może i były ale nie w W12 D3
No tak, przepustnic z silniczkami nie było ...źle zrozumiałem przesłanie kolegi ...chodziło mi o to że było to sterowane elektrycznie poprzez zawory ale zakładając sobie tłumiki od W12 wcale ich nie potrzebujemy. Niepotrzebne łapanie za słówka :P
FOSS napisał/a:
No weź.... pytanie było wprost czy są przepustnice elektryczne czy pneumatyczne
Oryginalnie jest pneumatyczno-elektyczne i jak już wspomniałem można zastąpić to całe ustrojstwo jednym wężykiem do kolektora <okok>
_________________
MOJE A8 - FOTKI - WYDECH - LPG

NIE odpowiadam na pytania techniczne przez pw !
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


regeneracja turbosprężarki opony samochodowe
Testy opon hamulce
OC/AC

| Felgi Audi - AluShop.pl | Sklep Audi A8 | bmw forum | Forum Audi Q5 | AZ Auto Serwis | Tarcze hamulcowe Audi |
| Klocki hamulcowe Audi | Nagranie reklam | SklepOpon.com - opony i felgi | Zawór EGR | Mechanizm wycieraczek |