|
Autor |
Wiadomość |
Konrad123
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Mar 2019 Posty: 77 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2023-06-13, 22:03 [D3 03 3.7MPI
] Potrzebna pomoc
|
|
|
Przepraszam, ze temat tak ogólny. Nie wiem natomiast o co dokładnie chodzi. To ze coś jest nie tak, widać gołym okiem. Na czerwono zaznaczone ciegna, które są ukarane. Na żółto miejsce gdzie wydaje mi się, ze powinno znajdować się cięgno. Silnik 3.7, pod pokrywa od strony rozrządu. Moje pytania są 3. Co to jest, bo nie mam pojęcia. Po nr hella z jednej części nie znalazłem nic, ma reszcie nic nie widzę. Po 2, za co to odpowiada. Po 3, samochód nie przyspiesza do 3.5-4K rpm. Czy to może być przyczyna czy raczej szukać gdzie indziej? W ostatnim czasie czyściłem wtryski preparatem Liqui Moly, świece nowe, wymienione uszczelki pod pokrywa zaworów. Z góry dziękuje za pomoc, wszystkim którzy pomogą wiszę dobre piwo. Pozdrawiam
|
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
|
|
|
|
|
|
|
Konrad123
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Mar 2019 Posty: 77 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2023-06-14, 08:06
|
|
|
Dziękuję bardzo. Wiszę piwo. Mam natomiast jeszcze kilka pytań. Jak naprawić zapieczone klapy w tym kolektorze? Znając moje szczęście do tego samochodu już są zapieczone. Drugie, czy gruszki do 4.2 i 3.7 są takie same? Rozumiem również, że dźwigienki mają łączyć odpowiednio lewa z lewą stroną i prawa gruszka do prawej strony? Czy powinienem być w stanie ruszyć klapy ręką czy nie? Wybaczcie za dużą ilość pytań, nie wiem jak powinno to poprawnie wyglądać, mechaniki dopiero coś próbuję, u mnie raczej do tej pory była teoria niż praktyka. Najlepsze jest to, że mechanikowi zgłaszałem "brak dołu do 4k rpm" i przez pół roku tego nie ogarnął... Czas poszukać innego, a temu wystawić opinię w Google. |
|
|
|
|
Nyku
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 11 Sty 2015 Posty: 276 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2023-06-21, 12:38
|
|
|
Klapy powinieneś ruszyć dłonią. Są tam dość mocno napięte sprężyny ale jeśli nie stoją dęba to to wyczujesz, jeśli chodzą to chodzą, wymień cięgna (najlepiej na customowe metalowe) i auto będzie śmigać. Jeżeli natomiast nie będziesz w stanie ich ruszyć ręką to raczej stoją dęba
Co do gruszek na 99% są takie same w 3.7 i 4.2 ale być może ktoś się wypowie kto da Ci 100%. |
|
|
|
|
|
|
|
Konrad123
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Mar 2019 Posty: 77 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2023-06-21, 13:29
|
|
|
Niestety, prawdopodobnie stoją. Żebym miesiąc temu nie robił uszczelek pod pokrywa zaworów… mój mechanik zaraz dostanie łatkę z „polecam” na „nie polecam”
Ma ktoś może namiar na te metalowe ciegna? |
|
|
|
|
Nyku
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 11 Sty 2015 Posty: 276 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |