|
Autor |
Wiadomość |
Konrad123
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Mar 2019 Posty: 77 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2024-03-21, 07:47 [D3 03 3.7MPI
] Urwany tłok. Zbieram opinie
|
|
|
Witam wszystkich. Wszystkie poprzednie awarie, oraz jak się niedawno okazało warsztat nie wywiązujący się ze zleconych napraw doprowadziły u mnie do awarii skutkującej urwaniem tłoku. W związku z tym stoję przed wyborem czy sprzedać tak jak stoi, czy może wymieniać silnik i dalej jeździć. W starym silniku mam wszystkie nowe cewki, odmę, czujniki wałków rozrządu. Poza tym zamontowana nowa przetwornica xenonu i zakupiony prawy czujnik wysokości zawieszenia oraz przepływka. Świec nie liczę bo nie powinno ich się przekładać do nowego silnika. Wszystko to z przebiegiem do 500km.
Teraz trochę o samochodzie. Nowy mechanik teraz stwierdził wyciek ze skrzyni, dodatkowo szarpie przy zmianie z "2" na "3". Kolejna rzecz, to, jak to mechanik określił, "trzeba powoli pomyśleć o wymianie tulei z przodu i z tyłu". Nie są do wymiany na już, ale jednak.
Tutaj moja prośba o Waszą opinie. Robić, czy gonić jak stoi? Wstępnie, szacunkowy koszt naprawy to za silnik ~7500+wymiana. Kosztów skrzyni nie jestem w stanie oszacować. Zawieszenie rzecz eksploatacyjna, jednak przy tak dużym zakresie prac chyba trzeba uwzględnić to w szacunkowych kosztach. |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 246 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5106 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2024-03-21, 21:38
|
|
|
Sprzedać na części. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2024-03-22, 06:44
|
|
|
albo zmienić mechanika |
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 324 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2024-03-22, 09:52
|
|
|
No cóż, chcesz mieć auto premium, płać premium. I tu nie jest ważne, czy auto ma rok, czy 20 lat. Była to klasa premium i niestety zawsze taką pozostanie bez wglądu na wartość rynkową.
A teraz do meritum. Pogonisz na części, kupisz kolejne, jaka gwarancja, że będzie wszystko cacy? Goniąc to na części, proces będzie trwał miesiące jak nie lata a do nowego i tak będziesz musiał dołożyć. Przelicz sobie, czy tej kasy którą trzeba władować nie lepiej wydać na postawienie tego na nogi, jeśli ogólnie auto znasz i wiesz co masz. Inna sprawa to czy sens walić kasę w tak stare auto. Sam się czasem zastanawiam czy ma sens to co robię, ale.... jakoś nie potrafię się rozstać ze swoją A8 i ładuję kasę dalej. Skrzynia? Używka zawsze będzie loterią.
Swoją drogą, jeśli nie masz dwóch lewych rąk i odrobinę pojęcia o mechanice, to sporo jesteś w stanie samemu zrobić. |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
|
|
|
Konrad123
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Mar 2019 Posty: 77 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2024-03-22, 20:24
|
|
|
sssebek napisał/a: | Swoją drogą, jeśli nie masz dwóch lewych rąk i odrobinę pojęcia o mechanice, to sporo jesteś w stanie samemu zrobić. |
Pojęcie jakieś tam mam. Natomiast warunków w tym momencie aby robić samemu nie mam, brak garażu. Dodatkowo cały wolny czas poświęcam na budowę domu. Jak znajduje czas na samochód to w ramach przerwy od budowy jak już tam mnie wszystko wnerwia bo bloczki 12 z Solbetu są dla masochistów Gdyby nie ta budowa to dla mnie sprawa by była jasna-gonię i dokładam do D4. Realnie patrząc, za koszt naprawy, czyli ok. 15.000, nie kupię nic sensownego. Dobra, kolejnego ulepa D3 się znajdzie. Z drugiej strony, może jest to szansa uwolnić się od tego samochodu? Te padło uzależnia.
Żeby nie było, zdaje sobie sprawę, że koszt części nie maleje w tego typu samochodach, tylko utrzymuje się na stałym poziomie, lub nawet niekiedy rośnie z czasem.
Najbardziej boli to, że na samochód wydałem od początku roku minimum 5.000. Większość z tych części ma poniżej 500km przejechane. |
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 526 Skąd: Cieszyn
|
|
|
|
|
|
|
|
Nyku
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 11 Sty 2015 Posty: 276 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2024-03-27, 13:41
|
|
|
Pepek, króciutko
Ale sam bym chyba tak zrobił. 5tyś w A8 włożone to też nie dużo wiec rozważałbym ewentualną "stratę" i pchnięcie auta dalej. Ja w dwa lata w moją około 20tyś zł(i wiem że to też nie dużo) dlatego pewnie bym "ratował". Wiem co mam, co wymieniałem i jeśli by silnik klęknął to bym robił. 7000 to i tak nie NAJDROŻSZA naprawa w A8 |
|
|
|
|
Konrad123
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Mar 2019 Posty: 77 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2024-03-27, 21:24
|
|
|
Dobra. A tak z czystej ciekawości. Zostalibyście przy 3.7 czy może 4.2MPI/FSI? Dużo roboty z tym?
Poza tym. Kupię sprawny silnik |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6715 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
Nyku
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 11 Sty 2015 Posty: 276 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2024-03-28, 13:52
|
|
|
Pytanie Karol, czy nie znajdzie zdrowszego 3.7 niż 4.2 które jest bardziej pożądane na rynku?
W FSI bym nie szedł, mam wrażenie, że ludzie się decydują na FSI tylko dlatego że jest już buda po pełnym lifcie. (ładniejsze halogeny, inny FIS, asystenty martwego pola, pasa ruchu , fajniejszy pakiet chrom itp itd)
Skoro masz i Tak przedlifta to będzie to podejrzewam najgorsza konfiguracja przy późniejszej próbie odsprzedaży.
Pozbawisz rocznik auta (2002-2005) plusów - wpakujesz FSI zamiast MPI.
oraz
Pozbawisz FSI argumentów dzięki którym większość ludzi się decyduje na bezpośredni wtrysk. - buda oraz wyposażenie z przedlifta. |
|
|
|
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 324 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2024-04-01, 22:30
|
|
|
A ja to bym wsadził 2,7 biT++ i do tego 8HP ale... to ja |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|