Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 3.7MPI ] Wymiana uszczelniacza na wale  
Autor Wiadomość
Freeq 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 385
Skąd: NGO
Wysłany: 2016-11-08, 22:25   [D3 03 3.7MPI ] Wymiana uszczelniacza na wale

Witam. Panowie, szukam instrukcji, manuala, podpowiedzi odnośnie wymiany uszczelniacza na wale korbowym z przodu.

Auto A8 D3 3,7 2003r. BFL

Jaki dokładnie uszczelniacz zastosować?
Czy trzeba zdejmować miskę olejową?
Czym uszczelnić odkręconą pokrywę?
Jakieś uwagi odnośnie wymiany? Sugestie? Na co zwrócić szczególną uwagę lub czego nie robić?

Wszystkie porady mile widziane :)

Pozdrawiam.
 
 
Wiśnia 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 180
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2016-11-08, 22:44   

Witam, ja w swojej D3 tylko że 4 2 BFM przy wymianie rozrządu wymieniałem uszczelniacz wału korbowego . NIe ma z tym problemu wiadomo rozrzad trzrba rozpiąć wkręcić blokadę wału odkrecić śrubę centralną zdjąć koło zębate i wyciagasz simering ja wkreciłem ostrożnie dwa wkreciki długie i pociagnąłem do siebie i wyszedł . Pojechałem do sklepu gdzie sprzedają łożyska i simeringi i mi dobrali po wymiarach zastanawiałem sie dlugo czy kupować oryginał, ale kupilem jakiejś innej firmy i wszystko jest ok. JAk bedziesz montował nowy to oczyść dokładnie i posmaruj go olejem delikatnie i zwracaj uwagę zeby sie nie podwinał na wewnętrznym uszczelnieniu. :> chyba że coś nie tak napisałem to proszę mjie poprawic Mam nadxieje ze w 3.7 jest taki sam układ wszystkiego
 
 
Freeq 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 385
Skąd: NGO
Wysłany: 2016-11-08, 22:47   

Czyli nie trzeba odkręcać obudowy? Wystarczy zdjąć zdjąć koło zębate i można go wyjąć? Sądziłem, że nie da się go wyjąć bez zdejmowania obudowy dlatego tyle pytań zadałem...

Jak zamocowane jest koło zębate? Bo do koła zębatego na 8 śrub jest przykręcone koło pasowe, to wiem. A dalej?
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2016-11-09, 00:28   

importcompany napisał/a:
JAk bedziesz montował nowy to oczyść dokładnie i posmaruj go olejem delikatnie
ZERO oleju! Uszczelniacze montuje się na suchą i odtłuszczoną powierzchnię.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Gunner 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 358
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2016-11-09, 00:57   

Freeq - po czym poznałeś, że cieknie właśnie z tego miejsca ? Bo podejrzewam, że jak chcesz wymieniać to cieknie. U mnie chyba cieknie ale z tego do, którego wymiany trzeba rwać skrzynię <boisie>
 
 
Freeq 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 385
Skąd: NGO
Wysłany: 2016-11-09, 01:05   

Gunner, wszystko zaczęło się od tego tematu... http://www.a8team.pl/d3-0...-vt21558,45.htm

danishow, to to wiem, że bez oleju. Ale czy trzeba zdejmować obudowę czy po zdjęciu koła zębatego będę mógł bez problemu wyjąć uszczelniacz?
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-11-09, 09:04   

musisz go wydlubac, ale bez pokrywy.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2016-11-09, 09:13   

danishow napisał/a:
importcompany napisał/a:
JAk bedziesz montował nowy to oczyść dokładnie i posmaruj go olejem delikatnie
ZERO oleju! Uszczelniacze montuje się na suchą i odtłuszczoną powierzchnię.

No dokładnie, ZERO oleju.
Toć to jest proszenie się o następny wyciek.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Freeq 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 385
Skąd: NGO
Wysłany: 2016-11-09, 10:51   

A jak jest zamocowane koło zębate na wale?
Drugie pytanie. Przed zdjęciem koła zębatego należy zablokować wałki i wał, tak?
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2016-11-09, 10:59   

Blokujesz wał. Jeśli pierścień nabiegowy bedzie zużyty to go obróć.
_________________
 
 
Freeq 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 385
Skąd: NGO
Wysłany: 2016-11-09, 11:14   

Co to jest pierścień nabiegowy? Gdzie on jest i jakie jest jego zadanie?
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-11-09, 14:31   

uszczelniacze typu PTFE (teflonu) potocznie na nie mówimy bezspręzynkowe montuje się na sucho.
pozostałe się smaruje nie wiem jakie są w d3
Ja jak zakładam to robię sobie taki dystans z butelki plastikowej i wtedy łatwiej jest wcisnąć
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2016-11-09, 16:19   

Freeq napisał/a:
Co to jest pierścień nabiegowy?

To tulejka na wale tuż za zębatką. Ona ma być obrócona przy wymianie uszczelniacza.
_________________
 
 
Freeq 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 385
Skąd: NGO
Wysłany: 2016-11-09, 16:53   

A jeśli już ktoś wcześniej ją odwracał? Można kupić nową?
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2016-11-09, 18:32   

Nie ma nowej. Delikatna polerka albo dorobienie na wymiar.
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.