|
Autor |
Wiadomość |
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2011-01-18, 22:02 [D3 '03 4.0TDI] 01273- slinik nawiewu V2/ ROZWIĄZANIE
|
|
|
Jak w temacie log z VCDS`a:
Address 08: Auto HVAC Labels: None
Control Module Part Number: 4E0 910 043 B HW: 4E0 820 043 D
Component and/or Version: KLIMAAUTOMAT 016 0400
Software Coding: 1054787
Work Shop Code: WSC 40541 150 50653
1 Fault Found:
01273 - Fresh Air Blower (V2)
009 - Open or Short to Ground
Freeze Frame:
Fault Status: 01101001
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 3
Reset counter: 151
Mileage: 237865 km
Time Indication: 0
Date: 2011.01.14
Time: 15:11:10
Freeze Frame:
Temperature: 24.0°C
Speed: 0.0 km/h
(no units): 65.0
(no units): 172.0
Slinik V2 to z tego co mi wiadomo główny wentylator nawiewu...
usterka statyczna ale tu uwaga wentylator działa, włącza się i po jakmiś czasie sie wyłącza. mimo ustawienia prędkości nawiewu ręcznie na 12 (max na skali) nie dmucha.
i tak raz działa a raz nie... Posprawdzałem wszystkie kostki i bezpieczniki i wyglądają na OK
Ma ktoś jakieś sugestie?
Pozdrawiam Michał |
|
|
|
|
|
|
|
wietpol2
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 29 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2011-01-19, 13:43
|
|
|
miałem podobny problem w a3 i winą była pęknięta szczotka w silniku dmuchawy |
_________________ PIERWSZY MILION TRZEBA UKRAŚĆ |
|
|
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2011-02-02, 12:52
|
|
|
Temat został ogarnięty :D a teraz pokoleji
Rozpiszę swoją naprawę, bo wielu z was może z niej skorzystać. Odnosi się ona do mojego D3 4.0tdi ale i wszystkiech D2,D3 bo są bardzo zbliżone konstrukcyjnie.
Jak mówiłem wcześniej błąd:
01273 - Fresh Air Blower (V2)
009 - Open or Short to Ground
Opis procedury będzie mniej więcej podobny dla wszystkich błędów z gatunku "01273"- bo dotyczy silnika V2.
Silnik V2 to turbina elektryczna tłocząca powietrze do kabiny.
Zaczynamy od:
Narzędzi. śrubokręt krzyżakowy, klucz nasadowy 5mm, 10mm oraz płasko-oczkowy 5mm.(ja miałem tylko 5,5 ale tez dał rade.
1) zdjęcia pokrywy wraz z filtrem węglowym, który wygląda tak:
a tu widok dla modelu D2
2) demontujemy uszczelkę i plastiki obudowujące zbiorniczki płynu chłodzącego (z prawej)
i sterowniki/sterownik silnika (z lewej)
3) następnie demontujemy klapę obiegu powietrza
foto również z D2, ale w D3 ma jedynie troszkę inny kształt reszta taka sama.
---Należy tu pamiętać o odpięciu przewodów (kostki) idących do silniczka tej klapy. Znajduje się ona z prawej strony na ściance bocznej. By ją rozpiąć należy odkręcić obudowę elektroniki(2 śrubki). Ważne by klapy były otwarte przy ich demontażu!!! bo inaczej nie odkręcimy 3 śrubek w środku.
4) Gdy już zdjęliśmy górne klapy,(co nie jest proste) oczom naszym pokazuje się silnik V2 w obudowie:
na zdjęciu Strzałkami zaznaczyłem miejsca śrubek. Koniecznym jest zaczęcie od tych na samej górze obudowy, które trzymają tylko zewnętrzne plastikowe pierścienie.
(odkręcenie tych 6 śrub zajęło mi 1,5h).
5) Nareszcie naszym oczom ukazuje się sedno sprawy:
Teraz odpinamy wszystkie wtyczki i odkręcamy 2 śrubki na foto czerwone strzałki. (Klucz 10mm/śrubokręt krzyżakowy), i wyciągamy cały silnik.
Foto z oddali:
Wkładamy nowy silnik lub próbujemy naprawić stary. W moim przypadku zaśniedziały styki z przewodu dochodzącego do silnika, i skręcamy.
ja przykręciłem silnik i sprawdziłem czy działa, co by mieć pewność:)
Skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności.
Czas na finał odpalamy VCDS`a i:
1) kasujemy błędy
2)Basic settings
3) output tests
i tu przy teście silnika V2 powinniśmy otrzymać zbliżone pomiary
4)sprawdzamy błędy i jak wszystko jest dobrze to mamy piękny widok:
Na koniec idziemy do domu na piwko i OPR. od żony, że nie było nas tyle w domu
p.s. Może mody przeniosą to do działu "warsztat zrób to sam"
Pozdrawiam i powodzenia Michał
[ Dodano: 2011-06-22, 18:03 ]
dodam tylko że szczotki zastosowane w silniku są miedziane z racji dużych prądów, węglowe nie sprawdzają sie |
|
|
|
|
Wojtas1979
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Wojtas
Jeżdzę: A8 w12 d3 long
Wiek: 45 Dołączył: 08 Maj 2013 Posty: 2 Skąd: Milicz
|
Wysłany: 2013-05-16, 20:35
|
|
|
Witam jezeli dmuchawa chodzic jak chce tzn .jezeli damy na Max a ona chodzi na min lub sie zatrzymuje stawiam na wytarty komutator silnika .w tym wypadku wymiana na używanym koszt od 100zl do 1000 za nowy w ASo.co do samej operacji wyjecia jest to trochę czaso chłonne a dokładnie odkrecenie pokrywy przykrywajaca silnik dmuchawychy wymaga zgrabnych raczek.
Wymiana komutatora w takim silniku kosztuje tyle samo co drugi używany cały .pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
unknownuser
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Unknown
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 27 Sty 2014 Posty: 127 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2014-05-18, 16:16
|
|
|
U mnie dmuchawa pracuje raczej poprawnie, reaguje na ręczne nastawy intensywności nadmuchu, niestety mam błąd:
01273 - Fresh Air Blower (V2)
006 - Short to Plus
Błąd pojawił się czy próbie adaptacji klimatyzacji, równolegle z nim mam:
01087 - Basic Setting Not Performed
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113)
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
00735 - Potentiometer in Positioning Motor for Air recirculation Flap (G143)
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
Ktoś podpowie jak się do tego zabrać lub jaki element zamówić?
EDIT:
Zdjąłem filtr kabinowy dziś i tam są z góry widoczne takie dwie klapy, jak się domyślam do regulacji ilości dostarczanego powietrza. U mnie te klapy cały czas stoją pod kątem 45 stopni, jeżeli zmieniam nastawy klimatyzacji to klapy pozostają nieruchome, jak uruchamiam adaptację klimatyzacji to też stoją nieruchome, czyżbym znalazł źródło moich problemów? Zakładam, że klapy powinny się poruszać, a błąd może być spowodowany ich uszkodzeniem? |
|
|
|
|
siwy71
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Damian
Jeżdzę: D4 3.0TFSI
Dołączył: 10 Sie 2013 Posty: 82 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-05-26, 22:45
|
|
|
Witajcie,
mnie również dopadl problem dmuchawy powietrza V2, bląd mi znany, zabrałem się dzisiaj za demontaż wentylatora, zdemontowałem podszybie, sciagnelem plastik z klapami sterujacymi, i zostalo mi do odkrecenia ta obudowa plastikowa od wentylatora na 6 srubek. Ponieważ nie mialem na miejscu plasko oczkowego klucza 5,5mm, dorobiłem go sobie, ale pomimo to praktycznie nie jestem w stanie odkręcić tych śrub - nie ma jak ich złapać.
Powiedzcie mi, czy zdejmowaliscie rowniez drugą pokrywę wentylatora, ta ktora jest przykrecona do grodzi - ta dłuższa ?
Elsa podaje mi rowniez koniecznosc demontażu tego plastiku a tutaj widze ze opisujecie wymianę wentylatora bez demontazu tego plastiku, chyba ze to dot. D2 w ktorym go nie ma .
pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
unknownuser
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Unknown
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 27 Sty 2014 Posty: 127 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2014-06-20, 10:25
|
|
|
Ja jednak u siebie wymieniam dmuchawę bo mi wariuje czasami, u mnie to prawdopodobnie kwestia jej sterownika, ale już nie będę dociekał tylko wymieniam wszystko, z tym, że mam pytanie czy wymianie sterownika dmuchawy włączy się CP? Pytam, bo wymieniałem też panel klimatyzacji z kabiny i kurcze włączyło się CP ;-/ |
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1795 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2014-06-20, 12:27
|
|
|
Wychodzi że nie ma CP w sterowniku dmuchawy .
Adres sterownika-00-Czujnik skrętu kierownicy -- Aktywna ochrona podzespołu: BRAK
Adres sterownika-01-Silnik -- Aktywna ochrona podzespołu: IMMO
Adres sterownika-02-Skrzynia biegów -- Aktywna ochrona podzespołu: BRAK
Adres sterownika-03-ABS/hamulce -- Aktywna ochrona podzespołu: BRAK / LOGIN
Adres sterownika-05-Zezwolenie startu -- Aktywna ochrona podzespołu: IMMO
Adres sterownika-06-Pamięć fotela pas. -- Aktywna ochrona podzespołu: JEST
Adres sterownika-07-Jed.obsługi/wskaź. -- Aktywna ochrona podzespołu: JEST
Adres sterownika-08-Klimatyzacja -- Aktywna ochrona podzespołu: JEST
Adres sterownika-09-Centr.zesp.elektr. -- Aktywna ochrona podzespołu: JEST
Adres sterownika-15-Airbag -- Aktywna ochrona podzespołu: LOGIN
Adres sterownika-16-Koło kierownicy -- Aktywna ochrona podzespołu: BRAK
Adres sterownika-17-Zest.wskaźników -- Aktywna ochrona podzespołu: JEST
Adres sterownika-19-CAN Gateway -- Aktywna ochrona podzespołu: JEST
Adres sterownika-1E-Media Player CD -- Aktywna ochrona podzespołu: BRAK
Adres sterownika-1E-Media Player CD/MP3 -- Aktywna ochrona podzespołu: JEST
Adres sterownika-25-Immobiliser -- Aktywna ochrona podzespołu: IMMO
Adres sterownika-34-Poziomowanie -- Aktywna ochrona podzespołu: BRAK
Adres sterownika-36-Pamięć fotela kier. -- Aktywna ochrona podzespołu: JEST
Adres sterownika-37-Nawigacja -- Aktywna ochrona podzespołu: BRAK
Adres sterownika-38-Elektronika dachu -- Aktywna ochrona podzespołu: BRAK
Adres sterownika-42-Elektr.drzwi kier. -- Aktywna ochrona podzespołu: BRAK
Adres sterownika-46-Moduł komfortu -- Aktywna ochrona podzespołu: JEST
Adres sterownika-47-Sys.nagłaśniający -- Aktywna ochrona podzespołu: JEST
Adres sterownika-4F-Centr.z.elektr.II -- Aktywna ochrona podzespołu: JEST
Adres sterownika-52-Elektr.drzwi pas. -- Aktywna ochrona podzespołu: BRAK
Adres sterownika-53-Hamulec postojowy -- Aktywna ochrona podzespołu: BRAK
Adres sterownika-55-Zasięg xenonów -- Aktywna ochrona podzespołu: BRAK
Adres sterownika-56-Radio -- Aktywna ochrona podzespołu: Usterka BRAK
Adres sterownika-61-Reg.akumulatora -- Aktywna ochrona podzespołu: BRAK
Adres sterownika-62-Drzwi tylne lewe -- Aktywna ochrona podzespołu: BRAK
Adres sterownika-72-Drzwi tylne prawe -- Aktywna ochrona podzespołu: BRAK
Adres sterownika-76-Asyst.parkowania -- Aktywna ochrona podzespołu: BRAK |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
unknownuser
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Unknown
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 27 Sty 2014 Posty: 127 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2014-06-20, 13:32
|
|
|
A ten sterownik to nie jest przypadkiem ten słynny opornik, który sprawia problemy w wielu przypadkach? Czy tam coś jeszcze jest? Bo ja mam objaw taki, że raz błąd z silnika dmuchawy mam, innym razem nie mam, regulacja intensywności działa, ale błąd się pojawia:
01273 - Fresh Air Blower (V2)
006 - Short to Plus
Podpowiedział mi jeden mechanik, że raz tak miał, to winny był sterownik dmuchawy. Jak poprosiłem mechanika drugiego o wymianę tego sterownika, to zapytał czy chodzi o opornik... i teraz nie wiem czy tam jest sterownik + opornik czy sterownik = opornik. |
|
|
|
|
jarekburda
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarosław
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 53 Dołączył: 18 Lip 2013 Posty: 2 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2014-07-04, 18:01
|
|
|
siwy71 napisał/a: | Witajcie,
mnie również dopadl problem dmuchawy powietrza V2, bląd mi znany, zabrałem się dzisiaj za demontaż wentylatora, zdemontowałem podszybie, sciagnelem plastik z klapami sterujacymi, i zostalo mi do odkrecenia ta obudowa plastikowa od wentylatora na 6 srubek. Ponieważ nie mialem na miejscu plasko oczkowego klucza 5,5mm, dorobiłem go sobie, ale pomimo to praktycznie nie jestem w stanie odkręcić tych śrub - nie ma jak ich złapać.
Powiedzcie mi, czy zdejmowaliscie rowniez drugą pokrywę wentylatora, ta ktora jest przykrecona do grodzi - ta dłuższa ?
Elsa podaje mi rowniez koniecznosc demontażu tego plastiku a tutaj widze ze opisujecie wymianę wentylatora bez demontazu tego plastiku, chyba ze to dot. D2 w ktorym go nie ma .
pozdrawiam |
Witam niestety ale także dopadł mnie ten sam problem a8d3 musisz ściągnąc ten plastik , powiem wiecej żeby go ściagnąc i nic ni epołamać zacznij od wyręcenia mechanizmu wycieraczek + wykręć aluminiowy wspornik i dopiero dostaniesz sie do śrubki po prawej stronie tego plastiku która go trzyma przykręconego do grodzi |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|