Autor |
Wiadomość |
adamaudi
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 13 Paź 2010 Posty: 14 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: 2010-12-30, 23:15 [D3 03 4.0TDI
] Brak wspomagania
|
|
|
Witam auto jest mojego przyjaciela. wczoraj wysiadło wspomaganie, stan płynu ok. gdzie szukać pompy wspomagania? może ma elektryczne wspomaganie? Auto to Audi A8 D3 '03. 4.0TDI. z góry dziekuje za pomoc pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
mrmojoho
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: automat
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 04 Sty 2011 Posty: 7 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-01-05, 09:19
|
|
|
Witam, mam prośbę, potrzebuje sprawdzić w takim samym aucie poziom płynu do wspomagania, kompletnie nie wiem gdzie jest umiejscowiony zbiornik.
Czy kolega może posiada wiedzę na ten temat? |
|
|
|
|
|
|
|
kolonkos88
Moje A8
Silnik cm3: 5000
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: MB E500
Wiek: 36 Dołączył: 03 Kwi 2010 Posty: 92 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2011-01-05, 14:32
|
|
|
Jeśli chodzi o wspomaganie mogą występować luzy na maglownicy, płyn może delikatnie uciekać dlatego go brakuje. jest to dość częsty problem, a spowodowane to jest rodzajem płynu do wspomagania.
mówiąc krótko, czerwony jest taki problematyczny, jest on znacznie rzadszy od zielonego i nie zapeania takiego smarowania . Wiem coś o tym bo sam to przerabiałem w innym samochodzie.
Poinformował mnie o tym chłopak zajmujący się wyłącznie takimi naprawami w łodzi.
A jeśli chodzi o miejsce to możliwe że w prawym nadkolu |
_________________ Mercedes Benz E500 V8
Mój "dziodkowóz" nie jedno A8 i 7er nosem wciągnie
|
|
|
|
|
mrmojoho
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: automat
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 04 Sty 2011 Posty: 7 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-01-05, 16:30
|
|
|
Powiem szczerze ze juz mam dość tego autka, stoi u mnie na podnośniku, i szukam i szukam i znalezc nie moge tego zbiorniczka. Jezeli chodzi o to nadkole to w jakim sensie?
Bo tutaj to tak naprawde nie ma co rozebrac, chyba ze pod blotnikiem ukryte, ale zanim zaczne to wszystko demontowac wolałbym byc pewnym.
A czy koledzy moze wiedza jak spuścić stary plyn z maglownicy?
Jak na moje oko to jest nie wykonalne, maglownica jest zaraz za silnikiem i chyba zeby sie do niej dostac ( do korków) to musiałbym silnik wyciagac. |
|
|
|
|
|
|
|
kolonkos88
Moje A8
Silnik cm3: 5000
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: MB E500
Wiek: 36 Dołączył: 03 Kwi 2010 Posty: 92 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2011-01-05, 19:38
|
|
|
Wiesz co w poprzednim moim samochodzie w nadkol, czyli odkręciłem z prawej strony z nadkola śróby mocujące nadkole do zderzaka i w prawym dolnym rogu był. Czyli jak odsłonsz delikatnie nadkole to odrazu go widziałem.
Jeśli chodzi o wymiane płynu też myślałem że silnik trzeba wyjąć ale ten serwisant ma inny sposób i wyjął ją w 10 minut od dołu.
A jakiś sposób na wymiane mówił że z pompy wspomagania jakiś przewód wyjąć i który pompuje ten płyn i do miski go spuścić przy zapalonym aucie, jednocześnie dolewając nowego.
Nie próbowałem tego robić, bo po zrobieniu zabiegu z malownicą czyli delikatny szlif plus coś tam zrobił i już nic nie uciekało. Wszystko super ale zalał mi go czerwonym płynem.
więcej nie pomogę bo się nie orientuję, napisałem co wiem. |
_________________ Mercedes Benz E500 V8
Mój "dziodkowóz" nie jedno A8 i 7er nosem wciągnie
|
|
|
|
|
mrmojoho
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: automat
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 04 Sty 2011 Posty: 7 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-01-05, 20:53
|
|
|
Wielkie dzięki, może jutro -pomimo święta się za to wezmę. O owocach pracy zapewne napisze:).
Jeszcze raz dzieki! |
|
|
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2011-01-06, 11:12
|
|
|
pisz pisz kolego bo i u mnie wspoma sie odezwała ;[ od 2 dni bardzo głośno pracuje właśnie jak by było mało płynu... |
|
|
|
|
tobi
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 126 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-01-06, 13:56
|
|
|
Może to trochę rozjaśni.
Niestety trzeba było poszatkować bo nie chciało się załączyć ze względu na wielkość.
przekladnia2.rar
|
Pobierz Plik ściągnięto 1266 raz(y) 214,25 KB |
przekladnia1.rar
|
Pobierz Plik ściągnięto 942 raz(y) 149,5 KB |
przekladnia.rar
|
Pobierz Plik ściągnięto 954 raz(y) 176,3 KB |
pompa2.rar
|
Pobierz Plik ściągnięto 950 raz(y) 212,34 KB |
pompa1.rar
|
Pobierz Plik ściągnięto 1023 raz(y) 140,45 KB |
|
|
|
|
|
|
|
|
adamaudi
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 13 Paź 2010 Posty: 14 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: 2011-01-07, 20:52
|
|
|
Zbiorniczek płyny wspomagania w D3 jest pod lewą lampą po stronie pasażera wystarczy rozebrać filt powietrza i mamy do niego dojście. Pompa wspomagania jest z tyłu na rozrządzie.
Znajomy wybrał sie z tą usterka do ASO, jak już będzie miał zrobione dam znać co mu dolegało. Pozdrawiam |
|
|
|
|
mrmojoho
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: automat
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 04 Sty 2011 Posty: 7 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-01-10, 15:54
|
|
|
Kolego nie bardzo po stronie pasażera, nie wprowadzaj w błąd.
Wcześnej kolega też napisał ze jest w prawym nadkolu i ... i nadarmo tamtą część auta rozbierałem, ale docenić trzeba że chciał pomóc.
Zbiornik ten mieści się pod lewą lampą ( patrząc z perspektywy kierowcy).
Najlepiej to zdjąć filtr powietrza wraz z obudową. Ale dolna część obudowy nei jest łatwa do demontażu ponieważ jedna ze śrub zakrywa część aluminiowa od klimatyzacji.
Mój sprawdzony sposób:
1) zdjąć lewe koło
2) zdjąć błotnik lewego koła ( jak większość ludzi błędnie nazywa to nadkolem)
3) usunąć górną obudowę lewego filtra powietrza wraz z filtrem
Po tych czynnościach mamy dostęp utrudniony ale jest, do zbiorniczka.
Korek ja osobiście odkręciłem kluczem plaskim 27, ponieważ nie ma siły aby ręką coś tam zdziałać. I śmiało można za pomocą wężyka dolać płyn.
Jego poziom widać od strony koła, tzn po zdjęciu blotnika wskażnik MIN i MAX.
U mnie maglownica zgrzytała, okazało się że zbiornik pusty jak pieprz, dolałem płynu pokręciłem kołami w prawo i lewo kilkakrotnie dolałem jeszcze płynmu i jak narazie jest GIT. |
|
|
|
|
|
|
|
adamaudi
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 13 Paź 2010 Posty: 14 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: 2011-01-10, 20:07
|
|
|
Ups przepraszam mój błąd to wszystko z pośpiechu. chciałem napisać po stronie kierowcy ale wyszło jak wyszło. A8 znajomego jak narazie stoi na serwisie nie mogą dojść co jest grane z tym wspomaganiem.
A może ktoś sie orientuje jak jest z wyjęciem maglownicy w D2' 99 4.2 ? Ciężka sprawa? tak sie ostatnio zastanawiałem jak bym musiał u siebie wyciągać ile to roboty?.Przerabiał już ktoś ten temat? |
|
|
|
|
mrmojoho
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: automat
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 04 Sty 2011 Posty: 7 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-01-11, 09:22
|
|
|
A co u niego sie dzieje?
Mam kumpla dobrego mechanika on sam jezdzi a8 tyle ze 3.7 podpytam go, moze cos bedzie wiedzial o wyjeciu maglownicy. |
|
|
|
|
|
|
|
adamaudi
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 13 Paź 2010 Posty: 14 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: 2011-01-11, 22:44
|
|
|
Brak wspomagania. Olej w układzie jest, pompa nie wydaje żadnych dziwnych dzwięków a wspomagania nie ma. Ciężko sie kręci kierownicą na postoju. |
|
|
|
|
mrmojoho
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: automat
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 04 Sty 2011 Posty: 7 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-01-12, 00:58
|
|
|
Bardziej przyjrzałbym się samej pompie. |
|
|
|
|
|
|
|
adamaudi
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 13 Paź 2010 Posty: 14 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: 2011-01-12, 21:25
|
|
|
Tak tylko żeby zobaczyć pompe trzeba wyjąć silnik . jak do tej pory auto stoi w ASO i jeszcze nic nie wiadomo. |
|
|
|
|
|