Autor |
Wiadomość |
rafaudi
Użytkownik
Silnik cm3: 4000
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 24 Lis 2010 Posty: 2 Skąd: WROCŁAW
|
Wysłany: 2010-12-06, 20:34 [D3 03 4.0TDI
] Rozrząd?
|
|
|
Koledzy mam ogólne pytanie z czym związana jest wymiana rozrządu w d3 4.0 tdi co się wymienia dokładnie i gdzie są zakłady które świadczą usługi Oprócz ASO !!! |
|
|
|
|
|
|
|
mazur6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 266 Skąd: Nowa Cerkiew
|
Wysłany: 2010-12-07, 19:26
|
|
|
wymiana rozrządu jest związana z wyjęciem silnika ponieważ rozrząd jest z tyłu silnika. musisz wymienić napinacze hydrauliczne (x4), ślizgi (x4) no i łańcuszki a przy okazji wyjdzie pewnie kilka innych rzeczy. koszt to ok 4-5 tyś, na ori częściach wiem bo w sierpniu wymieniałem, przy okazji sprawdź dźwigienki i popychacze bo potrafią się wytrzeć oraz pasek i rolkę napinająca pompy paliwowej bo też jest z tyłu silnika ale to już koszt 400zł |
|
|
|
|
|
|
|
casanovak
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3,3Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 20 Wrz 2010 Posty: 138 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2010-12-09, 02:19
|
|
|
Kolego a jak dlugo masz to auto, ile km przejechane i dlaczego chcesz wymieniac lancuch rozrzadu???Jakie sa objawy??? |
_________________ od 18-09-2010 szczesliwy posiadacz A8 |
|
|
|
|
ruffi22
Użytkownik
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 45 Dołączył: 08 Gru 2009 Posty: 18 Skąd: śląsk
|
Wysłany: 2010-12-26, 19:58
|
|
|
Niestety D3 w 4 litrowym dieslu maja wadliwe napinacze na ktorych lubi przeskoczyc czasem lancuch...problem rozwiazano chyba dopiero od maja 04r. niestety czy przeskoczy czy nie to juz loteria. Na wlasne oczy widzialem moment kiedy lancuch przeskoczyl w dwoch D3 . wszystkie z 03r z przebiegiem ponizej 200tkm. Tak naprawde nie ma zadnych kokretnych objawow...poprostu samochody te po przejechaniu kilkuset km i krotkiej przerwie nagle odpalaja i pracuja jak "traktor"- diagnoza uszkodzona ktoras z glowic...koszty 12.000 pln/szt...
Serwis ASO tak jak i w przypadku skrzyn biegow nie przewiduje ingerencji w rozrzad- wymiany czegokolwiek... wiec dla swietego spokoju rozrzad wymieniaj co 200tkm a olej w skrzyni co 80tkm i bedziesz mial spokojna i bezawaryjna jazde.
kolego Mazuur6662 gdzie robiles wymiane za takie pieniadze? to jest jakis konkretny warsztat??
pozdrawiam
Marcin |
|
|
|
|
|
|
|
Stivo
Użytkownik
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D5
Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 6 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2011-01-09, 14:20
|
|
|
Potwierdzam wymieniałem rozrząd jesienią, koszt oryginalnych części to 4 - 5 tyś z paskiem napędzającym pompę wtryskową i jego napinaczem, do tego robota ok 4 więc razem 8 - 10 jeśli nic po drodzenie nie wyskoczy ( warto skontrolować stan turbin jak silnik jest wyciągnięty bo dostępu do nich jest bardzo kłopotliwy ). W 4.0 TDI trzeba profilaktycznie zmienić rozrząd w okolicach 200.000 km kupując napinacze w ASO będą one pozmianowe więc taka wymiana rozwiązuje problem rozrządu raz na zawsze |
|
|
|
|
mazur6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 266 Skąd: Nowa Cerkiew
|
Wysłany: 2011-01-10, 10:37
|
|
|
wymiane rozrządu robiłem w mikołajkach pomorskich, adres i nr tel załączony jest w polecanych warsztatach. mechanik zamawia tylko i wyłącznie części z aso i ma na nie 25% zniżki, dba o każdy szczegół przy naprawie i montażu. oraz daje gwarancje na wszelkie poprawki związane z montażem i wyjęciem silnika. pełen profesjonalizm |
|
|
|
|
|
|
|
rafala6
Użytkownik
Silnik cm3: 1000
Skrzynia: taj
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: BMW :)
Dołączył: 23 Gru 2010 Posty: 2 Skąd: Pomorze
|
Wysłany: 2011-01-10, 20:08
|
|
|
mazur6662 napisał/a: | wymiane rozrządu robiłem w mikołajkach pomorskich, adres i nr tel załączony jest w polecanych warsztatach. mechanik zamawia tylko i wyłącznie części z aso i ma na nie 25% zniżki, dba o każdy szczegół przy naprawie i montażu. oraz daje gwarancje na wszelkie poprawki związane z montażem i wyjęciem silnika. pełen profesjonalizm |
Guzior. |
_________________ E61 |
|
|
|
|
mazur6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 266 Skąd: Nowa Cerkiew
|
Wysłany: 2011-02-01, 13:41
|
|
|
oczywiście że Guzior |
|
|
|
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2011-02-09, 12:12
|
|
|
Radzę wszystkim trzymać sie z dala od tych silników 4.0 TDI
Albo na dzień dobry wymieniać obowiązkowo kompletny rozrząd |
|
|
|
|
danekaudi
Użytkownik
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: multitronic
Zasilanie: ON
Imię: sebastian
Jeżdzę: audi a8
Wiek: 43 Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 11 Skąd: london
|
Wysłany: 2011-05-16, 23:51
|
|
|
Witam z tymi rozrzadami to roznie jedni twierdza ze 4litry ok tylko 3 litry skacze znam przyklady w 4.2 ze byly problemy z napinaczami ,znam auta z przebiegami grubo powyzej 400tys i nic sie nie dzialo bywaly czesto problemy z zaworami w podstawie filtra nie dawaly cisnienia na napinacze ,chodz i longlife wykancza tez rozrzad moim zdaniem to ciezko zdiagnozowac czy wymieniac co 200tys jak kolega wyzej pisal jesli nieslychac go przy rozochu to mysle ze chyba trzeba jak na loterii czekac ,dzwonilem w tej sprawie do kilku servisow w polsce jak i w londynie i nikt mi nie podal kokretnej informacji na ten temat czy wymieniac czy czekac wydale mi sie ze wymiana oleju normalnie i normalna jazda , jedni pisza ze wymieniac jedni nie sprawa tez jest przebieg czyli ile przyslowiowy handlarz kopnol licznik gdyz wiadomo na zachodzie te auta roba duze przebiegi a w polsce juz tylko ma az 185tys ,na pytanie w servisie kiedy wymieniac rozrzad odpowiedz otrzymalem ze niewiedza jesli nie slychac go to wcale wiec moze poczekac jak przeskoczy i za jednym zamachem zawory i reszta bo co za roznica 12 tys czy 16 tys zl tak wlasciwie to sam juz niewiem co robic jedni mowia zeby sobie nie zaprzatac glowy inni wymieniac czy jakos ktos mi potrafi wytlumaczyc ta sprawe rozrzadu w tych autach czy poprostu trzeba bezyniakami jezdzic na paskach czy 6.0 w12 jaki bezpieczny silnik uwazacie i bez awaryjny jesli chodzi o diesla dziekuje to na tyle |
|
|
|
|
|
|
|
mazur6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 266 Skąd: Nowa Cerkiew
|
Wysłany: 2011-05-17, 08:21
|
|
|
jak dla mnie to nie ma reguły czy rozrząd jest na łańcuchu czy na pasku, w każdym silniku ma prawo pęknąć. z tym 4.0 tdi po rozmowie z mechanikiem łańcuch należy wymienić wtedy jak go słychać, wtedy nawet możesz pojeździć bo jest jeszcze pewien zapas zanim pęknie ale najlepiej zrobić to odrazu jak zaczyna grzechotać, czasem łańcuch jest ok a padnie napinacz hydrauliczny i sytuacja jest ta sama, strzał i klika tysi w plecy. jeżeli pilnujesz wymiany i lejesz dobrej jakości olej (castrola omijać bo po 10tyś. km na zimnym silniku zaczyna klapać) powinien służyć dłuuuugie lata, w moim przypadku debilny poprzedni właściciel lał półsyntetyk i to mogło dobić rozrząd i hydraulikę (powycierane dźwigienki i popychacze). jak dbasz tak masz |
|
|
|
|
danekaudi
Użytkownik
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: multitronic
Zasilanie: ON
Imię: sebastian
Jeżdzę: audi a8
Wiek: 43 Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 11 Skąd: london
|
Wysłany: 2011-05-17, 18:47
|
|
|
witam jaki olej zalewac do 4.0 diesla |
|
|
|
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 59 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2011-05-17, 19:37
|
|
|
danekaudi napisał/a: | witam jaki olej zalewac do 4.0 diesla |
Najlepiej pierwszego tłoczenia.
Litości, toż wystarczy poczytać nasze forum. |
|
|
|
|
danekaudi
Użytkownik
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: multitronic
Zasilanie: ON
Imię: sebastian
Jeżdzę: audi a8
Wiek: 43 Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 11 Skąd: london
|
Wysłany: 2011-05-19, 21:49 Olej
|
|
|
Hi tak z pierwszego tloczenia tylko lac long life i zmieniac co 15 tys czy zwykly 505 00 i go normalnie co 15 tys |
|
|
|
|
|
|
|
mazur6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 266 Skąd: Nowa Cerkiew
|
Wysłany: 2011-05-20, 13:59
|
|
|
już ten temat był wałkowany wielokrotnie na forum poczytaj, i zweryfikuj co Ci odpowiada i na co Cie stać. ile ludzi tyle zdań na ten temat. |
|
|
|
|
|