Autor |
Wiadomość |
soska93
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 24 Lip 2015 Posty: 28 Skąd: Reda
|
Wysłany: 2017-06-13, 13:22 [D3 03 4.0TDI
] Kontrolka świec żarowych miga - silnik nie
|
|
|
Witam wszystkich serdecznie, piszę do was, ponieważ mam duży problem. Nie działa mi tempomat i z tego powodu postanowiłem podłączyć VCDS żeby sprawdzić co jest nie tak czy nie jest włączony co się tam po prostu dzieje. Na początku wszystko wyglądało w porządku , ale patrze że nie mam włączonego CCS (cruise control system) , no to go aktywowałem żeby sprawdzić czy może on jest tutaj problemem, sprawdziłem jeszcze jakieś błędy itp. no i wyłączyłem. Żeby sprawdzić czy coś dało chciałem uruchomić samochód problem w tym , że nie wiem z jakiej przyczyny zaczęła nagle mrugać kontrolka świec żarowych do tego silnik kręci i kręci ale odpalić nie chce, podłączyłem więc znowu program wyłączyłem ten cały CCS, ale co najgorsze świece żarowe migają dalej i samochód się nie uruchamia. Stąd moja prośba czy ktoś jest w stanie powiedzieć co może być tutaj problemem.
Jeżeli chodzi obłędy silnika to pokazuje mi to :
18020 - Engine Control Module Incorrectly Coded
18106 - Please Check DTC Memory of Steering Wheel Electronics
P1698 - 000 -
A w samym Steering wheel:
1 Fault Found:
00895 - Cruise Control Switch (E45) |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-06-13, 13:59
|
|
|
Zacznij od błędu pierwszego. Źle zakodowany sterownik silnika. Kodowanie niektórych funkcji obejmuje więcej niż jeden sterownik i aby poprawnie działała musi być dobrze zakodowana właściwie we wszystkich sterownikach w jakich jest wymagana. Zmieniłeś w jednym miejscu, a w pozostałych? Tempomat jest jednym z takich właśnie dodatków co koduje się go w różnych miejscach.
Jako podpowiedź może dodam, że miałem podobną sytuację jak ostatnio chciałem wykodować aktywny tempomat na normalny. Zwracaj uwagę na to co masz i CCS to nie to samo co ACC więc jeśli uruchomiłeś CCS a masz na wyposażeniu ACC to już może skutkowac tego typu błędami. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
soska93
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 24 Lip 2015 Posty: 28 Skąd: Reda
|
Wysłany: 2017-06-13, 14:11
|
|
|
Szczerze mówiąc to nie wiem tak na prawdę czy te błędy wyskoczyły dopiero teraz czy nie były wcześniej bo niestety ale mam małe problemy z akumulatorem nowym co sprawia , że muszę go wyjmować i pojawiają się różnego rodzaju błędy. Fakt, że zrobiłem błąd uruchamiając ten CCS, ale nie rozumiem dlaczego miga ta dioda i się nie uruchamia silnik bo tylko to aktywowałem a resztę przeglądałem tylko i nic więcej, z resztą po chwili go wyłączyłem. czytałem też trochę , że może być tu winny włącznik stopu/hamulca. W kodowaniu nie czuje się też za dobrze dlatego jedyne co zrobiłem to chciałem aktywować ten tempomat, ale jak widać nie wyszło mi to na dobre.
Tempomat sobie na razie odpuszczę, ale nie patrząc na błędy bo bardzo prawdopodobne jest, że były wcześniej to co mogło spowodować nagłe nie uruchamianie się silnika. |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-06-13, 14:16
|
|
|
Sprawdź kodowanie sterownika silnika na początek. VCDS podpowiada dość dobrze co powinieneś tam wpisać i znając wyposażenie auta powinieneś dać radę. Akumulatora się nie wyjmuje z auta od tak. Należy znaleźć usterkę i przyczynę kradnięcia prądu. Samo odłączanie i podłączanie go bez końca może powodować uszkodzenia sporej części i tak już wrażliwej elektroniki w D3.
Jeśli nie wiesz jak lub nie chcesz czegoś bardziej zepsuć skontaktuj się z http://www.a8team.pl/profiles/2306.htm myślę, że lepszego fachowca nie znajdziesz w swojej okolicy |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
soska93
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 24 Lip 2015 Posty: 28 Skąd: Reda
|
Wysłany: 2017-06-13, 14:40
|
|
|
Mógłbyś mi powiedzieć jak wyglądała twoja sytuacja którą wspomniałeś wyżej przy wykodowywaniu aktywnego i jak ją rozwiązałeś. Przy okazji jak aktywować/wykodować ten aktywny. |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-06-13, 14:43
|
|
|
Okazało się, że się nie da bez zmiany manetki Powróciłem do starego kodowania i wróciło do normy. Sprawdź bezpieczniki i przekaźniki. Szczególnie te po bokach deski i te od sterownika silnika. Problem mogłeś stworzyć sobie sam akumulatorem. Sam podczas problemów z alternatorem uwaliłem dwa różne sterowniki jak mi pare razy zaiskrzyło z klamry... |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
soska93
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 24 Lip 2015 Posty: 28 Skąd: Reda
|
Wysłany: 2017-06-13, 14:47
|
|
|
Masz może jakąś instrukcję jak to zakodować? Bo mi zależy na tym aktywnym generalnie ale jak go zakodować nie nie wiem a na dzisiaj mam dość wrażeń Może jak wrócę do tego właściwego kodowania to też zacznie znowu chodzić. |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
soska93
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 24 Lip 2015 Posty: 28 Skąd: Reda
|
Wysłany: 2017-06-13, 15:00
|
|
|
Tak |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-06-13, 15:04
|
|
|
Jedno kodowanie będziesz miał w kierownicy a drugie w module ACC, trzeba tez w gateway'u dodać do listy wyposażenia jeśli nie będzie. Czy coś więcej to z głowy nie pamiętam. W menu serwisowym też się coś uruchamiało apropo ACC. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
soska93
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 24 Lip 2015 Posty: 28 Skąd: Reda
|
Wysłany: 2017-06-13, 16:52
|
|
|
Udało mi się uruchomić silnik Winą była tutaj akurat moja głupota ,ponieważ gdy aktywowałem CCS i później go wyłączyłem to zapomniałem aktywować z powrotem ACC i samochód zgłupiał. Po aktywacji samochód jak nowy . Dzięki za pomoc. Temat do zamknięcia. |
|
|
|
|
|