Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 04 3.0TDI ] Problemy z odpalaniem  
Autor Wiadomość
Padero 

Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Wiktor
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Sie 2023
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2024-06-17, 15:42   [D3 04 3.0TDI ] Problemy z odpalaniem

Witam,
mam problem z moim a8, raz odpala i jeździ do kilku odpaleń, potem już nie odpala, albo kręci i nie odpala, nie raz kręci dosyć długo i po kilkunastu próbach odapala. Podczas jazdy wszystko chodzi elegancko, nie ma zastrzeżeń, ma moc i zero błędów. Jak nie chce odpalić to również nie ma błędów. Sprawdzony został przekaźnik, pompa i cały układ paliwowy, wtryski też. Zdiagnozowane została cewka jednego cylindra. Podczas odłączenia jej auto odpala bez problemu, podczas włożenia jej auto gaśnie, lub nie gaśnie i jeździ przez kilkadziesiąt kilometrów bez problemu. Cewka została sprawdzana i wszystko z nią w porządku. Sam nie wiem już za co się zabrać. Słyszałem żeby sprawdzić przewody cewki, ale jest to mało prawdopodobne lub sterownik silnika, ale już sam nie wiem. Jeżeli ktoś miał coś podobnego, lub wie co to może być bardzo bym prosił o odpowiedzi.
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 353
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2024-06-17, 19:59   

A nie masz jakiejś innej cewki na podmianę? Ja bym zrobił próbę (skoro w tą stronę idziesz i już jakieś efekty poszukiwań są), żeby zaczekać aż auto znów nie będzie paliło i wtedy podmienić cewkę na inną (ale nie zamieniać między cylindrami, tylko podmienić tą jedną konkretną) i zobaczyć co się stanie.

Po czym wnioskujesz, że cewka jest sprawna?
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
Padero 

Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Wiktor
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Sie 2023
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2024-06-18, 11:11   

Dobrze, tak zrobię, jak auto nie będzie paliło, bo dzisiaj odpaliło od razu. Cewka sprawdzana była w serwisie i powiedzieli, że wszystko z nią w porządku. Jak będę coś wiedział to dam znać.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2024-06-19, 07:02   

O jakich cewkach dyskutujemy w TDI?
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 353
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2024-06-19, 09:39   

Zakładam, że piszemy o benzynie ( bo tak by wynikało z opisu problemu), chyba że właściciel auta myli pojęcia albo nie doprecyzował o czym pisze (tak wiem, temat opisany jako 3,0 tdi)
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
Padero 

Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Wiktor
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Sie 2023
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2024-06-19, 10:06   

Jest to diesel. Chodzi mi o kostkę przy wtrysku, nie wiem jak się to nazywa, słyszałem, że cewka. Jak ją odpinam od wtrysku, auto zapala jak wcześniej nie odpalało.
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 353
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2024-06-19, 16:24   

No to fakt, tam w sumie też jest cewka. Pewnie chodzi ci o tą sterującą pracą wtrysku.
Ciekawe w jaki sposób w serwisie sprawdzili tą cewkę. Pewnie tylko miernikiem zmierzyli rezystancję uzwojenia. Masz interfejs diagnostyczny? Albo kogoś w okolicy kto go ma i mógłby pożyczyć na jakiś czas? Ja bym zaczął od zrobienia logów pracy poszczególnych wtryskiwaczy w trakcie pracy silnika. Jeśli niedomaga cewka bądź jej obwód elektryczny to powinny się pojawić jakieś anomalie na korektach.

Swoją drogą przeglądnąłbym te kable idące do tego wtrysku i samą kostkę. Może gdzieś izolacja od starości i temperatury spękała i może czasem gdzieś się robi przywarcie.
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
Padero 

Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Wiktor
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Sie 2023
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2024-06-19, 21:28   

Dobrze, posprawdzam. Na VCDS-ie da radę to sprawdzić? Też jeszcze sam te przewody posprawdzam i będę dawał znać. Jak narazie odpala bez zastrzeżeń, a tylko co zrobiłem to przewodem poruszałem.
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 353
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2024-06-20, 21:19   

No ja bym te przewody posprawdzał. To jest coś co jesteś w stanie zrobić bez większych nakładów finansowych i we własnym zakresie. Jak masz VCDS to w blokach gdzie są korekty dawek mógłbyś zobaczyć jak wyglądają korekcje. Silnik jak kuleje na którymś cylindrze, to podgania innymi żeby utrzymać prędkość obrotową wału.

Ewentualny pomysł, to zaczekać aż znów się pojawi problem z odpalaniem i wtedy ruszać kablami przy wtrysku/kostce i sprawdzać czy odpali. Jak tak, to najprawdopodobniej problem z wiązką jest. Spróbuj jeszcze dogiąć styki w kostce, może po prostu ma słaby styk na złączu z wtryskiem. Takie coś było częstym powodem kulejących 1,9 tdi na pompowtryskach. Wystarczyło podoginać styki na kostkach przy pompowtryskiwaczach i problem znikał.
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
Padero 

Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Wiktor
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Sie 2023
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2024-07-03, 09:27   

Problem znaleziony. Ogólnie kable były bardzo dobre. Posprawdzane były wtryski, na jednym tym gdzie odpinałem wtyczkę była mniejsza pojemność od innych wtryskiwaczy. Wtrysk na podmianę poszedł (już dobry, sprawdzony), ale też nie odpalił. Najlepsze jest to, że po skasowaniu błędów, pokazywał nie ten zły wtrysk, tylko wszystkie pozostałe, że są niesprawne. Okazało się, że komputer nabrał wody, i się lekko sfajczył. Dziękuję bardzo za pomoc!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.