|
Autor |
Wiadomość |
Padero
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Wiktor
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Sie 2023 Posty: 7 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2024-06-17, 15:42 [D3 04 3.0TDI
] Problemy z odpalaniem
|
|
|
Witam,
mam problem z moim a8, raz odpala i jeździ do kilku odpaleń, potem już nie odpala, albo kręci i nie odpala, nie raz kręci dosyć długo i po kilkunastu próbach odapala. Podczas jazdy wszystko chodzi elegancko, nie ma zastrzeżeń, ma moc i zero błędów. Jak nie chce odpalić to również nie ma błędów. Sprawdzony został przekaźnik, pompa i cały układ paliwowy, wtryski też. Zdiagnozowane została cewka jednego cylindra. Podczas odłączenia jej auto odpala bez problemu, podczas włożenia jej auto gaśnie, lub nie gaśnie i jeździ przez kilkadziesiąt kilometrów bez problemu. Cewka została sprawdzana i wszystko z nią w porządku. Sam nie wiem już za co się zabrać. Słyszałem żeby sprawdzić przewody cewki, ale jest to mało prawdopodobne lub sterownik silnika, ale już sam nie wiem. Jeżeli ktoś miał coś podobnego, lub wie co to może być bardzo bym prosił o odpowiedzi. |
|
|
|
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 355 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2024-06-17, 19:59
|
|
|
A nie masz jakiejś innej cewki na podmianę? Ja bym zrobił próbę (skoro w tą stronę idziesz i już jakieś efekty poszukiwań są), żeby zaczekać aż auto znów nie będzie paliło i wtedy podmienić cewkę na inną (ale nie zamieniać między cylindrami, tylko podmienić tą jedną konkretną) i zobaczyć co się stanie.
Po czym wnioskujesz, że cewka jest sprawna? |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
|
|
|
Padero
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Wiktor
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Sie 2023 Posty: 7 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2024-06-18, 11:11
|
|
|
Dobrze, tak zrobię, jak auto nie będzie paliło, bo dzisiaj odpaliło od razu. Cewka sprawdzana była w serwisie i powiedzieli, że wszystko z nią w porządku. Jak będę coś wiedział to dam znać. |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6726 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 355 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2024-06-19, 09:39
|
|
|
Zakładam, że piszemy o benzynie ( bo tak by wynikało z opisu problemu), chyba że właściciel auta myli pojęcia albo nie doprecyzował o czym pisze (tak wiem, temat opisany jako 3,0 tdi) |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
Padero
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Wiktor
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Sie 2023 Posty: 7 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2024-06-19, 10:06
|
|
|
Jest to diesel. Chodzi mi o kostkę przy wtrysku, nie wiem jak się to nazywa, słyszałem, że cewka. Jak ją odpinam od wtrysku, auto zapala jak wcześniej nie odpalało. |
|
|
|
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 355 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2024-06-19, 16:24
|
|
|
No to fakt, tam w sumie też jest cewka. Pewnie chodzi ci o tą sterującą pracą wtrysku.
Ciekawe w jaki sposób w serwisie sprawdzili tą cewkę. Pewnie tylko miernikiem zmierzyli rezystancję uzwojenia. Masz interfejs diagnostyczny? Albo kogoś w okolicy kto go ma i mógłby pożyczyć na jakiś czas? Ja bym zaczął od zrobienia logów pracy poszczególnych wtryskiwaczy w trakcie pracy silnika. Jeśli niedomaga cewka bądź jej obwód elektryczny to powinny się pojawić jakieś anomalie na korektach.
Swoją drogą przeglądnąłbym te kable idące do tego wtrysku i samą kostkę. Może gdzieś izolacja od starości i temperatury spękała i może czasem gdzieś się robi przywarcie. |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
Padero
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Wiktor
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Sie 2023 Posty: 7 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2024-06-19, 21:28
|
|
|
Dobrze, posprawdzam. Na VCDS-ie da radę to sprawdzić? Też jeszcze sam te przewody posprawdzam i będę dawał znać. Jak narazie odpala bez zastrzeżeń, a tylko co zrobiłem to przewodem poruszałem. |
|
|
|
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 355 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2024-06-20, 21:19
|
|
|
No ja bym te przewody posprawdzał. To jest coś co jesteś w stanie zrobić bez większych nakładów finansowych i we własnym zakresie. Jak masz VCDS to w blokach gdzie są korekty dawek mógłbyś zobaczyć jak wyglądają korekcje. Silnik jak kuleje na którymś cylindrze, to podgania innymi żeby utrzymać prędkość obrotową wału.
Ewentualny pomysł, to zaczekać aż znów się pojawi problem z odpalaniem i wtedy ruszać kablami przy wtrysku/kostce i sprawdzać czy odpali. Jak tak, to najprawdopodobniej problem z wiązką jest. Spróbuj jeszcze dogiąć styki w kostce, może po prostu ma słaby styk na złączu z wtryskiem. Takie coś było częstym powodem kulejących 1,9 tdi na pompowtryskach. Wystarczyło podoginać styki na kostkach przy pompowtryskiwaczach i problem znikał. |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
Padero
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Wiktor
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Sie 2023 Posty: 7 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2024-07-03, 09:27
|
|
|
Problem znaleziony. Ogólnie kable były bardzo dobre. Posprawdzane były wtryski, na jednym tym gdzie odpinałem wtyczkę była mniejsza pojemność od innych wtryskiwaczy. Wtrysk na podmianę poszedł (już dobry, sprawdzony), ale też nie odpalił. Najlepsze jest to, że po skasowaniu błędów, pokazywał nie ten zły wtrysk, tylko wszystkie pozostałe, że są niesprawne. Okazało się, że komputer nabrał wody, i się lekko sfajczył. Dziękuję bardzo za pomoc! |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|