Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.0TDI ] nie zmiena biegów w trybie automatycznym  
Autor Wiadomość
wolek 
Moje A8



Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 726
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2011-08-05, 18:24   [D3 03 4.0TDI ] nie zmiena biegów w trybie automatycznym

Witam,
Niestety wybrałem się w trase i odwiedzilem stolice, po drodze wystąpiły problemy z autkiem:
w trybie automatycznym (selektor na D/S) przestawał zmieniać biegi po zatrzymaniu i po ruszeniu wkręcał się na maksymalne obroty a biegu nie zmieniał, dodatkowo zauważyłem że podczas tego problemu strasznie słabnie jak by wchodził w tryb awaryjny i nie załączał turbinek. żadne kontrolki się nie zapaliły (nawet od tip`a są normalnie podświetlone)... Jedynie usterka znika gdy zgaszę auto i odpale ponownie. Gdy występuje usterka możliwe jest zmienianie biegów w trybie ręcznym z użyciem selektora/łopatek).
Na moje nieszczęście nie zabrałem ze sobą interfejsu... a do domku jakoś trzeba wrócić.
Macie jakieś sugestie? może niski stan oleju w tipie...
_________________
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
 
 
gotman25 
Moje A8


Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D4, A8 D3 3.0TDI
Wiek: 46
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 69
Skąd: Mansfield
Wysłany: 2011-08-05, 21:35   

A olej byl kiedys wymieniany? Filter? Byly jakies oznaki wczesniej?
 
 
wolek 
Moje A8



Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 726
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2011-08-05, 23:44   

z tego co mi wiadomo u poprzedniego właściciela około 100tyś km temu wymieniana cała skrzynia z chłodnicą na gwarancji w ASO. wcześniej błędów żadnych(sprawdzane przed wyjazdem), ale czasami(bardzo sporadycznie) podczas jazdy przy dodaniu gazu przez dosłownie sekunde skrzynia zabuczała po czym cisza. poza tym dzwiąkiem żadnych objawów nawet szarpań.
Jak wróce do domku podpinam pierwsze co VCDS`a... i zmieniam olej jeśli będzie to jeszcze miało jakiś sens(inaczej remont)
Ja myśle że ma zamało oleju i pompa nie wytwożyła wystarczającego ciśnienia i wyłapała jakiś błąd... Ciekaw jestem czy zespół mechatroniczny da rade dowieść mnie do domu w niedziele, czy się całkiem wysypie...(dziś auto jeździło normalnie skrzynia zmieniała biegi idealnie ale podświadomie wiem że nie moge jej już w pełni zaufać co czyni jazdę wyjątkowo mało komfortową)
_________________
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 46
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2011-08-06, 10:31   

Witam
Ja u siebie miałem trochę podobny problem (w D2). Jak kupiłem auto okazało się że ze skrzynią są problemy: a mianowicie wchodziła czasami w tryb awaryjny, i czasami zdarzało się u mnie tak jak u Ciebie. Skrzynia na 1 biegu i nie przerzuca dalej. Pomagało tylko zgaszenie i odpalenie auta. Stan oleju był prawidłowy. Po każdej takiej sytuacji zawsze podłączałem VAG-a i patrzyłem co nowego. W przypadku jak skrzynia wchodziła w tryb awaryjny zawsze pojawiał się błąd (chyba 17090), ale wtedy gdy skrzynia zostawała na 1 biegu i nie przerzucała na kolejne żadnego błedu ( a przy każdym podłączeniu VAG-a jak coś się pokazało to kasowałem). Co do pierwszego problemu miałem punkt zaczepienia, błąd i tryb awaryjny i czasami było widać na wyświetlaczu przed pojawieniem się trybu awaryjnego, że wyświetlał inne przełożenie niż na wybieraku. Wszystko wskazywało na pozycjoner przy skrzyni. Kupiłem, wymieniłem i problem rozwiązany, jednocześnie już więcej nie pojawił się już ten problem pozostawania skrzyni na 1 przełożeniu (jak u Ciebie). Wszystko wskazuje, że przyczyną u mnie tych obu problemów był pozycjoner (F125), bo po jego wymianie ponad pół roku skrzynia chodzi idealnie.
SylwekR
 
 
wolek 
Moje A8



Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 726
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2011-08-06, 11:01   

hmm w sumie to dość ciekawa diagnoza... ciekawy jakie koszty wygeneruje taki pozycjoner dla 6hp GZA

[ Dodano: 2011-08-08, 21:37 ]
VCDS podpity i... brak błędów :(
Natomiast trasa powrotna z stolicy do domku i skrzynia działa pięknie ani razu mnie nie zaskoczyła a biegi zmieniała płynnie bez szarpnięć. w tygodniu wyminie oliwe i filtr i oby juz bylo cacy.
_________________
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.