Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.0TDI ] Ściąga w prawo - geometria niby OK.  
Autor Wiadomość
Lord 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: automat
Zasilanie: ON
Imię: Pawel
Jeżdzę: A8
Wiek: 50
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 1
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-11, 23:30   [D3 03 4.0TDI ] Ściąga w prawo - geometria niby OK.

Juz 3 wizyty na geometrii, za kazdym razem kierownica ustawiona prosto , i przez jakis czas auto jechalo dobrze. Po przejechaniu okolo 200- 300km , zauwazalem ze powoli minimalnie musze kontrowac auto , bo delikatnie sklania sie ku prawej stronie. Problem narastal im wiecej jezdzilem . Co to moze byc ? Samochod da sie ustawic idealnie , i przez jakis czas tak jezdzi , ale potem powoli i wyraznie zaczyna sciagac na jedna strone. Pozatym nic nie stuka , zawieszenie ok .
Jedynie troche trzepie kierownica przy delikatnym hamowaniu ( byc moze to wina tarczy )
Prosze o pomoc
 
 
Marcin123 
Moje A8


Silnik cm3: 3700
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: marcin
Jeżdzę: d2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 92
Skąd: radomsko
Wysłany: 2010-10-12, 09:10   

mysle ze moze byc wina tarczy skoro przy chamowaniu tak sie dzieje,musisz ja miec mocno krzywa,u mnie tarcza byla krzywa i tylko wyczowalem na pedale hamulca lekkie bicie.po wymianie tarcz jest super pozdrawiam.przed kupnem nowych sprawdz te stare.pozdrawiam
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2010-10-13, 00:44   

a co ma tarcza skoro 3 razy geometria robiona i 3 razy poprawiana. nie szło sprawdzić co było poza granicami przy1, 2 i 3 geometrii ? przecież to by wyjaśniło sprawę - obecnie chyba każdy serwis geometrii daje wydruk jak to wygląda przed i jak po zrobieniu i masz czarno na białym. (masz takie coś?) Może chłopaki jakie młode robią - luzują, geometrię ustawiają a potem nie dokręcą śrub i się wsio kręci pomalutku nie dziurach?
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-10-13, 21:42   

colln napisał/a:
(...) nie szło sprawdzić co było poza granicami przy1, 2 i 3 geometrii ? przecież to by wyjaśniło sprawę - obecnie chyba każdy serwis geometrii daje wydruk jak to wygląda przed i jak po zrobieniu i masz czarno na białym. (masz takie coś?)...

Kolega colln dobrze prawi...
Lord jak masz wydruki (a takowe mieć powinieneś) to sam nawet możesz zerknąć jak masz ustawioną geometrię. Jeżeli wszystko było ustawione OK to wynik końcowy z 1 ustawiania powinien być jednocześnie identyczny z parametrami początkowymi do ustawiania 2 i wtedy należałoby się martwić i szukać "dziury w całym"...
jeżeli jednak te parametry były różne (a podejrzewam że raczej tak) to znaczy że przez te 200-300km geometria się rozjechała :roll:

Przyczyną może być albo partactwo mechaników którzy, jak kolega colln powyżej napisał, wyregulują ale nie dokręcą śrub albo po prostu luzy w zawieszeniu i/lub układzie kierowniczym których teoretycznie być nie powinno do poprawnego ustawienia geometri (a robienie geometrii przy luzach w zawieszeniu to także błąd mechanika chyba że robi to na wyraźne życzenie klienta który świadomy jest tych luzów).
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Marcin123 
Moje A8


Silnik cm3: 3700
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: marcin
Jeżdzę: d2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 92
Skąd: radomsko
Wysłany: 2010-10-14, 19:32   

ok.koledzy tylko tam w poscie pisze ze zawieszenie ok.wiec albo zle gosc ustawia ta geometrie,ale dziwne ze przy chamowaniu trzepie kierownica dlatego zasugerowalem sprawdzenie tarcz,u mnie po wymianie koncowki drazka i wspornika stabilizatora zrobilem 20 km na zlej geometrii (na drugi dzien geometria oczywiscie zrobiona) i nie trzepalo kiera przy chamowaniu.pozdrawiam
 
 
Grisza 
Użytkownik


Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8/S8
Wiek: 47
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 20
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2010-10-29, 13:25   

kolego lordzie.ja mam ten sam problem ze sciaganiem w prawo d2 a8.jak kupilem to sciagalo i teraz tez sciaga geometria idealna,oponki nowe amorki i sprezynki nowe i zawiecha cala nowa.brak luzow i niema sie do czego czepic.przekladalem oponki i felgi i cuda robilem i nic.niewiem jezdze na 245/45/18 to moze normalne przy takim rozmiarze bo jezdnia jest troche w lewo pochylona.bo to nie wyglada tak ze nie moge jej utrzymac bo tak ciagnie ale jak puszcze to leci w prawo.
 
 
polbed 
Użytkownik



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 38
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 29
Skąd: Bulowice/Małopolska
Wysłany: 2010-10-30, 09:55   

Drodzy koledzy miałem ten sam problem ze ściąganiem w prawo. Kilka razy robiłem geometrie , zmieniałem koła , sprawdzałem zawieszenie , byłem już nie pamiętam ilu mechaników. Mieszkam w holandii i staram się zawsze mieć samochód na 100% żeby nie mieć niespodzianek w czasie drogi.W wakacje byłem w kraju i jak zwykle oddałem samochód na sprawdzenie wszystkiego-jednak tym razem oddałem do nowego mechanika poleconego przez znajomego. Powiedziałem co ma mi naprawić , wymienić i sprawdzić. Przy okazji wspomniałem temat ściągania w prawo , a on stwierdził że sobie to sam sprawdzi po swojemu(...pomyślałem kolejny mechanik który rozłoży ręce i powie że nie wie dlaczego ten samochód ściąga :/ ).
Samochód zostawiłem i miałem czekać na telefon od niego. Nie minęło kilka godzin a on dzwoni i pyta się czy samochód był bity z prawej strony (troche mnie to zdziwiło bo w historii samochodu jak się orientowałem nie było nic na ten temat , a samochód od początku był prowadzony w serwisie Audi w Niemczech) mówie że nie , chociaż nie wiem co mogło sie dziać poza serwisem :-( :-( Jak się okazało prawe koło nie było w osi z lewym -(było wysunięte do przodu o prawie 1cm :shock: :shock: )Jednak później uspokoił
mnie troch że nie musiał być bity(bo sam naprawdę nic nie widział żeby coś tam było robione , naprawiane lub naciągane) i samochód mógł wyjechać taki już z fabryki. Rozwiązania tego problemu są dwa albo naciągasz zawieszenie którego nie polecał ,albo ustawienie geometrii z korektą z tyłu.Z tego co on tłumaczył to korygowali delikatnie tył .Szczegółów nie wiem w którą stronę korygowali i o jak wiele, ale mówił że jest wszystko jeszcze w tolerancji . Wiem natomiast że po tym zabiegu samochód jedzie jak po stole i już go nie ściąga :-) :-)

Nie wiem panowie czy macie ten sam problem co ja ale sprawdźcie sobie zwykłym metrem odległość rantu felgi na prostych kołach do nadkola (w poziomie ) . Powinien być ten sam wymiar. U mnie było ok 8mm różnicy :shock: :shock: Wtedy możecie 1000 razy robić zbieżność i nigdy nie pojedzie prosto. Życzę powodzenia!!! :-) :-) :-)

Pozdrawiam
 
 
Grisza 
Użytkownik


Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8/S8
Wiek: 47
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 20
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2010-10-31, 11:08   

polbed.sprawdzilem.mierzylem chyba z godzine na roznych punktach i od rantu felgi i od rantu opony i wychodzi tyle samo z jednej i drugiej.dopompowalem wiatru w tej stronie co mnie sciaga o 0.3 atmoswery wiecej i tez nic nie pomoglo.
 
 
polbed 
Użytkownik



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 38
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 29
Skąd: Bulowice/Małopolska
Wysłany: 2010-10-31, 11:55   

Kolego Grisza , a mierzyłeś tylne opony??może z tyłu jest jakaś różnica. Ten mechanik który znalazł u mnie ten problem powiedział że jeśli zbieżność ustawiona dobrze a samochód dalej ściąga , wina leży gdzieś indziej na pewno nie w geometrii . Ogólnie każdy mechanik który zrobił mi zbieżność wcześniej a później jak się okazało że dalej ściąga umywał ręce i wysyłał mnie do serwisu :-x . Moim zdaniem jeśli masz jakiegoś naprawdę dobrego mechanika , musisz przedstawić mu całą historie co i jak... może wtedy znajdzie problem przez który ściąga auto w prawo.
 
 
ralphi 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 41
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-01, 07:46   Re: D3 4.0TDI 2003 Auto sciaga w prawo /POMOCY

Lord napisał/a:
Juz 3 wizyty na geometrii, za kazdym razem kierownica ustawiona prosto , i przez jakis czas auto jechalo dobrze. Po przejechaniu okolo 200- 300km , zauwazalem ze powoli minimalnie musze kontrowac auto , bo delikatnie sklania sie ku prawej stronie. Problem narastal im wiecej jezdzilem . Co to moze byc ? Samochod da sie ustawic idealnie , i przez jakis czas tak jezdzi , ale potem powoli i wyraznie zaczyna sciagac na jedna strone. Pozatym nic nie stuka , zawieszenie ok .
Jedynie troche trzepie kierownica przy delikatnym hamowaniu ( byc moze to wina tarczy )
Prosze o pomoc

Kolego, a moze Ci wszyscy spece od geometrii sa "siebie warci"? Jestes z Wawy, znam goscia ktory robi m.in dobre sportowe fury( Evo, Porsche, Imprezy i inne) i jest znany w Wawie bardzo dobrze jezeli chodzi o ten zakres uslug wlasnie w tych kregach, co mowi samo za siebie. Kilkanascie lat juz smigam roznymi samochodami, robilem geometrie w wielu miejscach, ale od niego wracam zawsze zadowolony i robilem tam nie jeden samochod m.in poprawiajac robote innych. Pomijam ze warsztat jako calosc ma specjalizacje VW Group i cos moze zawsze zaradzic. Jak bedziesz chcial namiar to podesle Ci na priv. Zabieg geometrii ok 180 pln i tutaj zwlaszcza podejscie tego konkretnego majstra i przy okazji sprzet jest pierwsza klasa.
 
 
Grisza 
Użytkownik


Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8/S8
Wiek: 47
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 20
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2010-11-01, 14:38   

ralphi podeslij mi na pw adres i moze telefonik do nich.trzeba sprobowac.jak zrobia tak jak trzeba to masz u mnie duza dobra wodke.

[ Dodano: 2010-11-10, 17:18 ]
siemanko.dlugo sie nie odzywalem ale brak czasu.ralphi gosciu polecony przez ciebie ustawil mi zbieznosc.jest super.dla goscia to bulka z maslem ale i sprzet maja odpowiedni.masz u mnie flaszke.musimy sie tylko styknac jakos w wawie.a jeszcze jedno.wszystko jak w nowce sztuce.wszystko proste
 
 
Risorius 
Użytkownik


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Dariusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 44
Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 10
Skąd: Opolszczyzna
Wysłany: 2012-02-17, 16:40   

Odświeżam temat, bo mam ten sam problem, d3 4.2tdi ściąga delikatnie na prawo, geometria ustawiana w dwóch różnych warsztatach, maglownica zmieniona, wahacze które były podejrzane wymienione łożysko w lewym kole wymienione a autko ściąga na prawo delikatnie i doprowadza mnie to do "szewskiej pasji" (bo nie chciałem bluzgać). Jedyne co mnie zastanawia to to że na postoju kiedy opuszczam zawieszenie z lift to kierownica delikatnie przekręca się w prawo. Już nie wiem co mam zrobić żeby się pozbyć tej przypadłości. Proszę POMÓŻCIE.
_________________
RISORIUS
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.