Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.0TDI ] Stuki w silniku (film)  
Autor Wiadomość
BARTEKKOLO 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: automat
Zasilanie: ON
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37
Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 81
Skąd: Rzepin
Wysłany: 2013-07-11, 17:35   [D3 03 4.0TDI ] Stuki w silniku (film)

Witam, w mojej nie dawno zakupionej A8 4.0 TDI z 2004r z przebiegiem 270 tys km, pojawili sie ok paru dni dziwne stuki w lewej czesci silnika. Prawa strona pracuje rowno a lewa nie za bardzo. Na filmie wyraznie slychac ze nie pracuje rowno, widac tez na nim "spocony" wtrysk oraz olej przy przepustnicy. Co zrobic z powyzszymi rzeczami i co to za stuki bo mechanik powiedzial ze to albo popychacze albo wtrysk i zeby nie jezdzic z tym bo mozna narobic balaganu

Oto filmik http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
 
 
wolek 
Moje A8



Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 726
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2013-07-11, 19:45   

kolego zmień mechanika na takiego co widział ten silnik już kiedyś wcześniej... łańcuchy nawalają aż miło, kolektor prawy do regeneracji bo już go nie uszczelnisz bo wyciek jest z tulejowania przepustnicy/klap (jak złapiesz za magistrale/dzwignie to wyczujesz luz). Wtrysk zapocony ale zobacz jak one pracują i wklej logi. ich prace zaobserwujesz badając bloki w sterowniku drugim (slave). praca kolektora jest do przebadania wykonując nastawy podstawowe ich wówczas można zaobserwować jak zmienia się przepływ powietrza przy zamkniętych klapach a otwartych.
wszystko co piszę jest do weryfikacji i dogłębnej diagnozy ale bez kompa i stetoskopu bym nie podchodził. I prawa strona to pasażera a lewa kierowcy.
_________________
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
 
 
BARTEKKOLO 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: automat
Zasilanie: ON
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37
Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 81
Skąd: Rzepin
Wysłany: 2013-07-11, 19:57   

Czyli co caly rozrzad do wymiany?Jutro mam do niego podjechac zeby zobaczyl na kompie wtryski. Ale cos czuje ze chyba pare zlotych bedzie mnie to wszystko kosztowalo.
Ale dlaczego slychac stuki tylko z jednej strony?
Na tym idzie jeszcze pojezdzic czy juz definitywnie nie?
Wiem ze taki odsluch z filmu nie wystawi nikt 100% diagnozy, wiec moze ktos poleci jakiegos mechanika z lubiskiego
Ostatnio zmieniony przez BARTEKKOLO 2013-07-11, 20:02, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Pepeka 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Sty 2012
Posty: 247
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-07-11, 19:58   

Wygląda na wtryskiwacz, nie za dobrze to u mnie słychać ale dźwięk sugeruje ,że któryś tam leje.
 
 
wolek 
Moje A8



Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 726
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2013-07-11, 20:08   

kolego problem jest taki że rozrząd jest za silnikiem, więc w celu jego wymiany konieczne jest wyjęcie silnika i skrzyni. ale Sprawdź wszystko 3 razy zasięgnij opinii nie tylko jednego mechanika ale jedz później do innego niech to zweryfikuje bo koszty naprawdę nie są małe takiej naprawy... a z filmu to trochę jak słuchanie koncertu w filharmonii na żywo a w domu przez głośniczki z laptopa. nie rób gwałtownych ruchów tylko sprawdź dobrze. napisałem tak bo wszystko to już przerabiałem na swoim silniku a mam taki sam.
diagnostyka takiej jednostki nie jest prosta i wymaga wiedzy o niej. silnik ten był klepany tylko w A8 d3 2002-2005 później zastąpiono do 4.2tdi więc mało go jeździ i mało mechaników wie o istnieniu takiej jednostki.
_________________
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
 
 
labas 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy
Wiek: 59
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 610
Skąd: Pieniny
Wysłany: 2013-07-11, 20:11   

wolek napisał/a:
łańcuchy nawalają aż miło,


Dokładnie.
Współczuję nabywcy wydatków na to auto.
 
 
BARTEKKOLO 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: automat
Zasilanie: ON
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37
Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 81
Skąd: Rzepin
Wysłany: 2013-07-11, 20:14   

Z tego co czytam to taki rozrzad to koszt 10tys wiec nie malo. Ale swoja droga slychac lancuch podczas odpalania jak chyba w wiekszosci tak z 2 sek i pozniej cichnie. Kole co ma A6 3.0 mowi ze da sie wymienic jakis element(nie bardzo sie na tym znam) do ktorego dojcie jest od gory silnika. Drugi kolega ma S-ke 2006 i tam to dopiero wali ten lancuch z dobre 4 sek... ale on sie nie martwi bo ojciec chandluje czesciami do merca i ma do niej 2 zapasowe silniki.
 
 
wolek 
Moje A8



Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 726
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2013-07-11, 20:30   

ase rozrząd minuta 1:10 tak wygląda rozrząd w silniku ASE 4.0 CR tdi i sorki ale wymiana tylko kompletami - 4 łańcuchy

[ Dodano: 2013-07-11, 20:34 ]
nie cichnie na filmie ten stukot to właśnie łańcuch (luźny) uderzający o ślizg prowadzący a dokładniej to odbijający się od niego.
_________________
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
 
 
mazur6662 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 266
Skąd: Nowa Cerkiew
Wysłany: 2013-07-12, 10:08   

kwestie rozrządu przerabiałem osobiście i łańcuch słychać tylko 2-3 sek. po odpaleniu, potem nastaje cisza (nawet jak łańcuch jest wyciągnięty). obstawiałbym hydraulikę (dźwigienki, popychacze itd) i wtryski do sprawdzenia (są do zrobienia zanim padną całkowicie) i zrób porządek z kolektorem dolotowym :)
 
 
wolek 
Moje A8



Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 726
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2013-07-12, 10:45   

u mnie dźwięk był jak na filmie i winą był rozrząd na początku gdy dochodzi do usterki hydro-napinacza to to fakt będzie klepał przez chwile po odpaleniu, ale gdy łańcuch jest rozciągnięty i napinacz nie daje rady sobie z jego naciągiem odbija się od ślizgów dając taki dzwięk. zresztą po wymianie radze dobrze pooglądać jak wyglądają ślizgi, i winny w 90% przypadków jest ten długi łańcuch spinający obie głowice, ma on 3 ślizgi z tego co pamiętam.
_________________
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
 
 
BARTEKKOLO 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: automat
Zasilanie: ON
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37
Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 81
Skąd: Rzepin
Wysłany: 2013-07-15, 07:46   

W piatek koloes sprawdzil mi wtrytski wszystkie sa ok. Mówi ze to napewno nie lancuszek a popychacze. jedna strona tak stuka jak na filmie a druga juz tez powoli zaczyna. Wedlug niego trzeba wymienic je wszystkie wiec w sumie 32szt. I powiedzial tez ze te zapocenie na kolektrze oznacza iz silnik nie dlugo padnie, choc to akurat wydaje mi sie nie prawda. Ktos ma jakis pomysl co z tym zrobic.?
A czy po wymianie oleju jezeli to popychacze stuki moga troche ustapic?
 
 
mazur6662 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 266
Skąd: Nowa Cerkiew
Wysłany: 2013-07-15, 20:29   

Raczej nie ustąpia po wymianie oleju. Komplet hydrauliki kosztuje ok. 900zł o ile dobrze pamiętam :) to ze kolektor się poci nie oznacza że silnik padnie :P trochę go fantazja poniosła, to poprostu bolączka tych silników tak samo jak sterowniki turbin :)
 
 
BARTEKKOLO 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: automat
Zasilanie: ON
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37
Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 81
Skąd: Rzepin
Wysłany: 2013-07-16, 08:00   

Komplet tzn 32 szt popychaczy (bo chyba tyle ich jest) czy komplet na jedna strone? I gdzie to kupowales? Zeby uszczelnic przepustnice trzba ja regenerowac czy wystarczy jakas uszczelka pod nia?
 
 
mazur6662 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 266
Skąd: Nowa Cerkiew
Wysłany: 2013-07-16, 08:59   

tyle kosztuje komplet :) mój mechanik zamawiał je z serwisu audi, dolot regeneruje firma AZ, jest gdzieś info na forum :)
 
 
BARTEKKOLO 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: automat
Zasilanie: ON
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37
Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 81
Skąd: Rzepin
Wysłany: 2013-07-16, 09:31   

Ale to jest komplet samych popychaczy? Wiem ze dolet regeneruje ta firma AZ Auto Serwis ale, którys z kolegów pisal ze narazie wymienia sama uszczelke pod przepustnica wiec moze najpier od tego zaczac. A z ciekawosci ile wzial Twoj mechanik za robocizne?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.