Autor |
Wiadomość |
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5138 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2016-11-14, 19:10
|
|
|
Centre tez odradzają a w D2 7 lat chodziła. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2016-11-14, 20:05
|
|
|
boscha S5 mogę mieć za 500zł z dowozem do domu, jak patrzę po alledrogo to można i taniej wyrwać troszkę |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2016-11-14, 20:12
|
|
|
Na allegro trzeba uważać aby starego akumulator nie kupić , ewentualnie prosić sprzedającego żeby zrobił najpierw zdjęcie kodu akumulatora |
_________________ Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044 |
|
|
|
|
AMSTAFF
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ADAM
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 13 razy Wiek: 46 Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 297 Skąd: ŁÓDŹ
|
Wysłany: 2016-11-14, 20:19
|
|
|
michalwruszak napisał/a: | Na allegro trzeba uważać aby starego akumulator nie kupić , ewentualnie prosić sprzedającego żeby zrobił najpierw zdjęcie kodu akumulatora |
Michał, a jak się czyta datę z tego kodu? Bo jest tam gdzieś data ukryta które cyfry mówią o roku produkcji? Jestem przed kupnem nowego i właśnie nie chce kupić nowego aku z 2010 roku |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2016-11-14, 20:20
|
|
|
Zaraz poszukam info na mailu , Panton mi wysyłał ostatnio
[ Dodano: 2016-11-14, 20:23 ]
Przykładowy Kod dla VARTY : HIC558281 0765 536083
558 - Окт 2015 (październik 2015)
pierwsze trzy literki to miejsce produkcji a następne trzy datę produkcji.... 1 rok produkcji a później 2 kolejne tydzień czy coś takiego
tutaj rozpisali kody że można sobie sprawdzić
http://aa-boschap-ru.reso...e/_01072015.pdf
widać, że dla kolejnych lat jest 6XX.......7XX.....8XX czyli 2016.....2017......2018
"The key thing is to know what to look for. Batteries sold in the EU must be permanently marked with a means for manufacturers to identify production batches (if needed to recall a defective batch). This requirement does not extend outside the EU, but as many manufacturers have no idea where batches may end up being sold, most arrange for batteries to include the information either explicitly - often on a label stating clearly the year/month the item left the factory - or in a code which is sometimes buried in a lot of other numbers. A genuine Bosch silver Battery has a very long number laser etched into the case - such as GBC1110330337 290A 24 Ignore everything on the printed labels. With batteries what matters is the number laser etched or physically melted as a string of numbers/letters into the case. To find the month of manufacture ignore the first three letters (GBC) it is the next 3 numbers which will identify when it left the factory. Then look up the three digit code here - http://aa-boschap-ru.reso...e/_01072015.pdf
http://mechanics.stackexc...ry-was-produced |
_________________ Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044 |
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2016-11-14, 20:32
|
|
|
Będę patrzył, dobrze wiedzieć
Dzięki |
|
|
|
|
|
|
|
Conrad
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 40 Dołączył: 11 Lip 2014 Posty: 47 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-11-16, 00:32
|
|
|
Mam pytanie Panowie jak to jest z ladowaniem aku w d3 w mmi mi pokazuje 100% ale robie bardzo krotkie odcinki 3-4km po miescie glownie i tak dzien w dzien doladywowac go czy nie, ewnetualnie na aucie czy odpinac, aku ma rok bo polrzedni mi padl w tamta zime a mial tylko dwa lata |
|
|
|
|
byku
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 21 Paź 2016 Posty: 79 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2016-11-17, 12:35
|
|
|
Zmierz napięcie na wyłączonym silniku (i po dłuższym postoju, żeby nie zafałszować pomiaru), naładowany akumulator powinien mieć min 12,5V. Jeśli jest mniej, to aku jest niedoładowany.
Ładować najlepiej w aucie, podłączając minus do sześciokątnego pręta wystającego ze sterownika zarządzania energią. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
byku
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 21 Paź 2016 Posty: 79 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2016-11-17, 12:51
|
|
|
Akumulatorowi i sterownikowi jest obojętne w jakiej kolejności są podłączane bieguny. Bardziej chodzi o bezpieczeństwo - jeśli podłączasz najpierw minus, a potem przypadkowo plusem z prostownika dotkniesz np. karoserii, to co najmniej nieźle zaiskrzy. Przy odwrotnej kolejności podłączania tego problemu nie ma. |
|
|
|
|
|
|
|
|