Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI ] Awaria zawiecha padła ..ale co dokładnie ??  
Autor Wiadomość
kono 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 51
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 50
Skąd: Chełmek
Wysłany: 2011-06-17, 22:20   [D3 03 4.2MPI ] Awaria zawiecha padła ..ale co dokładnie ??

Witam kolegów

wczoraj w autku zawiecha odmówiła całkowicie posłuszeństwa

a więc prośba o pomoc i w skrócie napiszę jakie są objawy

ósemeczka odmówiła opcji podniesienia się w ustawieniach CAR w pozycję LIFT tzn kompresor w ogóle nie pompuje całkowicie ani na moment się nie załącza i opcja lift jest nawet jakby nieaktywna na wyświetlaczu ?? w inne pozycje można wejść jednak też zero reakcji kompresork , białe szczałki góra - dół ani nie drgną , zółta kontrolka świeci

no i z tego co widzę to tył siadł dość nisko , na felach 19 rant błotnika jest obecnie minimalnie poniżej , albo na równo góry opony , przód stoi troszkę wyżej jednak zdecydowanie niżej niże poprzednio w pozycji automatic

co jeszcze zauważałem to że nie było charakterystycznego spuszczenia powietrza z zawiechy podczas parkowania ,

a więc wracając do tematu , co mogło paść w zawieszeniu ?? od czego zacząć ??

PS EDIT

dziś podpięte pod VAG pokazało błąd - którego nie można skasować ??

01767.Sensor for Vehicle Level Left Voltage Supply


ściągnąłem lewe przednie koło odpiąłem wtyczkę z tego czujnika co na foto przeczyściłem założyłem no i nic to nie dało







(czy to jest właśnie czujnik który odpowiada za poziomowanie nadwozia ?? czy tylko ksenonów ?? czy to jedno i to samo ?? )



CO ROBIĆ ??

bardzo proszę o jakieś koło ratunkowe ,
kurcze za dwa tygodnie wyjazd na urlop do CRO więc furka musi być na Tip Top


wielkie dzięki pozdrawiam




Mariusz
 
 
wolek 
Moje A8



Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 726
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2011-06-18, 15:18   

tak ten czujnik odpowieda zarówno za poziomowanie xenonu jak i zawiechy. ale spokojnie nie opadnie niżej bo ma zabezpieczenie.
_________________
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
 
 
kono 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 51
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 50
Skąd: Chełmek
Wysłany: 2011-06-18, 16:00   

OK tak tez podejrzewałem i wczoraj już zamówił ten czujnik , we wtorek powinien się już pokazać więc zadziałam z jego wymianą , ale czy to pomoże ?? tego pewno nie wie nikt ??

PS
dodam że kompresor wcześniej dość ładnie pompował i podnosił bez problemu

czy ktoś z kolegów może się jeszcze wypowiedzieć w odniesieniu do pierwszego posta , tzn jeśli czujnik nie pomoże to co jeszcze mogło paść ??

z tego co wyczytałem to jeszcze możliwy jest chyba defekt sterownika zawieszenia który jest gdzieś pod kierownicą ?? GDZIE ON JEST DOKŁADNIE ??
i co w takim przypadku pokazywał by VAG ??

bo u mnie w opcji POZIOMOWANIE był chyba tylko ten jeden główny grzech

01767.Sensor for Vehicle Level Left Voltage Supply


interfejs był kumpla i on też mi to badał , ja za bardzo się na tym nie znam :roll:

dzięki pozdrawiam
 
 
wolek 
Moje A8



Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 726
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2011-06-18, 18:48   

kompresor nie pracuje z racji uszkodzonego czujnika, inaczej by pokazał inny/więcej błędów(dodatkowo). A dokładniej to moduł wyłączył kompresor bo nie jest w stanie ustalić prawidłowej wysokości auta więc w celu uniknięcia dalszych szkód odłączył jego sterowanie. Dlatego nie możesz podnieść auta do pozycji lift. pozycje komfort i dynamic nie wymagają zmiany wysokości zawieszenia "na postoju" a zmienia się wtedy jedynie charakterystyka (twardość-sprężanie-rozprężanie) miecha powietrznego poprzez zamykanie/otwieranie kanałów olejowych wewnątrz amortyzatora.
_________________
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
 
 
kono 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 51
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 50
Skąd: Chełmek
Wysłany: 2011-06-18, 19:07   

Dzięki za wyjaśnienie ;-)

dam znać jaki efekt przyniesie wymiana czujnika


pozdrawiam

[ Dodano: 2011-06-24, 22:11 ]
Witam

wymiana czujnika poziomowania na lewym wahaczu nie dała żadnych efektów :-(
zawiecha dalej leży na glebie i ani nie drgnie w górę

chciałem zapytać GDZIE ?? szukać tego bezpiecznika 40A oraz sterownik zawieszenia, które to niby znajdują się pod kierownica ??

zagrzebałem się pod tą kierownicą chyba z godzinę i prawdopodobnie jestem ślepcem :-P

co trzeba odkręcić by dostać się do 40A i sterownika gdzie tego szukać ??




dzięki pozdrawiam
 
 
ArkadiuszC 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arkadiusz
Jeżdzę: A8 D3 3.0 TDI Quatro
Wiek: 50
Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 38
Skąd: Newall Green
Wysłany: 2014-05-05, 23:11   

ono , czy rozwiazales swoj problem ?????
_________________
OPEL MANTA 2.0 84r
Renault Fuego 2.0 81r
BMW 323i 83r
BMW 525i 83r
BMW 524 TD 86r
BMW 524 TD 88r
BMW 525i 89r
Bmw 518i 94r
BMW 520i 98r
MERCEDES E220 CDI 00r
AUDI A8 3.0TDI Quatro 04r...................
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-05-06, 07:41   

Odkopałes temat z przed 3 lat :-)

Ale po wymienie czyjnika na pewno nalezy przeprowadzić , nastawy podstawowe/kalibrację zawieszenia.
Bynajmniej u mnie tak było. bez kompa auto by nie ruszyło.
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
ArkadiuszC 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arkadiusz
Jeżdzę: A8 D3 3.0 TDI Quatro
Wiek: 50
Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 38
Skąd: Newall Green
Wysłany: 2014-05-06, 21:21   

ja wlasnie dzisiaj wymienilem sterownik ukladu samopoziomowania na inny , mial taki sam numer jak stary wiec nic nie robilem VCDSem ..............no I po wymianie ladnie sie opuszcza powrocila funkcja lift I dynamic ....ale pojawil sie blad 00775 czujnik ukladu samopoziomowania pojazdu tylny lewy I on jest chyba odpowiedzialny tez za xenony bo tez mam blad 01310 ..............................no I teraz mam pytanie

jak wymienic ten czujnik ?

gdzie on jest ?

I co dokladnie zrobic krok po kroku VCDSem po wymianie ?

z gory dzieki za odp
_________________
OPEL MANTA 2.0 84r
Renault Fuego 2.0 81r
BMW 323i 83r
BMW 525i 83r
BMW 524 TD 86r
BMW 524 TD 88r
BMW 525i 89r
Bmw 518i 94r
BMW 520i 98r
MERCEDES E220 CDI 00r
AUDI A8 3.0TDI Quatro 04r...................
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.