|
Autor |
Wiadomość |
hektor
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Hektor
Jeżdzę: D3
Dołączył: 22 Paź 2014 Posty: 16 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2014-12-06, 08:20 [D3 03 4.2MPI
] kontrolka zawieszenia, bład 01772, 01400
|
|
|
Witam
Kupiłem niedawno A8 w Niemczech ładna sztuka zadbana nie zajeżdżona, serwisowana ostatni raz miesiąc przed sprzedażą od pierwszego właściciela.
Wszystko jest ok wracam sobie 1500km i nagle zapala się żółta kontrolka zawieszenia i na postoju nie mogę zmienić wysokości zawieszenia. Gaszę odpalam auto i wszystko działa następne 200km i znów kontrolka. Wracam do domu kumpel podłącza VAGa (w Niemczech po jeździe testowej nie było żadnych błędów tylko poduszka silnika a resztę silnik, zawieszenie, skrzynia zero błędów) i po sprawdzeniu są dwa błędy:
01772 - Przewód sygnałowy czujnika ciśnienia w układzie poziomowania pojazdu (G291)
--008 niezrozumiały sygnał
częstość błędu 9
wew licznik błędu 36
01400 - Regulacja poziomu zawieszenia
--002 dolna wartość skrajna przekroczona - sporadyczny
częstość błędu 2
wew licznik błędów 255
Wyczytałem gdzieś, że to padająca sprężarka (nie problem nie są drogie) ale wyczytałem też, że powinna głośno chodzić jak traktor tymczasem muszę się mocno wsłuchać przy zderzaku aby czasami usłyszeć, że coś tam wogóle się załączyło.
Teraz od 3 dni jeżdżę na dynamic niskim ustawieniu zawieszenia i kontrolka się nie zaświeciła. Pomóżcie proszę czy można te błędy usunąć samemu czy niekoniecznie?
Z góry dzięki za pomoc. |
|
|
|
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2014-12-08, 09:54
|
|
|
Po nocy nie opada? Jaki stan aku ? Czyjnik moze byc padniety .
Sprezarke latwo mozna wyjac i sprawdzic ile daje barow |
_________________ Części samochodowe online - Motostacja |
|
|
|
|
|
|
|
hektor
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Hektor
Jeżdzę: D3
Dołączył: 22 Paź 2014 Posty: 16 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2014-12-08, 16:45
|
|
|
Po nocy jest ok każda strona równo, nic nie opada.
Gdzie szukać tego czujnika?
OK poszukam jakiejś instrukcji jak sprawdzić sprężarkę ile daje barów. |
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
|
|
|
|
|
|
|
hektor
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Hektor
Jeżdzę: D3
Dołączył: 22 Paź 2014 Posty: 16 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2015-01-18, 12:32
|
|
|
Zrobiło się cieplej i zawieszenie lepiej pracuje tzn podnosi się bez błędów i żółtej kontrolki czyli jak czytam forum to kompresor do remontu.
Przy wymianie żarówki pokazał mi się chyba to jest to coś w dolnej części zderzaka przedniego od strony kierowcy po zdjęciu nadkola?
Reasumując aby go wyjąć muszę zblokować zawieszenie i jakoś go odłączyć i wyjąć, czy na coś przy tej czynności zwrócić szczególną uwagę aby czegoś nie uszkodzić?
Mam manometr do mierzenia ciśnienia na tłokach więc jakoś dałbym radę sprawdzić ile barów bije tylko pytanie jak ją uruchomić po wyjęciu bo pewnie będzie miała kostkę z niezliczoną ilością pinów?
Druga sprawa to czy wymiana samego pierścienia (widzę, że są na allegro) załatwi sprawę?
Wiem, że dodatkowo mam wymienić mocowanie i przekaźnik plus jak się uda znaleźć to filtry sprawdzić od sprężarki
Z góry dzięki za podpowiedzi. |
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2015-01-18, 17:00
|
|
|
Sam pierscien nie wystarczy , poprzednik w mojej a8 dal do regeneracji i padl po 2 mc , kupil nowy kompresor za niecale 2 tys
Z tego co ja sie orientuje to po wyjeciu kompresora opadnie Ci zawiecha
Podlaczyc kompresor pod jakies aku , ale nie ejstem pewien ktos na forum to robil juz |
|
|
|
|
|
|
|
Majki
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Majki
Jeżdzę: A8 D3,S8 D2
Wiek: 40 Dołączył: 31 Paź 2010 Posty: 65 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2015-01-18, 20:31
|
|
|
Jeśli układ jest szczelny to chyba jednak nie opadnie... |
_________________ Było A8 2.8,4.2,S8 fl
Jest D3 4.2 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi
Prywatność. |