|
Autor |
Wiadomość |
kemil21
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 18 Kwi 2020 Posty: 2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2020-04-19, 07:34 [D3 02 4.2MPI/LPG
] Falują obroty na 4,5,6 biegu
|
|
|
Cześć, tak jak w temacie na biegach 4,5,6 przy w miarę równej jeździe lub delikatnym przyspieszaniu obroty falują i czuć że auto nie jedzie równo. W skrzyni nie ma żadnych błędów na vcds. Jakieś pomysły na pierwszą diagnozę czy już mam szykować kupę kasy na robote? Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
kemil21
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 18 Kwi 2020 Posty: 2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2020-04-19, 16:39
|
|
|
Jeszcze dodam, że nie zawsze skrzynia chce ze mną współpracować czyli mam na myśli mocniejsze dodanie gazu nie zawsze skutkuje dobra redukcja biegu, czasami szarpnie, czasami nie zmieni ale z reguły redukuje biegi okej, a tak to są przypadki raczej rzadkie, ale się pojawiają. No i właśnie wyskoczył mi tryb awaryjny i została na jednym biegu, ale nie sprawdzałem jeszcze vcds co to za błąd się pokazał. |
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2020-05-20, 20:20
|
|
|
W takich przypadkach tak jak marekp750 pisze, ale dodatkowo (niestety) zdarza się że instalacje LPG są tak rozjechane albo niedomagają i sterownik auta ma skrajne wartości co może skutkować np szarpaniem skrzyni. Przykład: Gdy na benzynie czasy wtrysku są np 7ms przy danym wciśnięciu pedału gazu i przepływie powietrza mierzonym na przepływomierzu to silnik wylicza potencjalne obciążenie i do niego dobiera jak zmieniać biegi i teraz jeśli przy analogicznym wciśnięciu pedału gazu i podobnym przepływie powietrza przy jeździe na LPG sterownik widzi czasy wtrysku jako np 12 czy więcej ms to próbuje wbijać biegi do innego obciążenia niż jest naprawdę..
Dlatego np serwisy automatów bardzo często nie chcą naprawiać gdy auto ma LPG bo klient przyjedzie z reklamacją a to nie wina serwisu tyko rozjechanej pracy na LPG |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
el_kylos
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 d3
Wiek: 38 Dołączył: 19 Lis 2018 Posty: 43 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2020-05-20, 21:10
|
|
|
tez bym stawiał na konwerter |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |