|
Autor |
Wiadomość |
mazur6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 266 Skąd: Nowa Cerkiew
|
Wysłany: 2012-10-03, 08:21 [D3 05 W12
] Wady, opinie użytkowników
|
|
|
Witam założyłem ten temat ponieważ w przyszłym roku planuje sprzedać swoją niunie i przesiąść się na w12 a na forum nie ma zbyt wiele informacji na ten temat. Chciałbym poznać opinie na temat tego silnika i problemy z nim związane, na co zwracać uwagę przy zakupie itd. Rozrząd jest na pasku czy na łańcuchu, z przodu czy z tyłu silnika? |
|
|
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
|
|
|
|
|
|
|
mazur6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 266 Skąd: Nowa Cerkiew
|
Wysłany: 2012-10-03, 11:15
|
|
|
Rozrzad jest z tyłu czy z przodu silnika? |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2012-10-03, 16:15
|
|
|
http://www.audiklub.org/f...hp?f=1&t=119158
Jeśli się nie mylę to rozrząd w W12 jest z tyłu silnika i musisz z tego powodu wytargać cały silnik razem ze skrzynią. Miejsca jest strasznie mało. Rozrząd jest na łańcuchu, dla jednych to + dla innych -. Fakt jest taki że łańcuch jak i pasek ulega zużyciu eksploatacyjnemu. Przy łańcuchu muszą być jakieś znaki na bloku/silniku wskazujące na maxymalne dopuszczone wyciągnięcie łańcuszka ( jest to przecież metal i się z czasem wyciąga jak to w starych mercedesach i innych autach) Co do kosztów, będą one proporcjonalne do nazwy W12 :-P Mało kto ogarnia te silniki.. Chorowałem na ten motor ale pozostałem przy v8, kiedyś kiedyś jak będę bogaty to wejdę w posiadanie S8 v8 z turbinka i wystarczy 8-)
Parę osób na forum na W12 to może się wypowiedzą na ten temat. |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez krzychu22.p1i 2012-10-03, 17:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
mazur6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 266 Skąd: Nowa Cerkiew
|
Wysłany: 2012-10-03, 16:34
|
|
|
Akurat mam fachowca ktory ogarnie ten motor bez problemu temat lancucha tez przerabialem w mojej niuni takze nie jest tak strasznie. Wiele osob odradzalo mi motor 4.0tdi ale nie zaluje tak samo i z w12, temat malo znany i dlatego kazdy demonizuje ze drogi, ze nikt tego nie ogarnie a prawda jest taka ze to jest silnik jak kazdy z tym ze ma +4 tloki wiecej |
|
|
|
|
bunga bunga
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 585 Skąd: WSC
|
Wysłany: 2012-10-04, 08:36
|
|
|
Oprócz tego, że jest więcej świec, sond, oleju i droższe tarcze przód reszta jest jak w pozostałych A8. I zasada ogólna jak nabędziesz dzwona to będziesz pod nim ciągle leżał. Części i zamienniki są dostępne. A8 ogólnie jest autem złożonym i nadto naszpikowanym elektroniką, czujnikami. Także wszystko zależy od auta jak było użytkowane i serwisowane. A8 W12 jest wybitnie limuzyną bardzo wygodną i z bdb osiągami. O pozostałych A8 można powiedzieć, że limuzyna (jw) z pewnymi cechami sportowymi. Także jeżeli zadbany egzemplarz po normalnej eksploatacji to nic złego nie będzie się dziać.
http://www.a8team.pl/topics12/1319.htm
8-) |
_________________ Forum Audi A6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |