Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI/LPG ] check silnika po wymianie rozrządu ..??  
Autor Wiadomość
kono 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 51
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 50
Skąd: Chełmek
Wysłany: 2012-07-19, 23:40   [D3 03 4.2MPI/LPG ] check silnika po wymianie rozrządu ..??

Witam Panowie

dzisiaj odebrałem autko od majstra z warsztatu ,
między innymi wymiana tarcz ,klocków , łączników stabilizatora i co najważniejsze wymieniony kompletny rozrząd

po trzecim odpaleniu auta zapalił się żółty check silnika ?? telefon do majstra , powrót na warsztat , vagowanie ...pokazuje błąd czujnika położenia wałka rozrządu ?? wykasowane na chwilę OK , po trzecim podpaleniu już pod domem zaś to samo ??

poza tym po tym zabiegu wydaje mi się że A8 straciło jak by trochę na mocy ?? ale może tylko to takie złudzie bo kila dni cały czas poruszałem się dość szybko małymi "taczkami" zwanymi TT podkręconymi do 270KM , ten pershing ma takie odejście że :shock:


Panowie tu moje zasadnicze dwa pytania

1) co może być przyczyną pojawienia się checka ?? czy wymiana czujnika tu pomoże ??

2) czy jest opcja by po wymianie rozrządu A8 utraciło jakąś cześć mocy ?? tzn np źle założony pasek itp ?? ...czy to tylko moje złudzenie po jeździe "taczkami TT " ??


dziękuje bardzo za wszelką pomoc

pozdrawiam



Mariusz
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2012-07-20, 00:17   Re: [D3 03 4.2MPI/LPG ] check silnika po wymianie rozrządu .

kono napisał/a:
Panowie tu moje zasadnicze dwa pytania

1) co może być przyczyną pojawienia się checka ?? czy wymiana czujnika tu pomoże ??

2) czy jest opcja by po wymianie rozrządu A8 utraciło jakąś cześć mocy ?? tzn np źle założony pasek itp ?? ...czy to tylko moje złudzenie po jeździe "taczkami TT " ??

Źle złożony rozrząd jak może skutkować utratą mocy... poza tym może skutkować nierówną pracą silnika, złym spalaniem mieszanki i generowaniem róznych błędów z tym związanych... a w skrajnych przypadkach utratą worka pieniędzy na remont silnika :evil:

Na początek sprawdź jak dokładnie ów mechanik składał rozrząd... czy ma blokadę do kółek i jej używał czy tylko na znakach... a jeżeli na znakach to czy wie wogóle jak kółka powinny być w stosunku do siebie ustawione.

Jeżeli rozrząd został złożony zgodnie ze sztuką to wymieniać czujnik... ale jakoś nie wierzę w taki zbieg okoliczności i podejrzewam jednak błąd w sztuce... tym bardziej, że nie dalej jak tydzień temu zmieniałem jednemu koledze z Wa-wy rozrząd w 4.2V8 w po-liftowym D2 i tu akurat po zmianie, wg. właściciela, silnik jest spokojniejszy, pracuje równiej i jednocześnie wydaje się żwawszy.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
kono 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 51
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 50
Skąd: Chełmek
Wysłany: 2012-07-20, 00:53   

dzięki FOSS

:-/ no jeśli chodzi o pracę silnika to motor idzie bardzo ładnie =równiutko , wszytko wydaje się jak najbardziej OK , tylko takie mam wrażenie , że jak wciskam gaz w trybie S to na początku jak by motor dłużnej "myślał " zanim zacznie się zbierać , taki jakby zamulony na początku po wciśnięciu gazy był ?? później już idzie jak wcześniej chodził ...no i dlaczego świeci ten check ?? to mnie najbardziej niepokoi ??

PS
z tego co pytałem , to wymieniali ustawiając na znakach , robili mi już wcześniej kilka razy rozrząd w innych audi np B4 , A6 , TT , ponadto innych aut robią dużo , ale z tego co wiem to ósemkę robili pierwszy raz ....czy to jednak jakiś błąd w sztuce :?:


FOSS co Twoim zdaniem byś zaproponował ??


dzięki pzdr
 
 
Arthur 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 203
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-07-20, 14:24   

Tez mialem takie auto, zapalal sie blad czujnika polozenia walka, rozrzad byl przestawiony o jednego zeba na wale. A jesli jest dobrze ustawiony to sprawdz przewody od czujnika do kompa i ogladnij wtyczke bo juz tez mialem auto gdzie byla cala zgnita w srodku i piny prawie z kompa poodpadaly ;-)
 
 
kono 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 51
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 50
Skąd: Chełmek
Wysłany: 2012-07-20, 15:12   

witam

dzięki za pomoc

a więc tak , majster zapewnia , że pasek jest na pewno dobrze założony , podobno był robiony na zablokowanych kołach ,
auto we wtorek wraca na warsztat :?:
autem nie jeżdżę obecnie , więc raczej nie ma obawy że pociągnie to za sobą jakieś poważne następstwa ,


PS
dzwoniłem dziś do NOWY2 czyli ASO Audi Katowice , robiłem u nich już kilka razy jakieś duperelel wiec i auto pamiętają ,
doradca z serwisu , jak najbardziej potwierdził ze takie objawy mogą być przyczyna źle założonego rozrządu , jednak powiedzie ze nie koniecznie tak tez musi być w 100% , zaproponował na początek przemierzenie czujnika i ewentualna wymianę , bo jak sam powiedział mieli na serwisie już kilka przypadków wyskakującego checka właśnie po wymianie rozrządu gdzie przyczyna był właśnie uszkodzony=źle wpięty = nie stykający czujnik ,
...no a gdy to nie pomoże , to już raczej wiemy co trzeba zrobić ...zakasać rękawki i jedziemy z przodem od nowa :/

Panowie jeśli ktoś miał podobne przypadki , proszę nadal o pomoc bo do wtorku pozostają mi tylko .... myślenice :?:


pozdrawiam
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2012-07-21, 05:10   

Sprawdzić vagien ustawienie walkow i będzie wiadomo. Jaki kod silnika masz ? To podam w którym bloku
 
 
kono 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 51
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 50
Skąd: Chełmek
Wysłany: 2012-07-21, 10:21   

hipcio ;-) nie wiem czy o To pytasz ??

Silnik: BFM
4.2 quattro / PB / rok. 2003

hipcio , możesz mi to wytłumaczyć bardziej że tak powiem "łopatologicznie" , bo ja w ogóle nie kumam jak to wykonać ??

kabelek do vagowania posiadam , więc co mam zrobić ?? co sprawdzić ?? jak to wykonać ?? i jakie dane Tobie podać ??

dziękuję bardzo i pozdrawiam


Mariusz
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2012-07-21, 11:15   

Tak na szybko bo jestem w pracy i nie mam jak sprawdzic czy napewno ten blok u ciebie. pisze z telefonu. Musisz wejsc w bloki pomiarowe silnika i prawdopodobnie w 093 masz ustawienie walkow- czujnikow halla wzgledem walu. powinienes miec tam w trzeciej i czwartej pozycji same zera lub blisko zera. 8 stopni to jeden zabek na kole rozrzadu.
 
 
kono 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 51
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 50
Skąd: Chełmek
Wysłany: 2012-07-21, 11:21   

OK , podziękował

może to jakoś ogarnę przy pomocy bardziej kumatego kumpla ,

jak coś to pozwolę sobie do Ciebie hipcio "zapukać" na PW



pozdrawiam



Mariusz

[ Dodano: 2012-07-22, 14:20 ]
Witam

kolego hipcio nie wiem czy chodziło dokładnie o to co zamieszczam na foto poniżej ,
ale sczytałem tę wartość i według mnie jest jak byk 13 stopni , więc chyba ewidentnie wskazuje na przestawiony rozrząd o jeden ząb ?? dopuszczalna wartość + 5stopni ,
no i ząb 8 stopni przestawienia :roll:


czy dobrze to rozumuję ??





proszę podpowiedzcie , jak ten majster ma to ustawić ?? w którą stronę ?? które koło ??

chciałbym go trochę nakierować by nie było gorzej niż obecnie

dzięki wielki

pozdrawiam



Mariusz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.