Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Ile moze kosztować wymiana cześci eksp  
Autor Wiadomość
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2014-11-20, 21:45   [D3 03 4.2MPI/LPG ] Ile moze kosztować wymiana cześci eksp

Witam

Mam takie pytanko

mianowicie moja furka ma juz swoje lata i przelot ,zastanawiam sie czy nie było by warto wyjąć skrzyni na przegląd?

chodzi mi o to ze chciałbym bym być pewny swojego auta i zastanawiam się czy śmigać i czekać aż coś kleknie czy profilaktycznie wyjąć skrzynie bo jak czytam to często skrzynia klęka bez wcześniejszych oznak .

Byłem w midparts i ogólnie wycena jest możliwa dopiero po wyjęciu skrzyni

wstępnie na pewno :
-konwerter regenerowany ok1200zł
-olej filtr pewnie koło 900zł

i co tam jeszcze podlega wymianie eksploatacyjnej jeśli nie jest to skrzynia uszkodzona

zapewne uszczelki tarczki , kosze się zużywają czy pękają dopiero podczas awari?

jak myślicie kpl remont po uszkodzeniu to kolo 7 tys zł ,a jak by wyjąć za wczasu i zrobić wszystko np za 4 k to bylo by chyba lepiej , jesli i tak w planie jest 3-4 lata eksploatacji audika

takie mam luźne rozmyślania może ktoś robił taki manewr i wie ile mniej więcej boli taka renowacja skrzyni ?

co do mojej skrzyni to chodzi oki , a jak sie nagrzeje to chodzi super , ale np interwał na konwerter jest chyba na 200tys km o ile sie nie mylę wiec daje to do myślenia

czytałem tematy to uszkodzoną skrzynie ktoś w midparts zrobił za 7600zł wiec koszmarny koszt -.- , chyba lepiej szukać jakiejś z anglika która można wcześniej przetestować i sprawdzić później ze swoim majstrem własnoręcznie ja wymontować , ceny uzywek 1800-2500 skrzynia do tego olej filtry w 3-4k można się zamknąć wiec bez tragedi

pozdrawiam i zapraszam do dyskusji
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-11-21, 08:54   

ja podchodzę podobnie do tematu napraw i wole cos ulepszyć, poprawic zanim sie posypie...i tak robie z regóły, natomiast jeśli chodzi o ASB to jak jest sprawna i nic sie nie dzieje, to lepiej to moim zdaniem zostawić a tą kase sobie odłożyć w razie co.

Poza tym tak jak mówisz można trafic używke, i jeśli będzie ok (może nawet z jakąś gwarancją) to też Ci pośmiga z kilka lat, a nie wydasz na to tyle co za remont.

taka ciekawostka...

ostatnio wujowi posypała się skrzynia w A6 C5 2.4, tzn. nie wchodził 4 bieg. (skrzynia 5hp19) i oddał to warsztatu tu w Konstantynowie Łódzkim, który się w takich naprawach specjalizuje. Facet wyjął skrzynkę, kosz, stwierdził fakycznie uszkodzenie 3ciego biegu, no i przy okazji przejrzał ją twierdząc że jest ona w na prawde dobrym stanie i nie ma po co tego ruszać (mógł powiedzieć odwortnie żeby zarobić, ale uczciwie powiedział jak jest).
Skrzynke zrobił w trzy dni (bo zaczął w piątek i czekał na części) i ASB wuja smiga jak ta lala już kilka miesięcy. Koszt to ok. 2000zl (robocizna + wymiana oleju + potrzebne części)...
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2014-11-21, 12:10   

No to widzisz jednak sa uczciwi mechanicy w tym kraju .

Kase wlasnie zamierzam odlozyc ale jak mi kleknie to na bank nie bede remontowal bo 7600 to chora cena tzn zaplacil bym tyle gdybym dostal 5-6 lat gwarancji na nia ;) a co najciekawsze midparts daje 0.5 roku bez limitu km , czyli jak sie wysra cos po 8 mc to znowu skrzynia na stol ? Gwar jest tylko na to co zostalo wymienione , Takie samo prawdopodobienstwo jest z kupieniem dobrej uzywki , nie wiem czy nie szukac sobie takiej nie kupic i nie wpierdzielic do garazu niech sobie lezy ;)

Moja puki co dziala oki , wiadomo nie idealnie bo nie jest nowa , ale jezdzilem wieloma autami z automatem co maja 200-300 k i jesli nic nie bylo robione to zawsze jakies oznaki zuzycia beda najszybciej siada konwerter i lock up nie trzyma juz tak dobrze jak fabryczny .

Czyli zostaje przy swojej koncepcji ;p
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
SenatorS8 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 352
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-11-21, 14:40   

Przy remoncie skrzyni jak i silnika koszt pracy i ilosc jej jest praktycznie taki sam ,niezaleznie czy wymieniaz jeden element czy pol zawartosci.
Wynika to stad ze jak joz dawniej wspomnialem skrzynie zawsze rozbiera sie do ostatniej srubki i myje wszystko by zadne paprochy nie pogrzebaly naszej pracy zywcem.
A to czy poskladasz na starych elementach czy nowych(kosze,lozyska,tarczki etc) nie ma zadnego znaczenia.
W silniku przy kapitalce jest tak samo.
 
 
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2014-11-24, 21:14   

Ja rozumiem tylko dziwi mnie tak krótka gwarancja , pół roku to tyle co nic , 2 lata 3 lata to rozumiem koszt usługi na poziomie 7 tys to niemały wydatek

znam przypadek w a6 c5 2.7BTb gdzie skrzynia po remoncie padła juz po 12 mc eksploatacji :<
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-11-24, 21:20   

mnie tez zastanawia ta gwarancja, bo robic kapitalny remont skrzyni i jeszcze na nowych czesciach i tylko 0,5 roku gwrancji to smiechu warte jest. To juz na prawde mozna lepiej kupic za polowe tego uzyywke w dobrymstanie, a jak sie nawet posypie to majac juz dwie mozna zlozyc jedna :D :D :D
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-11-25, 06:45   

A używka może dziś jeździć jutro już nie i bedziem mieli tylko więcej złomu oraz minus na koncie za używke i jej montaz jak padnie.

FOSS pisał kiedyś o profilaktycznej wymianie na "lepszą"...

Ja dałem dokładnie 7600 za remont swojej pare lat temu i dostałem dokładnie taką pólroczną gwarancję.
 
 
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2014-11-25, 13:57   

ile zrobiłeś na skrzyni , jak chodzi ?

no dlatego jak kupować skrzynie to taka która jest na aucie samemu wymontować założyć na swoja i powinno być ok , przy własnej robocie można zamknąć się w 3 tyś z olejem i filtrem , przy czym stara zostaje na części lub na złom i tez parę groszy będzie

choć jak wiadomo w skrzyniach najszybciej klęka konwerter zużywa się , sama skrzynia dobrze serwisowana powinna pośmigać ponad 400k

najlepiej kupić skrzynie z anglika dość łatwo zweryfikować przebieg takiego auta

ja powiem szczerze miałbym sraczkę jeździć na skrzyni za prawie 8 tys z pół roczna gwar

tym bardziej ze przy takim remoncie masz regenerowany konwerter a nie nowy , podobno do skrzyń zf6hp nie da sie dobrze zregenerować konwertera tak żeby posłużył jak nowy

specem nie jestem pisze tylko to co zasłyszałem
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
Inter32 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 233
Skąd: Wyszków
Wysłany: 2014-11-25, 14:09   

druga kwestia to taka że oni mało co w niej wymieniają a biorą kasę że niby porobili wszystko, nagminny przypadek w remoncie skrzyń automatycznych
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-11-25, 14:33   

raftor napisał/a:
ja powiem szczerze miałbym sraczkę jeździć na skrzyni za prawie 8 tys z pół roczna gwar


hehe dobrze powidziane! :D ale taki jest fakt. Czasem można nawet rafić dobrą skrzynie z gwaracją (widziałem już takie ogłoszenia). No i jak napisałeś
Cytat:
stara zostaje na części lub na złom i tez parę groszy będzie
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-11-25, 16:09   

raftor napisał/a:
ile zrobiłeś na skrzyni , jak chodzi ?


Jak rozrząd miał ok 60tyś to na skrzynce 50juz tez poszło. Sprawuje się ok jak to 4hp jest wyczówalna ale nie rzuca i nie wali jak w fabryce :)

U mnie nie było opcji używki bo ponad 5lat temu nie było tego prawie wcale na rynku,natomiast w mojej skrzyni wymienione niemal wszystko na elementy nowe bądź regenerowane.

Gdybym kupił sobie drugą to z mojej starej i tak nie wiele bym w razie W mógł wykorzystać.
A też jak na aucie skrzynka jest i smiga to nie wiecie ile posmiga bo wasze bez remontu tez jeszcze smigają a już sie pocicie na myśl co bedzie gdy.. :)

Gwarancja może krótka ale porządny serwis jak midparts czy łoboda nie moga sobie pozwolić na fuszefki bo rynek ich szybko oceni.

Drugą sprawą to był fakt że mój drogi remont był na specjalne życzenie robiony bo pan Łoboda stwierdził że nie opłaca się jej robić i kazał mi podjechać i zdecydować co dalej. Po tygodniu szukania używki (która i tak bybyła na stole sprawdzona) zleciłem remont.
 
 
ulises 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 08 Sie 2013
Posty: 77
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2014-11-26, 21:29   

Ja też prawdopodobnie będę musiał zmienić konwerter. Czy to prawda że do tej wymiany trzeba wyjąć motorniczego ze skrzynią? Byłem coś już pytać i takie info otrzymałem. Do tej pory myslałem że samą skrzynie się zrzuca ale jak widać się nie znam:)
 
 
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2014-11-26, 23:33   

kolego bzdura! , zdejmujesz skrzynie odkręcasz konwerter , zakładasz nowy , zakładasz skrzynie zalewasz olej i tyle , podobnie jak w manualu wymiana sprzegła tyle ze olej zalewasz nowy

jakie masz objawy ? sprawdź czy nie masz za mało oleju

ile za wymianę razem z konwerterem sobie życzą ?
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.