Autor |
Wiadomość |
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-12-21, 23:50
|
|
|
Potwierdzam, w D3 nie ma sprzegła na kompresorze klimy. Pracuje on cały czas, a jego "moc" jest regulowana zaworem upustowym. Dzieki temu mamy płynna regulacje wydajności klimy.
W przypadku sprzegła mamy prace zero-jedynkową czyli albo 0% wydajnosci albo 100%.
Niestety brak sprzegła i brak czynnika moze uszkodzic kompresor - wnetrze pracuje ale nie jest smarowane.
Ot taka przewaga dzieki technice... |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2014-12-22, 05:39
|
|
|
Czyli mozna pojechać na stacje i nabić czy sie zatrze???? |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-12-22, 05:45
|
|
|
Loteria jak widzisz. Jednemu sie zatrze innemu jakos wytrzyma,ale skoro pracuje non stop to na pewno po dupie dostanie. |
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
|
|
|
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-12-22, 09:46
|
|
|
Kompresory ze sprzeglami dziela sie na dwa rodzaje.O stalym wydatku i wtedy ich praca jest 0-1,oraz o regulowanym wydatku wtedy po zalczaczeniu pracuja ciagle a wydajnosc jest regulowana specjalym ukladem zmieniajacym wykorbienie-skok tloka. |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-12-23, 20:08
|
|
|
SenatorS8 napisał/a: | Kompresory ze sprzeglami dziela sie na dwa rodzaje.O stalym wydatku i wtedy ich praca jest 0-1,oraz o regulowanym wydatku wtedy po zalczaczeniu pracuja ciagle a wydajnosc jest regulowana specjalym ukladem zmieniajacym wykorbienie-skok tloka. |
Tak jak Adam pisze, kompresory a właściwie to sprężarki pracują podczas pracy silnika (obrotów silnika) a ich wydajność jest regulowana układem zmieniającym wykorbienie oraz zaworami w samej sprężarce. O ile brak czynnika nie od razu uszkodzi sprężarkę, o tyle brak oleju w sprężarce jest dla niej zabójczy. Dlatego nie powinno się jej obracać na różne strony, bo znajdujący się wewnątrz olej wycieknie, a przed montażem powinno się go uzupełnić. Oczywiście, sam czynnik chłodzący też w pewien sposób smaruje tłoczki sprężarki więc jazda bez czynnika prędzej czy później może się źle skończyć. Dla jednego po miesiącu, dla innego po pół roku - reguły nie ma. Inną sprawą jest pochłaniacz wilgoci - to trzeba wymieniać jeśli układ ma już swoje lata albo gdy był rozszczelniony - wilgoć w układzie zwłaszcza zimą może narobić biedy. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-12-23, 22:26
|
|
|
pebo napisał/a: | Oczywiście, sam czynnik chłodzący . |
Czynnik chłodniczy (wiem czepiam się )
pebo napisał/a: | Inną sprawą jest pochłaniacz wilgoci - to trzeba wymieniać jeśli układ ma już swoje lata albo gdy był rozszczelniony - wilgoć w układzie zwłaszcza zimą może narobić biedy. |
U mnie ori osuszacz był 20 lat tyle wytrzymał razem z parownikiem który pociekł.
Wymieniłem go profilaktycznie tak jak i dysze rozprezna.
Czytałem różne opinie o wymianie osuszacza że niby co 2 wymianę trzeba go wymieniać.
Koszt śmieszny bo 50zł troszke tylko dłubania jest przy nim |
_________________
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-12-26, 22:15
|
|
|
karol208 napisał/a: | pebo napisał/a: | Oczywiście, sam czynnik chłodzący . |
Czynnik chłodniczy (wiem czepiam się )
|
Zgadza się, czynnik chłodniczy - pisząc w pośpiechu czasami wychodzą skróty myślowe - dzięki. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
mmmat
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 02 Cze 2015 Posty: 111 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 2016-05-21, 14:14
|
|
|
Wiem że temat stary ale chciałem uzupełnić go bo nie wiem czy gdzieś było pisane. Około 50-60tys km zrobiłem bez czynnika chłodniczego i dziś po uzupełnieniu go sprężarka chodzi normalnie |
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2016-05-21, 16:30
|
|
|
czyli rozumiem że miales rozpinana klime i susze w sprezarce... czy poprostu niski stan czynnika ?
obie sytuacje są niebezpieczne dla sprezarki z tym ze sytuacja nr oznacza zatarcie sytuacja nr przytarcie i nie koniecznie zatarcie
ale sprezara dostala na bogato po d...
co cie sklonilo do takiego przelotu bez czynnika? |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
mmmat
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 02 Cze 2015 Posty: 111 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 2016-05-21, 18:36
|
|
|
dracus6662, ja miałem sytuację pierwszą, uszkodzone mocowanie czujnika tego na chłodnicy, sam czujnik klimy i wymienioną sprężarkę przez poprzedniego właściciela bo poprzednia się zatarła i brak czynnika. Było wiele napraw ważniejszych niż klima i tak czekała w kolejce. Wymieniłem chłodnicę klimy, czujnik ten na niej osuszacz dysze rozprężna i miałem wymieniać sprężarkę bo byłem pewny że zatarta ale specu od klimy powiedział że jak jest w niej olej to się nie zatarła i że możemy zaryzykować napełnić, z racji że sprężarka trochę kosztuje spróbowałem i chłodzi bardzo fajnie:)
drago_o, ważne żeby chociaż wakacje wytrwała. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-05-21, 18:39
|
|
|
mmmat napisał/a: | specu od klimy powiedział że jak jest w niej olej to się nie zatarła |
Olej smarujący sprężarkę jest w czynniku więc bez niego nie miało tam za bardzo co być
mmmat napisał/a: | drago_o, ważne żeby chociaż wakacje wytrwała. |
Tego Ci życzę |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|