Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Jazda bez czynnika w klimatyzacji  
Autor Wiadomość
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-12-21, 23:50   

Potwierdzam, w D3 nie ma sprzegła na kompresorze klimy. Pracuje on cały czas, a jego "moc" jest regulowana zaworem upustowym. Dzieki temu mamy płynna regulacje wydajności klimy.
W przypadku sprzegła mamy prace zero-jedynkową czyli albo 0% wydajnosci albo 100%.
Niestety brak sprzegła i brak czynnika moze uszkodzic kompresor - wnetrze pracuje ale nie jest smarowane.
Ot taka przewaga dzieki technice...
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
dracus6662 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 1802
Skąd: VENLO/WROCŁAW
Wysłany: 2014-12-22, 05:39   

Czyli mozna pojechać na stacje i nabić czy sie zatrze????
_________________
Tiptronik wymiana oleju Audi :)
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] :(
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-12-22, 05:45   

Loteria jak widzisz. Jednemu sie zatrze innemu jakos wytrzyma,ale skoro pracuje non stop to na pewno po dupie dostanie.
 
 
aro51 
Moje A8


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 614
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2014-12-22, 09:34   

Włacz w menu klimy tryb eco i jej dzialanie bedzie znikome.
_________________
Zdjęcia Audi A6 i A7
Zawór recyrkulacji EGR Audi A6 C7 2.0 177 KM.
 
 
SenatorS8 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Wiek: 42
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 352
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-12-22, 09:46   

Kompresory ze sprzeglami dziela sie na dwa rodzaje.O stalym wydatku i wtedy ich praca jest 0-1,oraz o regulowanym wydatku wtedy po zalczaczeniu pracuja ciagle a wydajnosc jest regulowana specjalym ukladem zmieniajacym wykorbienie-skok tloka.
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-12-23, 20:08   

SenatorS8 napisał/a:
Kompresory ze sprzeglami dziela sie na dwa rodzaje.O stalym wydatku i wtedy ich praca jest 0-1,oraz o regulowanym wydatku wtedy po zalczaczeniu pracuja ciagle a wydajnosc jest regulowana specjalym ukladem zmieniajacym wykorbienie-skok tloka.

Tak jak Adam pisze, kompresory a właściwie to sprężarki pracują podczas pracy silnika (obrotów silnika) a ich wydajność jest regulowana układem zmieniającym wykorbienie oraz zaworami w samej sprężarce. O ile brak czynnika nie od razu uszkodzi sprężarkę, o tyle brak oleju w sprężarce jest dla niej zabójczy. Dlatego nie powinno się jej obracać na różne strony, bo znajdujący się wewnątrz olej wycieknie, a przed montażem powinno się go uzupełnić. Oczywiście, sam czynnik chłodzący też w pewien sposób smaruje tłoczki sprężarki więc jazda bez czynnika prędzej czy później może się źle skończyć. Dla jednego po miesiącu, dla innego po pół roku - reguły nie ma. Inną sprawą jest pochłaniacz wilgoci - to trzeba wymieniać jeśli układ ma już swoje lata albo gdy był rozszczelniony - wilgoć w układzie zwłaszcza zimą może narobić biedy.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2014-12-23, 22:26   

pebo napisał/a:
Oczywiście, sam czynnik chłodzący .

Czynnik chłodniczy (wiem czepiam się )

pebo napisał/a:
Inną sprawą jest pochłaniacz wilgoci - to trzeba wymieniać jeśli układ ma już swoje lata albo gdy był rozszczelniony - wilgoć w układzie zwłaszcza zimą może narobić biedy.

U mnie ori osuszacz był 20 lat tyle wytrzymał razem z parownikiem który pociekł.
Wymieniłem go profilaktycznie tak jak i dysze rozprezna.
Czytałem różne opinie o wymianie osuszacza że niby co 2 wymianę trzeba go wymieniać.
Koszt śmieszny bo 50zł troszke tylko dłubania jest przy nim
_________________

 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-12-26, 22:15   

karol208 napisał/a:
pebo napisał/a:
Oczywiście, sam czynnik chłodzący .

Czynnik chłodniczy (wiem czepiam się )

Zgadza się, czynnik chłodniczy - pisząc w pośpiechu czasami wychodzą skróty myślowe - dzięki.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
mmmat 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 02 Cze 2015
Posty: 111
Skąd: Lubań
Wysłany: 2016-05-21, 14:14   

Wiem że temat stary ale chciałem uzupełnić go bo nie wiem czy gdzieś było pisane. Około 50-60tys km zrobiłem bez czynnika chłodniczego i dziś po uzupełnieniu go sprężarka chodzi normalnie :)
 
 
dracus6662 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 1802
Skąd: VENLO/WROCŁAW
Wysłany: 2016-05-21, 16:30   

czyli rozumiem że miales rozpinana klime i susze w sprezarce... czy poprostu niski stan czynnika ?

obie sytuacje są niebezpieczne dla sprezarki z tym ze sytuacja nr oznacza zatarcie sytuacja nr przytarcie i nie koniecznie zatarcie

ale sprezara dostala na bogato po d...

co cie sklonilo do takiego przelotu bez czynnika?
_________________
Tiptronik wymiana oleju Audi :)
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] :(
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-05-21, 16:38   

W czynniku masz olej i smarowanie. Oj bolało sprężarkę. Może i działa, ale pytanie o ile właśnie skróciłeś jej żywot...
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
mmmat 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 02 Cze 2015
Posty: 111
Skąd: Lubań
Wysłany: 2016-05-21, 18:36   

dracus6662, ja miałem sytuację pierwszą, uszkodzone mocowanie czujnika tego na chłodnicy, sam czujnik klimy i wymienioną sprężarkę przez poprzedniego właściciela bo poprzednia się zatarła i brak czynnika. Było wiele napraw ważniejszych niż klima i tak czekała w kolejce. Wymieniłem chłodnicę klimy, czujnik ten na niej osuszacz dysze rozprężna i miałem wymieniać sprężarkę bo byłem pewny że zatarta ale specu od klimy powiedział że jak jest w niej olej to się nie zatarła i że możemy zaryzykować napełnić, z racji że sprężarka trochę kosztuje spróbowałem i chłodzi bardzo fajnie:)
drago_o, ważne żeby chociaż wakacje wytrwała.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-05-21, 18:39   

mmmat napisał/a:
specu od klimy powiedział że jak jest w niej olej to się nie zatarła

Olej smarujący sprężarkę jest w czynniku więc bez niego nie miało tam za bardzo co być :P

mmmat napisał/a:
drago_o, ważne żeby chociaż wakacje wytrwała.

Tego Ci życzę ;)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.