Autor |
Wiadomość |
luki20j
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37 Dołączył: 11 Sie 2017 Posty: 29 Skąd: Wędrzyn
|
Wysłany: 2019-12-27, 18:53 [D3 03 4.2MPI/LPG
] Katalizator
|
|
|
Witam serdecznie, z racji tego że konczy sie przegląd wysłałem żonę na stacje diagnostyczną aby takowy przedłużyć. No i tu zaskoczenie, samochód nie zaliczył przeglądu, gdyż ponieważ auto nie spełnia norm spalin zawartych w ustawie. Nie spełnia ich ani na benzynie ani na gazie, wiem też ze co jakiś czas zapalał się chech związany z niewłasciwymi spalinami na jednym i drugim wydechu. Miałem podejrzenie ze w aucie jest brak katalizatorów, i teraz jestem juz niemal pewien tego i tu moje pytanie jest jakis sposób aby takowe katy dostac? Nowe? może ktos ma używki?, no i czy na pewno to bedą katy? |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2019-12-27, 19:13
|
|
|
SKP w PL to sprawdza na okresowym ? Ja u siebie prosić musiałem, lol..
Kupić możesz OE (drogo) lub zamienniki, zwykłe jak i sportowe. Używek nie polecam bo nie wiesz w jakim stanie. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2019-12-29, 16:53 Re: Katalizator
|
|
|
luki20j napisał/a: | ... jest jakis sposób aby takowe katy dostac? Nowe? może ktos ma używki? |
Jeżeli już to nowe bo używki to raczej wątpliwej już jakości mogą być.
Wstawiałem już razy ileś nowe katalizatory sportowe/metalowe.
Są różne, o mniejszej i większej gęstości.
Po zastosowaniu tych bardziej gęstych nie trzeba nawet nic robić z sondami lambda.
Inna sprawa, że tych o których mówię nie dostaniesz gotowych do montażu tak po prostu - to są tylko wkłady które trzeba wspawać w miejsce starych. Zresztą demontaż i montaż to też nie jest zajęcie na parkingu pod blokiem.
Zamienników dedykowanych pasujących p&p nie znam. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
luki20j
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37 Dołączył: 11 Sie 2017 Posty: 29 Skąd: Wędrzyn
|
Wysłany: 2019-12-30, 12:16
|
|
|
Tez mi sie wydaje że tu jest jakaś próba oszustwa trochę, poczytałem o tej stacji i ma same negatywy, mało tego zobaczyli kobietę i zaczęli wymyślać. Taki oto kwitek jej dali:
Sprawidziłem sobie jeszcze co oznacza ten kod usterki, i podejzewam że oni tylko błąd odczytali, bez analizatora spalin. wróce skasuje błedy i pewnie bedzie gid.
A wystarczyło jechać na normalna stacje...
BTW sprawdziłem w Szczecinie w serwisie ile za katy nowe:
2x 8600zł + 1600 wymiana |
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2019-12-30, 13:00
|
|
|
luki20j napisał/a: | podejzewam że oni tylko błąd odczytali |
Wątpię żeby na przeglądzie ktoś podpinał kompa i błędy odczytywał,pytanie jakie masz błędy złej mieszanki czy błędy że katalizator nie spełnia normy. |
|
|
|
|
|
|
|
luki20j
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37 Dołączył: 11 Sie 2017 Posty: 29 Skąd: Wędrzyn
|
Wysłany: 2019-12-30, 13:14
|
|
|
Marcin2013 napisał/a: | Wątpię żeby na przeglądzie ktoś podpinał kompa i błędy odczytywał |
Ja też, ale tu masz instrukcje ze strony eurodiagnosta.pl
"Pomiar z użyciem analizatora spalin, a w przypadku pojazdów wyposażonych w odpowiednie pokładowe układy diagnostyczne (OBD), zamiast pomiaru emisji, prawidłowe działanie urządzenia redukującego emisję spalin można sprawdzić poprzez odpowiedni odczyt z urządzenia OBD, przy jednoczesnym sprawdzeniu prawidłowego działania układu OBD, przy silniku pracującym na biegu jałowym i zgodnie z zaleceniami producenta dotyczącymi kondycjonowania. Pomiaru emisji zanieczyszczeń gazowych dokonuje się zgodnie ze szczegółowym sposobem określonym w dziale IV załącznika." |
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2019-12-30, 13:21
|
|
|
Czyli może być tak jak pisałeś wcześniej np. błąd mieszanki, może za bogato lub za ubogo, ja ostatnio walczyłem u siebie z ubogą mieszanką okazał się nieszczelny układ podciśnień po usunięciu usterki mam spokój, natomiast miałem kiedyś błędy nie sprawnych katów objawiające się błędami 0430,0440 i zrobiłem to co można było zrobić najprościej i najtaniej wkręciłem pod drugą sondę tulejkę i jest spokój, błędy katów wywalało mi przy przebiegu około 450tys na tulejkach zrobiłem już ponad 120tys. |
|
|
|
|
|
|
|
luki20j
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37 Dołączył: 11 Sie 2017 Posty: 29 Skąd: Wędrzyn
|
Wysłany: 2019-12-30, 13:23
|
|
|
Własnie najgorsze jest to, że jk bym był w domu to wogle bym sie nie zastanawiał nad takimi pierdołami, bo przegląd byłby zrobiony żetelnie i napewno pozytywnie, a teraz musze na odległosc auto naprawiac i kombinowac aby to wszystko jakos zadziałało. bo akurat czas mi się konczy 10 stycznia na usuniecie usterki, a w tedy dopiero laduje we wrocławiu.
Mam wydruk i to chyba nie katy?
URL=https://www.fotosik.pl/zdjecie/e20d32ec02e56866][/URL |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2019-12-30, 16:16
|
|
|
Marcin2013 napisał/a: | luki20j napisał/a: | podejzewam że oni tylko błąd odczytali |
Wątpię żeby na przeglądzie ktoś podpinał kompa i błędy odczytywał,pytanie jakie masz błędy złej mieszanki czy błędy że katalizator nie spełnia normy. |
W CZ to norma na STK, nawet błąd maty airbaga może Ci wykluczyć pozytywne badanie.
Trochę o normach https://przegladoponiarski.pl/art/11020/analiza-spalin-w-silnikach-benzynowych.html |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2019-12-30, 17:25
|
|
|
Szczerze mówiąc to jeszcze nigdy nie widziałem, żeby na stacji diagnostycznej w trakcie zwykłego okresowego badania technicznego diagnosta podpinał się pod OBD i sprawdzał błędy
Poza tym, obecność błędów w sterowniku nie oznacza, że auto w momencie badania technicznego jest niesprawne. Wystarczy przecież mechanik, który po naprawie błędu nie skasował i już mamy sprawne auto które ma jakiś błąd.
Więc diagnosta powinien pójść dalej i skasować błędy.
Ale, idąc dalej w tym kierunku, po skasowaniu błędów część z nich nie musi pojawić się ponownie od razu. Niektóre błędy, chociażby te z katalizatorami, potrafią pojawić się później, po 100-200-300km.
Czyli diagnosta kasuje błąd, ten nie pojawia się od razu ponownie czyli auto jest sprawne i przechodzi badanie pozytywnie. A po wyjechaniu ze stacji diagnostycznej i przejechaniu 100km ponownie pojawia się błąd niesprawnego katalizatora
Albo nowsze auta, klasy D4...
Tu w sterownikach można spotkać często błąd opisany tak: "Wstrzymano działanie z powodu odebrania nieprawidłowej wartości."
Noi co ten diagnosta ma teraz z tym zrobić?
Jak dla mnie ten zapis o błędach wydaje się naciągany. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
luki20j
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37 Dołączył: 11 Sie 2017 Posty: 29 Skąd: Wędrzyn
|
Wysłany: 2019-12-30, 18:06
|
|
|
Panie Foss więc czy ma pan pomysł jak to ogarnac? Jeśli jes na to szansa proszę o Podanie mi terminu po 1 lutego. Podjadę zostawię auto. |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2019-12-30, 18:15
|
|
|
Ale Łukaszu załączyłeś fotkę z pomiaru spalin z analizatora spalin, domyślam się że zrobiono go na przeglądzie ? tylko ja nie kumam w tych wartościach, ale jeśli były przekroczone to jak najbardziej jest powód żeby nie przejść przeglądu, ale jeśli wartości są złe to mogą być spowodowane tak jak pisaliśmy wcześniej np. złą mieszanką. |
|
|
|
|
luki20j
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37 Dołączył: 11 Sie 2017 Posty: 29 Skąd: Wędrzyn
|
Wysłany: 2019-12-30, 18:18
|
|
|
No tak. Więc trzeba to naprawić |
|
|
|
|
|
|
|
|