|
Autor |
Wiadomość |
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-06-19, 22:33 [D3 03 4.2MPI/LPG
] Problem z poprawną pracą nawiewów
|
|
|
Mam problem z poprawną pracą, wysterowaniem nawiewów w swoim A8.
Sprawa wygląda tak że wszystko niby jest ok, sterowanie strumieniem powietrza czy to na kratki czy na szybę czy na nogi działa fajnie, ale problem jest z jednolitym powietrzem.
Chodzi o to że jak mam włączoną klimę na chłodzenie i na auto, dajmy na to 18 kierowca i pasażer to od strony kierowcy środkowa kratka super chłodzi, boczna od strony szyby grzeje.
Czasem też mam tak że np mimo ustawienia chłodzenia na obie strefy to chłodzi tylko środkowa kratka od strony kierowcy, reszta wszędzie leci ciepłe
Jak zjadę całkowicie w dół na LO w obu strefach to wszędzie leci zimne, jak podniosę do ok 17 to dalej mam zimne wszędzie ale już z bocznej kratki od kierowcy ciepłe, jak podniosę do ok 20 to rożnie czasem wszędzie ok ale boczna kierowcy grzeje a czasem chłodzi tylko środkowa kierowcy a reszta grzeje /
Czy ktoś pomógłby to ogarnąć ? gdzie szukać przyczyny ? |
|
|
|
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-06-20, 11:22
|
|
|
Witam!
Prawdopodobnie uszkodzony panel klimatronika.Zadnych bledow a nie dziala poprawnie.
Stefan. |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-06-20, 14:32
|
|
|
Jak wyżej z tym, że ja najpierw bym sprawdził zawory sterujące przepływem wody (umiejscowione w podszybiu) |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-06-20, 16:25
|
|
|
danishow napisał/a: | Jak wyżej z tym, że ja najpierw bym sprawdził zawory sterujące przepływem wody (umiejscowione w podszybiu) | a jest jakiś sposób żeby je sprawdzić i mieć100% pewności że są sprawne ? |
|
|
|
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-06-20, 20:43
|
|
|
Witam!
mkbewe napisał/a: | a jest jakiś sposób żeby je sprawdzić i mieć100% pewności że są sprawne ? | -To trudne pytanie. Samo podlaczenie pradu nic specjalnego nie wnosi.W zespole zaworow jest tez pompka obiegowa.Nigdzie nie znalazlem opisu jak to powinno dzialac i jak diagnozowac.
Stefan. |
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-06-25, 05:34
|
|
|
Witam!
FOSS napisał/a: | my tu sobie pogadamy a do tematu i tak nie wniesie to nic konstruktywnego | -no i tu widze istote zagadnienia w/g kolegi.
Stefan. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-06-25, 12:15
|
|
|
majkaistefan napisał/a: | To trudne pytanie. Samo podlaczenie pradu nic specjalnego nie wnosi.W zespole zaworow jest tez pompka obiegowa.Nigdzie nie znalazlem opisu jak to powinno dzialac i jak diagnozowac. |
Niezbyt to skomplikowane i zawiłe.
Pompka pompuje płyn chłodzący przez nagrzewnice. Pracuje praktycznie przez cały czas oprócz momentu kiedy we wszystkich strefach klimatronika zostanie ustawione LO.
Za pompką mamy 2 zawory sterowane cewką. Jeden zawór odpowiada za stronę kierowcy a drugi za stronę pasażera.
Ich pracą steruje sterownik klimatronika w czasie rzeczywistym a stany pracy są 0-1 czyli albo zamknięty albo otwarty.
Otwieranie i zamykanie tych zaworów reguluje ilość gorącego płynu chłodzącego płynącego przez nagrzewnicę.
Dla układu 4-strefowego nie ma nic dodatkowego niż powyżej.
W układzie nawiewów mamy najpierw wentylator który tłoczy powietrze.
Powietrze to na swojej drodze w pierwszej kolejności w kanale wspólnym ma skraplacz klimatyzacji a więc powietrze zimne. Zaraz za skraplaczem są nagrzewnice a więc powietrze gorące i tu następuje już podział kanałów powietrznych na strefę lewą i prawą.
Dobieranie właściwej temperatury polega na mieszaniu powietrza zimnego i ciepłego.
Powietrze zmieszane wędruje kanałami do odpowiednich kratek wentylacyjnych.
Dla nawiewów środkowych jest oddzielny kanał powietrzny i oddzielne klapy "zimna" i "ciepła" stąd też oddzielna ich regulacja w MMI.
Dla klimatyzacji 4-strefowej dodano dodatkowe klapy sterujące powietrzem dla tylnych siedzeń. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-06-25, 12:28
|
|
|
Witam!
FOSS napisał/a: | Niezbyt to skomplikowane i zawiłe. | -jesli tak to dlaczego u mnie zaczoles od wymiany wkladow nagrzewnic?Dlaczego zatem nie mogles (?) poradzic sobie z moim klimatronikiem? Cos tu sie "kupy" nie trzyma.
Stefan. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-06-26, 10:13
|
|
|
majkaistefan napisał/a: | -jesli tak to dlaczego u mnie zaczoles od wymiany wkladow nagrzewnic? |
Zacząłem?... Chyba raczej skończyłem bo wymiana nagrzewnic to była ostatnia czynność jaką przy twojej klimie zrobiłem
Poza tym przedmiotem tej roboty była właściwie kontrola organopleptyczna nagrzewnic a nie stricte ich wymiana. Zgodnie z wcześniejszymi przewidywaniami twoje nagrzewnice były drożne, mając je jednak zdemontowane wymieniłem na swoje również w pełni drożne aby od tematu nagrzewnic odciąć się definitywnie.
majkaistefan napisał/a: | Dlaczego zatem nie mogles (?) poradzic sobie z moim klimatronikiem? |
Bo od początku twierdziłeś, że jest to usterka która pojawiła się znikąd i nie mająca nic wspólnego z innymi czynnościami serwisowymi na aucie tj. np. montaż LPG. Później mówiłeś się LPG jest poprawione i jest już igła a już na sam koniec, po sprawdzeniu wielu elementów klimatyzacji i wymianie nagrzewnic, nagle okazało się, że auto ma problemy z rozgrzewaniem, trzymaniem temperatury, a układ chłodzenia samochodu jest zmodyfikowany tak, że reduktory od LPG od samego początku łączyły mały i duży układ obieg płynu chłodzącego
To zresztą nie pierwsza tajemnicza rzecz w tym aucie o czym przekonaliśmy się już wcześniej oboje.
Biorąc pod uwagę, że na chłodnicy masz jeden wentylator który odpowiada zarówno za prawidłowe chłodzenie silnika jak i również za klimatyzację to szczerze wątpię, że połączenie małego i dużego obiegu płynu chłodzącego przez reduktory LPG nie miało wpływu na pracę zarówno sterownika silnika jak i sterownika klimatyzacji.
Zresztą problemy z rozgrzewaniem się auta mówią same za siebie ale to jest moje zdanie z którym oczywiście nie musisz się zgadzać.
W układzie twojej klimatyzacji sprawdziłem już chyba wszystkie elementy (sprawdzane osobno) ale wszystko to robiłem przed pozyskaniem informacji o tajemnym połączeniu małego i dużego obiegu wody.
Zresztą właściwie to nie sprawdziłem wszystkiego (np. stan nabicia klimatyzacji czy stabilność temperatury silnika) bo w przypadku tych kilku rzeczy opierałem się na twojej bezpośredniej 100% pewnej informacji co w przypadku LPG okazało się niestety błędem.
Skoro twierdzisz, że układ chłodzenia został już naprawiony i LPG nie ma na niego żadnego wpływu i jeżeli inne elementy układu które autorytatywnie sam uznałeś za sprawne rzeczywiście są sprawne a jednak klimatyzacja dalej jest niesprawna i w jej działaniu nie zaszła żadna zmiana to nie widzę już innej rzeczy do zrobienia poza wymianą panela klimatronika.
A jeżeli używany sterownik nie pomoże to moim zdaniem czas najwyższy zacząć kupować rzeczy nowe, w ASO, i tylko w ten sposób będziesz miał 100% pewności, że dany element układu jest 100% sprawny.
Oczywiście mogę się mylić, nie jestem alfą i omegą i nie uzurpuję sobie prawa do bycia wszechwiedzącym.
I na koniec, bez żadnej zgryźliwości, złośliwości i dziwnych podtekstów - mam nadzieję, że znajdzie się ktoś kto naprawi ci tą klimatyzację i będziesz w pełni zadowolony z posiadanego auta.
Ja chętnie ci pomogę w każdym temacie w którym będziesz takiej pomocy oczekiwał.
Pozdrawiam. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-06-26, 10:35
|
|
|
Witam!
Poniewaz postanowiles zalatwic te sprawe za posrednictwem Forum (nie dostalem meila) napisze tylko
tyle:
oszczedz sobie wstydu i nie pisz nic wiecej.
Stefan. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-06-26, 11:13
|
|
|
majkaistefan napisał/a: | Poniewaz postanowiles zalatwic te sprawe za posrednictwem Forum (nie dostalem meila) |
Niestety Stefan, ja nic nie postanowiłem sobie tu załatwić, już w poprzedniej wersji tej konwersacji uciąłem tą rozmowę ale ktoś to zmoderował. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-07-05, 21:47
|
|
|
Nie miałem czasu nic z autem porobić a nadeszły na prawdę ciepłe dni.... o dziwo wszystko działa jak należy, jakby się samo naprawiło hmmm. No nic na razie się cieszę że śmiga i używam |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|