Autor |
Wiadomość |
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-11-02, 20:10 [D3 03 4.2MPI/LPG
] Wymiana pompy paliwa.
|
|
|
Cześć
Od kilku dni mam usterkę. Występuje tylko na benzynie, jak już się przełączy na gaz to wszystko ok. W dolnym zakresie obrotów tak mniej więcej do 3tys obr/min coś się dzieje i auto przyspiesza 0.5-1sek i go dławi na podobny czas - do momentu kiedy osiągnę wyższe obroty. Na zimnym silniku muszę zablokować bieg i jechać na trochę wyższych obrotach, inaczej ciężko mi jechać, bo robię trochę "kangury". Z objawów, obstawiam na pompę paliwa. Jak się do niej dostać, pod kanapa, czy z wnętrza bagażnika. Może ktoś już wyjmował pompę i może napisać jakieś wskazówki. Schemat na necie znalazłem, ale nie pokazuje on gdzie się dostać do otworów na pompy.
Z góry dzięki za pomoc. |
|
|
|
|
|
|
|
Majki
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Majki
Jeżdzę: A8 D3,S8 D2
Wiek: 40 Dołączył: 31 Paź 2010 Posty: 65 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2014-11-02, 20:30
|
|
|
Zanim rozbebeszysz pompe to może zmierzysz ciśnienie,żebyś wiedział po co ją wyciągasz-a tak na moje gdyby pompa dawała za małe ciśnienie to na wyższych by sie dławił- a może coś z przepływką-podłanczałeś kompa? |
_________________ Było A8 2.8,4.2,S8 fl
Jest D3 4.2 |
|
|
|
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-11-02, 20:41
|
|
|
Majki napisał/a: | Zanim rozbebeszysz pompe to może zmierzysz ciśnienie,żebyś wiedział po co ją wyciągasz-a tak na moje gdyby pompa dawała za małe ciśnienie to na wyższych by sie dławił- a może coś z przepływką-podłanczałeś kompa? |
Obstawiam pompe, bo w d3 sa dwie pompy, jedna chodzi stale, druga powyzej pewnych obrotow. Jesli u mnie ta pierwsza nie domaga, a druga jest ok, to wyjasnialo by objawy ktore mam. Przeplywka powinna dawac te same objawy na lpg, a tych nie ma. Czy zmierzenie cisnienia, to jest prosta sprawa i kazdy warsztat to ogaranie, czy jakas wyzsza technika? |
|
|
|
|
Majki
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Majki
Jeżdzę: A8 D3,S8 D2
Wiek: 40 Dołączył: 31 Paź 2010 Posty: 65 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2014-11-02, 20:59
|
|
|
Raczej prosta sprawa-wystarczy wpiąć sie zegarem w przewody paliwowe pod maską .
A jeśli chodzi o2 pompe która rusza dopiero na wysokich obrotach to nie wiedziałem... |
_________________ Było A8 2.8,4.2,S8 fl
Jest D3 4.2 |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-11-02, 21:38 Re: Wymiana pompy paliwa.
|
|
|
Korton napisał/a: | Cześć
Od kilku dni mam usterkę. Występuje tylko na benzynie, jak już się przełączy na gaz to wszystko ok. W dolnym zakresie obrotów tak mniej więcej do 3tys obr/min coś się dzieje i auto przyspiesza 0.5-1sek i go dławi na podobny czas - do momentu kiedy osiągnę wyższe obroty. Na zimnym silniku muszę zablokować bieg i jechać na trochę wyższych obrotach, inaczej ciężko mi jechać, bo robię trochę "kangury". Z objawów, obstawiam na pompę paliwa. Jak się do niej dostać, pod kanapa, czy z wnętrza bagażnika. Może ktoś już wyjmował pompę i może napisać jakieś wskazówki. Schemat na necie znalazłem, ale nie pokazuje on gdzie się dostać do otworów na pompy.
Z góry dzięki za pomoc. |
Zapodaj mi swój adres mailowy na priva to podeślę Ci wydruki z ELSA dotyczące sprawdzenia wydajności pomp i ich demontażu. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-11-14, 19:17
|
|
|
Pompa paliwa prawa (glowna) wymieniona. Nameczylem sie z wymiana - maly otwor, spagetti wezykow i trzeba jeden przewod odlaczyc od lewej pompy, a pozniej przedziac go na nowo po wymianie pompy - wszystko przez dwa male otwory. Chyba najgorsza robota jaka robilem przy aucie. Z lewa pompa jest znacznie latwiej.
Jest ciut lepiej, ale dalej kuleje. Narazie nie wydedukowalem gdzie moze byc problem. Na gazie jezdzi jak dawniej - ok. Na benzynie do ok 3tys obr kuleje, chwilke przyspiesza i zamula i tak caly czas. Jak sie uda powoli rozpedzic do ok 3tys obr/min idzie normalnie. Czy na zimno/cieplo nie ma roznicy.
1. filtr paliwa raczej nie - bo na wyzszych obrotach idzie ok, a powinno go przymulac
2. Jakies przepustnice, przeplywki odpadaja - bo na gazie jezdzi ok
3. moze regulator cisnienia paliwa?
4. macie jakies pomysly?
Nie mialem czasu jeszcze podlaczyc pod kompa, ale check sie nie swieci, wiec nie wiem czy cos bedzie.
Co sprawdzac po podlaczeniu do kompa? |
|
|
|
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-11-14, 20:15
|
|
|
Dlatego zamiast wymieniac pompe trzeba bylo sprawdzic cisnienie paliwa.
Wyglada na uszkodzony regulator i albo masz nietakie cisnienie paliwa ,albo pocieka wezem sterujacym. |
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-11-14, 20:42
|
|
|
SenatorS8 napisał/a: | Dlatego zamiast wymieniac pompe trzeba bylo sprawdzic cisnienie paliwa.
Wyglada na uszkodzony regulator i albo masz nietakie cisnienie paliwa ,albo pocieka wezem sterujacym. |
Wiem, ale objawy wskazywaly na pompe, zwlaszcza, ze na necie znalazlem podobne przypadki i winna byla glowna pompa paliwa. Stwierdzilem, ze wymienie - moze naprawie, a jak nie to nie zaszkodzi. |
|
|
|
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-11-14, 20:59
|
|
|
Nie znam sie na budowie zbiornika w D3 .
Jednak z tego co zaslyszalem a takze z logiki to dodanie drugiej pompki paliwa ma na celu tylko przelanie paliwa z jednej komory do drugiej-tej gdzie jest glowna pompa podajaca paliwo do silnika.
Pozatym tak jak joz wspomniane zostalo.Niedomagajaca pompa bedzie powodowac problemy w wyzszych obrotach ,nie na odwrot.
Na odwrot moze natomiast byc regulator i np masz za duzo paliwa czego na dole nie przepalisz i silnik sie ksztusi natomiast u gory przepali co mu nie podasz |
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-11-14, 21:17
|
|
|
Z tego co poczytalem, to druga jest do wspomagania - zbudowania cisnienia przy wyzszych obrotach i dostarczenia paliwa z drugiej polowki zbiornika. Druga pompa dziala powyzej pewnych obrotow i pewnie jeszcze od kilku innych parametrow.
Nic, pora oddac auto do fachowca niech pomierzy przeplyw/cisnienie i kombinuje. Lubie przy aucie cos pogrzebac, ale tu chyba nie podolam |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-11-16, 00:40
|
|
|
SenatorS8 napisał/a: | Jednak z tego co zaslyszalem a takze z logiki to dodanie drugiej pompki paliwa ma na celu tylko przelanie paliwa z jednej komory do drugiej-tej gdzie jest glowna pompa podajaca paliwo do silnika. |
Druga pompa nie jest tylko do przelewania paliwa z jednej komory do drugiej ale pełni również rolę wspomagającą, jak to kolega Korton powyżej już wspomniał.
Poza tym, że załącza się podczas gwałtownego przyspieszania czy jazdy powyżej obrotów X (nie pamiętam konkretnych danych) to m.in. włącza się również przy rozruchu.
I tak np. auto z uwaloną pompą główną będzie odpalać i pracować przez około 1 minutę po czym zgaśnie ponieważ po tym czasie wyłączy się ta właśnie pompa wspomagająca. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-11-16, 09:37
|
|
|
<jezu> Sztuka dla sztuki.
Audi przewaga dzieki technice <lipa>
Jak pisalem nieznam sie na zasilaniu D3.
Po mojemu to mocno za mocno przekombinowane.
Wielkie amerykanskie V8 lata na pojedynczej pompie z wszystkimi zaworami i regulatorami w zbiorniku dzieki czemu do silnika idzie tylko jeden przewod.
A to przelewanie ja bym zrobil na prostym ukladzie gdzie ponizej pewnej ilosci paliwa (gdy paliwo samo sie nie przeleje)zalaczana byla by popka transferowa.
Sie rozpisalem :p |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-11-16, 17:01
|
|
|
SenatorS8 napisał/a: | A to przelewanie ja bym zrobil na prostym ukladzie gdzie ponizej pewnej ilosci paliwa (gdy paliwo samo sie nie przeleje)zalaczana byla by popka transferowa. |
Projektanci i serwis są nastawieni na ZYSK a nie na tanią i łatwą naprawę |
_________________
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-11-16, 17:25
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: |
Projektanci i serwis są nastawieni na ZYSK a nie na tanią i łatwą naprawę |
Tylko pytanie kto ich nauczy wymiany <niewiem>
Podejrzewam że serwis miał problem z wymianą pompy w D2
A takie małe OT, ten kto wpadł na genialny pomysł rozwiązania konstrukcyjnego układu paliwowego w D2 i D3 kazał bym do końca życia wymieniać ludziom pompy za darmo w domowych warunkach bez światła |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-11-16, 19:59
|
|
|
ernesto napisał/a: | A takie małe OT, ten kto wpadł na genialny pomysł rozwiązania konstrukcyjnego układu paliwowego w D2 i D3 kazał bym do końca życia wymieniać ludziom pompy za darmo w domowych warunkach bez światła |
Producent raczej nie przewiduje takiej naprawy w warunkach domowych i bez światła |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|