Autor |
Wiadomość |
paweldzwo
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015 Posty: 314 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 2017-10-16, 20:21 [D3 03 4.2MPI/LPG
] Błąd napięcia zasilania hamulca postoj
|
|
|
Witam serdecznie drogich kolegów,
Mam od wczoraj mały problem i prosiłbym o pomoc.
Od kiedy kupiłem auto jeśli korzystałem z hamulca postojowego to czasami po zamknięciu auta pilotem nagle po 2-3 sekundach słychać było samoczynne kilkukrotne otwieranie się i zamykanie zacisku albo zacisków, tak jak samoczynnie się zaczynało tak samo samoczynnie przestawało więc odpuściłem sobie temat.
Wczoraj po raz kolejny doszło do takiej chwili po czym jak przyszedłem do auta i włączyłem zapłon nagle kilka kontrolek na liczniku związanych z hamulcem łącznie z mrygającą diodą na przycisku hamulca postojowego.
Po podłączeniu widnieje błąd 02432 napięcie zasilania silnika lewego hamulca postojowego- obwód nieprawidłowy ewentualnie układ otwarty.
Prosiłbym o diagnozę, dziś miałem chwilę wyczyściłem kostkę ale nic to nie pomogło, sprawdziłem napięcie na kostce 4 pinowej to największe jakie ustaliłem napięcie to trochę ponad 9V.
Jak podłączyć silniczek na krótko, są 4 piny i nie wiem do których dać napięcie. Z góry dzięki za zainteresowanie . |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-10-17, 09:09
|
|
|
paweldzwo napisał/a: | Od kiedy kupiłem auto jeśli korzystałem z hamulca postojowego to czasami po zamknięciu auta pilotem nagle po 2-3 sekundach słychać było samoczynne kilkukrotne otwieranie się i zamykanie zacisku albo zacisków, tak jak samoczynnie się zaczynało tak samo samoczynnie przestawało więc odpuściłem sobie temat. |
Jest to prawidłowe zachowanie, bo auto czasem wykonuje taką procedurę aby sprawdzić grubość okładzin z tyłu. Tak mi to zostało kiedyś dano wytłumaczone Jeśli używa się często ręcznego to ta procedura się prawie nie pojawia |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
paweldzwo
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015 Posty: 314 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 2017-10-17, 20:47
|
|
|
postaram się zdiagnozować silniczek, wymontuję i dam go na sprawną prawą stronę, zobaczę jaki będzie efekt bo jednak do silniczka dochodzi 9V więc podłączanie 12v po akumulatorze może nie będzie zbyt dobrym pomysłem...?
[ Dodano: 2017-10-19, 16:03 ]
jak dostać się do środka silniczka? |
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2017-10-19, 15:28
|
|
|
Zamieniałeś stronami ? Lepiej najpierw zamień żeby wykluczyć wiązkę - bo często gniją niestety przewody . Ja u siebie już z jednej strony zmieniałem a objawy miałem takie same jak u Ciebie . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
paweldzwo
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015 Posty: 314 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 2017-10-19, 15:38
|
|
|
Tak właśnie zrobiłem, niesprawny z lewej dałem na prawą stronę, po włączeniu zapłonu czuć na tym niesprawnym silniczku minimalny ruch, przy zaciąganiu ręcznego lub spuszczaniu również czuć minimalny ruch, podejrzewam że coś go blokuje.
Gdybym rozebrał obudowę to jeszcze dałbym prąd bezpośrednio na silniczek ale nie mogę tego dziadostwa rozebrać, kruszy mi się ten plastik jak próbuje go odgiąć śrubokrętem po podgrzaniu opalarką, tylko do silnika dochodzi 9V a aku ma 12V ale chyba nic się silniczkowi nie stanie jak przez chwilę dostanie 12? |
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2017-10-19, 16:52
|
|
|
Fotka jak wygląda dekielek po zdjęciu :
|
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2017-10-19, 18:37
|
|
|
paweldzwo napisał/a: | Gdybym rozebrał obudowę to jeszcze dałbym prąd bezpośrednio na silniczek ale nie mogę tego dziadostwa rozebrać, kruszy mi się ten plastik jak próbuje go odgiąć śrubokrętem po podgrzaniu opalarką, tylko do silnika dochodzi 9V a aku ma 12V ale chyba nic się silniczkowi nie stanie jak przez chwilę dostanie 12? |
Jedź brzeszczotem lekko jak Ci się zintegrowała z całością i podważaj śrokrętem, w końcu puści, potem i tak to wszystko trzeba klejem oblecieć. U mnie w temacie na zdj dobrze widać jak to trzyma:
http://www.a8team.pl/d3-a...owy-vt21461.htm |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
paweldzwo
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015 Posty: 314 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 2017-10-19, 20:58
|
|
|
jeden obudowa bardziej zmasakrowana ale nabrałem wprawy i drugi mimo że był dobry silniczek postanowiłem że też go przeczyszczę i poszło dużo prościej... skleiłem na Dirko, ciekawe czy wytrzyma, bo działa na tą obudowę dość spora siła w momencie przekazywania napędu na zacisk... zrobiłem próbny rozruch to kręci się cały czas silniczek ale zacisku nie zamyka... muszę zrobić jakąś adaptację po tym demontażu?
[ Dodano: 2017-10-20, 17:48 ]
podrzuci ktoś info dlaczego silniczek kręci z 10 sekund, po czym zamyka zacisk, ale już w drugą stronę żadnej reakcji na przycisk, stoi w miejscu, słychać tylko krótki odgłos i nic się dalej nie dzieje... |
|
|
|
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2017-10-21, 12:57
|
|
|
Wkoduj grubosc klocka bo odlaczales silniczki od źródła energii. |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
mario3231
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 51 Dołączył: 06 Mar 2016 Posty: 105 Skąd: siedlce
|
Wysłany: 2017-10-22, 12:18
|
|
|
Witam.Miałem podobnie na sucho silniczek chodził a po podłączeniu do auta już nie . Okazało się że padł moduł od sterowania . Znajduje się pod akumulatorem . Sprawdż jeszcze przejścia od wtyczki tego modułu do wtyczki co wpinasz w silniczek może coś nie łączy. Jak masz przejścia to na 100 procent moduł . |
|
|
|
|
|
|
|
paweldzwo
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015 Posty: 314 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 2017-10-22, 16:37
|
|
|
prawy silniczek był sprawny, wszystko było z nim ok, a po odłączeniu kostki i ponownym podłączeniu zaczęły się kłopoty także na moduł bym nie stawiał... po prostu zrobię tą adaptację, jeśli jeden klocek ma około 5mm a drugi około 8mm to którą wartość podać? |
|
|
|
|
mario3231
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 51 Dołączył: 06 Mar 2016 Posty: 105 Skąd: siedlce
|
Wysłany: 2017-10-22, 18:46
|
|
|
Opiszę Ci swoją sytuację . Wymieniłem klocki , zrobiłem adaptację odpaliłem auto i pojawiła się choinka na desce od hamulców . Podpinam kompa i błąd brak napięcia w prawym silniczku. Sprawdzam silniczek na sucho działa, podpinam silniczek pod lewy zacisk działa ,sprawdzam przejścia na przewodach wszystko ok. Wymieniłem moduł i hamulec wrócił błędy zniknęły . Jeśli silniczek działa na sucho ( po podpięciu bezpośrednio do akumulatora ) i nie masz przerwanych przewodów to obstawiam moduł . Ja tak miałem nie wiem czemu się rozsypał ale tak właśnie miałem. |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2017-10-22, 19:22
|
|
|
Moduly te czesto padaja lub sypia bledami (o ile te same w VCDSie mozna olac o tyle P na FISie straszy).
Pamietac tez o wlasciwiej adaptacji, bo malo kto pamieta by zablokowac kierownice. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
paweldzwo
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015 Posty: 314 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 2017-10-22, 19:52
|
|
|
mario3231 napisał/a: | Opiszę Ci swoją sytuację . Wymieniłem klocki , zrobiłem adaptację odpaliłem auto i pojawiła się choinka na desce od hamulców . Podpinam kompa i błąd brak napięcia w prawym silniczku. Sprawdzam silniczek na sucho działa, podpinam silniczek pod lewy zacisk działa ,sprawdzam przejścia na przewodach wszystko ok. Wymieniłem moduł i hamulec wrócił błędy zniknęły . Jeśli silniczek działa na sucho ( po podpięciu bezpośrednio do akumulatora ) i nie masz przerwanych przewodów to obstawiam moduł . Ja tak miałem nie wiem czemu się rozsypał ale tak właśnie miałem. |
Generalnie to nie robiłem jeszcze adaptacji, więc może to jest przyczyną, generalnie silniczek po zaciągnięciu ręcznego kręci się kilka sekund po czym w końcu zaciąga hamulec ale robi to tylko raz, nie chce już potem spuścić ręcznego
dice111 napisał/a: | Pamietac tez o wlasciwiej adaptacji, bo malo kto pamieta by zablokowac kierownice. | Możesz rozwinąć temat, o co chodzi z tym blokowaniem kierownicy, bo nigdy nie zagłębiałem się w temacie adaptacji hamulców? czy muszę podać dokładną grubość klocków? Jeśli jeden jest grubszy a jeden cieńszy to jaką wartość podać |
|
|
|
|
|
|
|
mario3231
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 51 Dołączył: 06 Mar 2016 Posty: 105 Skąd: siedlce
|
Wysłany: 2017-10-22, 20:04
|
|
|
Też tam miałem chwilę kręcił a później stał . Jak masz możliwość pożyczenia modułu to pożycz i podmień obstawiam moduł . Tez myślałem ze to coś innego ale jednak moduł . Koszt 50 zł . |
|
|
|
|
|