Autor |
Wiadomość |
GRASSO
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 50 Dołączył: 26 Maj 2012 Posty: 4 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2012-05-26, 22:33 [D3 03 4.2MPI/LPG
] Uszkodzony komputer silnika
|
|
|
Witam. Prosze o pomoc. Mam problem z komputerem silnika( A8 D3 4.2 benzyna +LPG). Mianowicie samochód stał około 5dni nie odpalany bez zmieniarki. Wyciągnołem ją ponieważ była uszkodzona, dodam jeszcze ze auto posiadam 10dni:) Podczas próby odpalenia na wyswietlaczu wyskoczyły wszystkie możliwe błędy. Samochód poprostu nie reagował, wyrzucał tylko błędy. Męczylismy sie ze schematem i nic. Dodam jeszcze ze znajomy ma identyczna na czesci. Wpadlismy na pomysł ze moze komputer silnika. Po podmiance auto odpalilo i odrazu zgaslo, wiec jest ok tylko pozostalo zaprogramowac. Mam pytanie dotyczące ewentualnej naprawy komputera oraz co mogło spowodować awarie. Nie chcialbym po raz drugi ewentualnie tego przezywac. Co najlepsze jestem ku koncowi rejestracjii i mialem jechac na niezbedny przeglad....:D. Pozdrawiam i dziękuje z gory. Jeżeli potrzebujecie jakies czesci prosze o wiadomosc moze bede mogl pomoc. :-)
[ Dodano: 2012-05-27, 00:17 ]
Dodam jeszcze że na pierwotnym komputerze VAG nie chciał się skomunikować z silnikiem ( nie widział go) Niby to oczywiste ale nie mam pomysłu na ów problem. |
_________________ GRASSO |
|
|
|
|
|
|
|
shaqal
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 24 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 567 Skąd: Grudziądz / Gdańsk
|
Wysłany: 2012-05-27, 15:34
|
|
|
Znając życie brakuje masy w kilku miejscach, od reki nie mam schematu do tego silnika. W środku sterownika popaliły sie jakies rezystory, zaglądałes do niego? |
|
|
|
|
|
|
|
GRASSO
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 50 Dołączył: 26 Maj 2012 Posty: 4 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2012-05-27, 19:07
|
|
|
Witaj, z góry dziękuje za odpowiedź. Sprawdzaliśmy według schematu i wszystkie masy są. Niestety komputera jeszcze nie sprawdzałem jutro oddaje do speca od komputerów więc jeśli będe wiedział coś wiecej odrazu napisze. Pozdrawiam |
_________________ GRASSO |
|
|
|
|
shaqal
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 24 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 567 Skąd: Grudziądz / Gdańsk
|
Wysłany: 2012-05-27, 19:11
|
|
|
GRASSO napisał/a: | Witaj, z góry dziękuje za odpowiedź. Sprawdzaliśmy według schematu i wszystkie masy są. Niestety komputera jeszcze nie sprawdzałem jutro oddaje do speca od komputerów więc jeśli będe wiedział coś wiecej odrazu napisze. Pozdrawiam |
Miałem na mysli masy w sterowniku silnika, nie masy w aucie |
|
|
|
|
|
|
|
GRASSO
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 50 Dołączył: 26 Maj 2012 Posty: 4 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2012-05-27, 19:31
|
|
|
Możliwe wszystko sie okaże, tylko ciekawe co było powodem? jeszcze sie zastanawiam czy nie probowal ktos ukrasc auta |
_________________ GRASSO |
|
|
|
|
shaqal
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 24 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 567 Skąd: Grudziądz / Gdańsk
|
Wysłany: 2012-05-28, 08:33
|
|
|
Czasem jakis czujnik moze zrobic zwarcie w komputerze, nie potrzeba specjalnych powodów do tego. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-05-29, 09:09
|
|
|
Komputer silnika może zostać uszkodzony przez cewki zapłonowe bo są sterowane bezpośrednio z niego.
Jeżeli Twoje auto nie miało jeszcze akcji serwisowej na cewki to najpierw zmień cewki a potem wkładaj nowy sterownik.
Uszkodzeniu ulegają nie tylko diody zabezpieczające ale też procesor więc z naprawą może być problem. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
JIMM [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-05-31, 10:22
|
|
|
GRASSO napisał/a: | Wpadlismy na pomysł ze moze komputer silnika. Po podmiance auto odpalilo i odrazu zgaslo, wiec jest ok tylko pozostalo zaprogramowac |
zgasło....bo inny VIN i component protection zadziałało :shock:
myslę ,że powinieneś zacząć od porządnego prądu z akumulatora , wszystko pokasować , zamiast zmieniarki założyć pętlę optyczną i ...odpalaj. |
|
|
|
|
|
|
|
|