Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Wentylator przy chłodnicy czasami się  
Autor Wiadomość
Royal78 
Użytkownik



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: michał
Jeżdzę: A8 (D3)
Wiek: 45
Dołączył: 29 Maj 2012
Posty: 4
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-05-29, 23:42   [D3 03 4.2MPI/LPG ] Wentylator przy chłodnicy czasami się

Witam, jestem świeży na forum więc z góry przepraszam jeśli coś źle napiszę.Problem mam taki że dwa razy zagotował mi się płyn chłodzący podczas wolnej jazdy z 90 stopni wskoczył na 130 wentylator przy chłodnicy się nie kręcił powoli odkręciłem korek od płynu i po 10 min pokazywał 50 stopni i wszystko było ok nie wiem czy to ważne instalacje gazową mam V generacji.Proszę o jakieś sugestie.
 
 
Buniek4200 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 03 Lis 2011
Posty: 81
Skąd: Toruń
Wysłany: 2012-05-30, 07:22   

Witam. Kolego miałem podobny problem i okazało się ze termostat sie przycinał
 
 
Royal78 
Użytkownik



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: michał
Jeżdzę: A8 (D3)
Wiek: 45
Dołączył: 29 Maj 2012
Posty: 4
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-05-30, 08:11   

Dzięki za szybką odpowiedź ale mam pytanko czy doszedłeś do tego metodą prób i błędów czy pokazało to no komputerze u mnie na mi pokazuje żadnych błędów auto stoi w warsztacie i nic nie wiadomo
 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2012-05-30, 08:21   

Uszkodzonego termostatu raczej nie pokaże.
 
 
badyl 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 344
Skąd: trójmiasto
Wysłany: 2012-05-30, 17:00   

tak samo miałem i też termostat się zaciął naszczęście w D3 nie trzeba pasa ściągać do wymiany łatwo to sprawdzić po weżach przy chłodnicy jak zacięty termostat to będą zimne
_________________

 
 
Royal78 
Użytkownik



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: michał
Jeżdzę: A8 (D3)
Wiek: 45
Dołączył: 29 Maj 2012
Posty: 4
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-05-30, 22:04   

Sęk w tym że wąż przy chłodnicy był mega gorący i twardy.Zrobiłem test odpaliłem na zimnym silniku i czekałem aż się zagrzeje temp. staneła na 90 stopniach a wentylator przy chłodnicy się nie włączył chociaż kręciłem do 4000 przez ok. 5 min. no i klima chodziła przez cały czas tyle że leciało letnie powietrze zamiast zimnego.
 
 
badyl 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 344
Skąd: trójmiasto
Wysłany: 2012-05-30, 22:21   

no to jak masz węże gorące a nie załącza się wentylator to masz problem z wentylatorem czujnik albo sam wentylator padł mi jak termostat się zaciął to wentylator non stop chodził
_________________

 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2012-06-01, 23:13   

Stawiam na padnięty wentylator główny... niestety w D3 tak się zdarza.
Klima będzie chodzić do momentu aż temperatura nie wzrośnie... wyższa temperatura to wyższe ciśnienie w układzie klimatyzacji więc po osiągnięciu wartości granicznej kompresor zostaje wyłączony i potem masz już tylko nawiewy bez klimatyzacji.

Jeżeli masz klimę 4 strefową to masz 2 duże wentylatory na całą chłodnicę... ale musisz być świadomy że oba są inne.
Wentylatory w D3 mają swoje oddzielne sterowniki... główny to tzw. "master"... jeżeli on jest padnięty to ten od klimy, nawet jeżeli jest sprawny, nie będzie się załączał.

Niestety wymiana wentylatorów w D3 to długa robota... trzeba zdjąć cały przód, spuścić płyn chłodzący i rozpiąć chłodnice i wymontować je z plastikowej osłony i dopiero wtedy jest możliwość wymiany wentylatorów.
Z tego też względu polecam najpierw kupić właściwy wentylator (ten główny), podłączyć go na krótko (nie pod akumulator ale pod kostkę tego wentylatora na samochodzie) i sprawdzić czy działa... w tym momencie sprawdzić też koniecznie czy ten drugi wentylator (od klimy) załącza się poprawnie bo jeżeli nie to zanim rozgrzebiesz auto poszukaj od razu tego drugiego wentylatora.

Ze względu na czasochłonną robotę polecam dobrze sprawdzić który działa a który nie o do roboty podchodzić już z pełnym zaopatrzeniem we wszystkie części zamienne i materiały eksploatacyjne.
Osobiście robiłem to już kilka razy i szczerze mówiąc nawet dla wprawionego mechanika to i tak kilka godzin roboty ciurkiem... dla początkującego to jak nic robota od rana do wieczora :evil:


Jak będziesz szukał wentylatora to pamiętaj aby był o tych samych numerach... nie daj się zwieść że pasuje od innego modelu Audi bo wprawdzie na pierwszy rzut oka wyglądają podobnie ale przy montażu może się okazać że jednak są inne... inne numery to inne sterowniki i to do tego stopnia że dwa identyczne rozmiarowo wentylatory (ten główny i ten od klimy) nie działają ze sobą zamiennie (inne sterowniki to inna zasada ich działania)... różnice pomiędzy podobnymi silnikami wentylatorów to nie tylko ich minimalnie inne rozmiary zewnętrzne ale też inna długość przewodów elektrycznych a te poprowadzone są w plastikowej obudowie mocno "na ścisk" więc jak kupisz z krótszymi przewodami to zapomnij o poprawnym jego montażu.

Swoją drogą jakbyś poszukiwał, a wiem że ciężko znaleźć o odpowiednich numerach, to mam do sprzedania sprawny silnik wentylatora głównego... numer części 4E0.959.455.G... wentylator używany... kupiłem do mojego auta i przez chwilę był u mnie zamontowany... niestety u mnie uszkodzony był także ten od klimy a że szukając tego od klimy kupiłem w dobrej cenie komplet obydwu razem w obudowie więc ten jeden silnik pozostał mi luzem.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2012-06-03, 13:09   

FOSS napisał/a:
Stawiam na padnięty wentylator główny... niestety w D3 tak się zdarza.
Klima będzie chodzić do momentu aż temperatura nie wzrośnie... (...)


Z tymi wentylatorami to wszystko prawda. Szkoda, że konstruktorzy to tak skomplikowali. Przy wymianie trzeba też uważać na złączki do chłodnic, aby nie połamać, bo potrafią się mocno trzymać. Dojście jest paskudne, trzeba mieć dłonie pięciolatka i trzy nadgarstki. I po uzupełnieniu/wymianie płynu pamiętaj o dokładnym odpowietrzeniu układu.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Royal78 
Użytkownik



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: michał
Jeżdzę: A8 (D3)
Wiek: 45
Dołączył: 29 Maj 2012
Posty: 4
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-06-04, 10:48   

Wielkie dzięki za pomoc zamówiłem już nowy( niestety) wentylator mam nadzieję że padł tylko ten główny.
Pozdrawiam wszystkich klubowiczów.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.