Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI/LPG ] wymiana rozdzielacza zaworów powietrza  
Autor Wiadomość
macisz12 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 185
Skąd: Łask
Wysłany: 2014-02-18, 21:58   [D3 03 4.2MPI/LPG ] wymiana rozdzielacza zaworów powietrza

Z racji tego ze mam błąd czujnika g291 to juz wiem ze czeka mnie wymiana rozdzielacza powietrza. Czy przy wymianie trzeba zrobić jakieś szczególne zabiegi typu zblokowanie zawieszenia czy odłączenie aku. Boje sie czy auto nie opadnie i beda jakies problemy z jego postawieniem.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-02-21, 23:32   

Zablokować zawieszenie to konieczność.... to prawie święte przykazanie dla użytkownika D3.

Poza tym, jak będzie zablokowane, to nic szczególnego raczej się nie wydarzy.

Ja ostatnio wymieniałem koledze tylny amortyzator - zawieszenie zablokowane i nic dziwnego mi się z nim nie wydarzyło..... auto ładnie wstało i nic dodatkowego robić nie musiałem.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-02-22, 08:07   

Kolego macisz12, oprocz tego błędu nie wyskakują Ci od czasu do czasu inne dotyczace przegrzania kompresora.....
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
macisz12 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 185
Skąd: Łask
Wysłany: 2014-02-22, 16:25   

Od czasu do czasu wywali też błąd 01400 - suspension level control 002 -lower limit exceeded . Kompresor zdycha?
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-02-22, 20:06   

macisz12 napisał/a:
Od czasu do czasu wywali też błąd 01400 - suspension level control 002 -lower limit exceeded . Kompresor zdycha?

No jak to zdycha, przecież był niedawno wymieniany.... i to podobno nowy <hmm>

Ale kalibracji zawieszenia to raczej mu poprawnie nie zrobili a przecież twój poprzednik miał parę przygód z tym zawieszeniem i mechanikami.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
macisz12 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 185
Skąd: Łask
Wysłany: 2014-02-22, 20:49   

Damian kalibracje to ja już robiłem i kilka razy. Mam wątpliwości czy ten kompresor był nowy tak jak reszta opowieści poprzednika co to on nie wymienił. I znowu sie wkur... na osobnika. :)
Masz jakiś pomysł co może oznaczać ten drugi błąd?
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-02-22, 21:07   

macisz12 napisał/a:
Damian kalibracje to ja już robiłem i kilka razy. Mam wątpliwości czy ten kompresor był nowy tak jak reszta opowieści poprzednika co to on nie wymienił.

Ale to że nie był on nowy to ja mówiłem od początku - wiem ile kosztuje nowy bo montowałem ich już kilka w klubowych autach i ten za tą cenę nie mógł być nowy na pewno.

Z drugiej jednak strony jak byłem ratować to auto u mechanika to widziałem drugi kompresor z rozbiórki więc chyba coś wymienili.
Ale ja tego nie robiłem więc nie wiem co dokładnie zrobili, ja tylko ratowałem sytuację jak auto runęło im na glebę i 2 tygodnie nie byli w stanie go podnieść.

macisz12 napisał/a:
Masz jakiś pomysł co może oznaczać ten drugi błąd?

To, że zjechał poniżej dolnego progu. Ale taki błąd chwilowy który nie prowadzi do trybu awaryjnego nie musi oznaczać usterki.
Coś takiego można samemu wymusić - wystarczy zapakować się na szybko w 5-ciu rosłuch chłopa do samochodu i jak zawiecha nie zdąży zareagować to opadnie poniżej wartości progowej..... ale opadnie chwilowo bo jak układ sprawny to zaraz się podniesie.

Ale jak masz VAG'a to diagnozuj tą zawiechę - patrz w blokach pomiarowych co się z nim dzieje... ile powietrza pompuje, kiedy włącza się kompresor i jak często, ile kompresor pompuje, czy zawiecha samoczynnie nie opada.
Możesz też sprawdzić czy czujniki poziomowania są sprawne ale jeżeli nic się nie dzieje to nie szukaj dziury w całym ;)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
macisz12 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 185
Skąd: Łask
Wysłany: 2014-02-23, 08:55   

Tylko ze ten błąd mi wyskakiwal jak auto dość długo szło do góry a w samochodzie byłem sam. Zrobiłem taki test dałem na lift później comfort i na końcu dynamic. No i z dynamica mi juz nie poszedł do góry, trwało to dość długo zaczym rzucił błędem. Temperatura kompresora ponad 100st. No to pewnie mam odpowiedz.
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-02-23, 09:19   

Kolego to nie zajmuj sie rozdzielaczem tylko wymien kompresor na sprawny.
Tym bardziej że długo pompuje. Zrobisz rozdzielacz a problem dalej bedzie.
Gdzies juz na forum czytałem taki temat, ten błąd i dopiero po wymianie kompresora wszystko sie uspokoiło.

Sprawdz jakie masz ciśnienie na kompresorze. Kanał 34, Bloki Pomiarowe, Blok 006 pozycja 2.
Niby przy sprawnym kompresorze po dłuższej pracy auta, ciśnienie powinno oscylować około 16 barów.
Ja u siebie nie sprawdzę bo auto obecnie u mechanika stoi... Ale ktoś z życzliwych a jest ich tutaj coraz mniej może sie pofatyguje i w drodze na zakupy/miasto etc podepie kompa i sprawdzi ciśnienie, i będzie tak łaskaw, nabierze chęci i napisze Tu na forum żeby pomóc innym.
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-02-23, 10:58   

macisz12 napisał/a:
Tylko ze ten błąd mi wyskakiwal jak auto dość długo szło do góry a w samochodzie byłem sam. Zrobiłem taki test dałem na lift później comfort i na końcu dynamic. No i z dynamica mi juz nie poszedł do góry, trwało to dość długo zaczym rzucił błędem. Temperatura kompresora ponad 100st.

No brak mi słów.... ale wskazuje na kompresor który nie daje rady :/

A mówiłem żeby wymienić na nowy - ten od Mercedesa po przeróbkach pasuje elegancko.
Jakby coś to pisz, dzwoń.... albo ogarniesz sam albo ja ci to zrobię......
ale nie mogę uwierzyć w ten kompresor, przecież wymieniany podobno był :/
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
macisz12 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 185
Skąd: Łask
Wysłany: 2014-02-23, 21:04   

Sprawdzilem dzis to cisnienie, 8.5bara ledwo dociagnal i temperatura 107st.
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2015-01-01, 20:45   

macisz12 napisał/a:
Sprawdzilem dzis to cisnienie, 8.5bara ledwo dociagnal i temperatura 107st.


Cholerka u mnie to samo i zaświeca mi się kontrolka zawieszenia, czyli na 100% kompresor ?? jaką powinien mieć temp. pracy ??

FOSS napisał/a:
ten od Mercedesa po przeróbkach pasuje elegancko.


W jakim celu montowac od mietka ?? jest tańszy ??
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.