Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI ] Po nagrzaniu silnika chorobtanie  
Autor Wiadomość
mixer 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 38
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 23
Skąd: ZG
Wysłany: 2016-02-25, 15:53   [D3 03 4.2MPI ] Po nagrzaniu silnika chorobtanie

Witam, chciałbym się poradzić odnośnie pracy mojego silnika.
Przy odpaleniu zimnego silnika, pracuje on ładnie. Nie słychać nic niepokojącego.

Natomiast po przejechaniu ok 10km słychać dziwne chorobotanie, nie jest ono głośne (cos podobnego do kończącego się łożyska). Najbardziej jest słyszalne przy zamkniętej masce z okolic grilla. Po otworzeniu maski dźwięk ten dobiega z (zaznaczone na czerwono):



Zaznaczenie na niebiesko to jest przybliżenie:



Na zdjęciu nie za bardzo widać ale znajdują się tu plamy zaschniętego płynu chłodniczego

Na obudowie pompy wody znajduje się takie coś:



Rozrząd kompletny z pompą wody zmieniany 13tys km temu, wymieniane również były wszystkie rolki paska wielorowkowego wraz z paskiem.

Silnik zalany olejem LM 5w40 Synthoil High Tech

Błędy na komputerze dotyczą tylko poduszki silnika.

Bloki pomiarowe 90 i 93 na wolnych obrotach to -1 i 0

Płynu chłodniczego nie ubywa.

Czy odgłos chrobotania może generować pompa wody na której widoczne są wycieki??
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-02-25, 15:56   

Ja nie widze żadnych z tych zdjęć. Może byc tak że pompa sie rozpadła bo jakis bubel trafiłeś. Nastawniki się sprawdza tylko dynamicznie.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-02-25, 16:03   

http://zapodaj.net/b1bc56adbbfbb.jpg.html
http://zapodaj.net/c189ba173fdea.jpg.html
http://zapodaj.net/5228dbfea4bf0.jpg.html
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
mixer 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 38
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 23
Skąd: ZG
Wysłany: 2016-02-25, 16:06   

Dzięki :]

Nastawniki były również sprawdzane dynamicznie.
Blok 93 to również -1 i 0 (dynamicznie)
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-02-25, 17:03   

W tym zaznaczonym miejscu jest jedynie ułozyskowanie wałka <bezradny> Może jakis popychacz zaworowy?
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-25, 20:47   

mixer, rolka paska osprzętu Ci się kończy powoli zapewne ;)
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
mixer 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 38
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 23
Skąd: ZG
Wysłany: 2016-02-26, 15:49   

Rolki wraz z paskiem wielorowkowym mają 13tys, chociaż nie wykluczam że któraś mogła już paść. Tylko czy nie hałasowała by od razu na zimnym silniku??
Zaznaczam że chrobotanie jest niesłyszalne po rozgrzaniu do 90st tylko po przejechaniu ok 10km.

Co do popychaczy to auto ma przejechane 195tys (kupione prz 178tys, z pełną historią serwisową, sprawdzane w serwisie Audi), chociaż to nie wyklucza niczego...

W pon auto odstawiam do mechanika, zobaczymy....
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2016-02-26, 21:35   

mixer napisał/a:
Rolki wraz z paskiem wielorowkowym mają 13tys, chociaż nie wykluczam że któraś mogła już paść. Tylko czy nie hałasowała by od razu na zimnym silniku??
Zaznaczam że chrobotanie jest niesłyszalne po rozgrzaniu do 90st tylko po przejechaniu ok 10km.

Co do popychaczy to auto ma przejechane 195tys (kupione prz 178tys, z pełną historią serwisową, sprawdzane w serwisie Audi), chociaż to nie wyklucza niczego...

W pon auto odstawiam do mechanika, zobaczymy....

Damian, jak rozgrzejesz silnik tak, aby "chrobotało" to zrzuć pasek wieloklinowy i uruchom silnik bez paska - wtedy będziesz wiedział, czy to w silniku/na rozrządzie/pompie czy na rolkach/łożyskach od paska wielorowkowego. Czasami pompa płynu daje takie dziwne dźwięki, nawet podobne do uszkodzenia panewek na wale czy rozrządu. Łożyska w rolkach na pasku wielorowkowym tez potrafią się przed czasem skończyć.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.