Autor |
Wiadomość |
MatGol
Użytkownik
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 21 Gru 2013 Posty: 28 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-05-25, 18:21
|
|
|
U mnie to był nastawnik na jednej z głowic. Jak słychać luźny łańcuch przy rozruchu to prawdopodobnie u Ciebie będzie to samo, błędy to nic innego jak opóźnienie na którejś głowicy - nie "dopina" łańcucha jak powinien.
Musisz sprawdzić nastawy na kompie jak to z wyprzedzeniem/opóźnieniem wygląda - to najlepszy sposób.
Proponuję jeszcze przy zimnym rozruchu otworzyć maskę i nasłuchiwać przy głowicy - jak łańcuch będzie luźny możesz się przerazić dźwiękiem, jest nasilony co najmniej trzykrotnie jak w budzie auta.
Lewa głowica - s0trona kierowcy - nastawnik znajduje się na przedniej części głowicy (od strony chłodnicy
Prawa głowica - strona pasażera - nastawnik znajduje się na tylnej części głowicy od strony kabiny)
U mnie po pewnym czasie zaczęły wyskakiwać błędy na rozrządzie. Po wymianie nastawnika nastała cisza przy rozruchu - więc to chyba mit, że w naszych benzynach zawsze coś klekocze przy rozruchu |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-05-25, 20:40
|
|
|
paweldzwo napisał/a: | Ogólnie aktualnie wydaje mi się że u mnie to nie nastawnik bo mam auto 2 miesiące, jak odpalam codziennie to jest cisza tylko jak postoi z 2-3 dni to tak się dzieje raczej schodzi olej z popychaczy i to pewnie one grają, tak bynajmniej mi się wydaje i tak to sobie tłumaczę |
Zawsze można zacząć od tańszej opcji naprawy i wymienić olejowe zawory zwrotne głowic.
Jak po ich wymianie stukanie nie zniknie to pozostanie pewnikiem nastawnik |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
paweldzwo
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015 Posty: 314 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 2015-06-05, 22:29
|
|
|
Ustaliłem że napinacz był kupowany na allegro od człowieka z Inowrocławia http://allegro.pl/napinac...5400197028.html coś takiego, który to w opisie swojej oferty zawarł tekst że "JEST TO ZAMIENNIK NIEMIECKIEJ PRODUKCJI I PROSZE GO W ZADEN SPOSOB NIE POROWNYWAC DO NAPINACZY CHINSKICH SPRZEDAWANYCH PRZEZ NASZA " KONKURENCJE " " Czy faktycznie może być to zamiennik niemiecki a mimo to kosztować 700zł ??? |
|
|
|
|
paweldzwo
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015 Posty: 314 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 2015-06-05, 22:53
|
|
|
Czy te moje błędy nie są przypadkiem związane z przepływomierzem? Bo dosłownie tego samego dnia kiedy pojawił się błąd wymieniałem rano postojówkę a żeby ją wymienić zdemontowałem filtr powietrza oraz przepływomierz bo tak było mi najwygodniej, check zapalił się 3 krotnie jak na razie i za każdym razem przy spokojnej jeździe przy około 70 może 80km/h |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
paweldzwo
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015 Posty: 314 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 2015-06-07, 21:53 [D3 04 4.2MPI/LPG
] Zbyt uboga mieszanka - Analiza logów
|
|
|
mieszanka zbyt uboga strona 1 - regulacja długoterminowa zbyt mała oporność
mieszanka zbyt uboga strona 2 - regulacja długoterminowa zbyt mała oporność |
|
|
|
|
|
|
|
paweldzwo
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015 Posty: 314 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 2015-06-11, 17:05 [D3 03 4.2MPI/LPG
] Zbyt uboga mieszanka - Analiza logów
|
|
|
Porobiłem chyba ważniejsze logi na razie statyczne, bardzo prosiłbym o analizę, może one naświetlą skąd bierze się mój problem, jutro postaram się zrobić dynamiczne
001-002-003
020, 021, 022
023, 030, 031
032, 033, 090
091, 092, 093 |
|
|
|
|
paweldzwo
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015 Posty: 314 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 2015-06-11, 17:38 [D3 03 4.2MPI/LPG
] Zbyt uboga mieszanka - Analiza logów
|
|
|
Z tego co czytam to na kanale 032 korekty długoterminowe powinny oscylować pomiędzy -5 a +5 u mnie jest +17,2 , z tego co wyczytałem na forum audi a6 jeśli
" jak korekty na + to ubogo jak na - to bogato i to wszystko.. jeśli masz +11 to jedź do gazownika bo długa jazda na złych korektach będzie miała przykre konsekwencję.. ecu PB będzie w końcu korygował dobrą mapę PB.. "
i u mnie właśnie wywala błąd i jest aż plus 17,2
mieszanka zbyt uboga strona 1 - regulacja długoterminowa zbyt mała oporność
mieszanka zbyt uboga strona 2 - regulacja długoterminowa zbyt mała oporność
Czy idę dobrym tropem???:) |
|
|
|
|
|
|
|
paweldzwo
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015 Posty: 314 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 2015-06-12, 12:16 [D3 02 4.2MPI/LPG
] Zbyt uboga mieszanka - Analiza logów
|
|
|
Logi dynamiczne na LPG
001, 002, 003
020, 021, 022
023, 030, 031
032, 033, 090
091, 092, 093
Zrobiłem też dwa razy 002,003,033 dynamiczne na PB
002, 003, 033
033, 002, 003
Pomoże ktoś?:) |
|
|
|
|
|