Autor |
Wiadomość |
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2018-12-30, 21:46
|
|
|
Cytat: | Sterownik z takim błędem teoretycznie może chodzić poprawnie ale może np. nie przechodzić procedury odpowietrzania ABS - tak właśnie wyszło w tym konkretnym moim przypadku |
I co w takiej sytuacji, nie ma możliwości odpowietrzania pompy abs? |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-12-30, 22:48
|
|
|
Pczester napisał/a: | I co w takiej sytuacji, nie ma możliwości odpowietrzania pompy abs? |
No właśnie na tym kuźwa się zatrzymałem
I rozpierdzielił mnie ten temat kompletnie bo mam takie jedno D3 po spaleniu które wreszcie odbudowałem, które po dłuższych perturbacjach udało się wreszcie odpalić i zaczęło to jeździć o własnych siłach, które poskładałem praktycznie na gotowo i na które wyznaczyłem sobie deadline na "pod choinkę" i kuźwa zostało u mnie na Nowy Rok bo na dwa koła ledwie co hamuje.
I problemem jest właśnie sterownik ABS który ma właśnie ten błąd "014 sterownik wadliwy" i przy próbie uruchomienia procedury odpowietrzania pompy ABS wysypuje jakiś błąd wewnętrzny |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2018-12-30, 23:01
|
|
|
Widziałem to audi u Ciebie, i tak że to udał i się odbudować to szacun. Gdzieś czytałem że można właśnie zrobić update softu i to pomaga na ten błąd. Wiem że sterowniki 5,3 można napewno aktualizować, a czy 5,7 tego właśnie nie wiem. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2019-01-05, 16:43
|
|
|
Pczester napisał/a: | Widziałem to audi u Ciebie, i tak że to udał i się odbudować to szacun. |
Daj spokój. Był taki moment że sam chciałem go ponownie podpalić
Ale się opanowałem i aktualnie wygląda tak
.
Pczester napisał/a: | Gdzieś czytałem że można właśnie zrobić update softu i to pomaga na ten błąd. Wiem że sterowniki 5,3 można napewno aktualizować, a czy 5,7 tego właśnie nie wiem. |
Nie robiłem tego ale może w przyszłym tygodniu pobawię się ODISem. Na razie walczę z innymi tematami a "spaleniec" niestety czeka. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
stefan6788
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Stefan
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 13 Sty 2019 Posty: 4 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2019-01-14, 00:34
|
|
|
Witam ,
Chciałbym się podpiąć pod wątek. Mam u siebie takiego śmieszka, który w VCDS cały czas daje "014 sterownik wadliwy" , a na liczniku cisza .... aż tu sypnie lampkami ESP, ABS i komunikat o ręcznym. Zgaszę odplam i cisza ...znowu.
Chciałbym wymienić sterownik, ale że nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi to chciałbym spytać jaki sterownik będzie pasował:
obecnie mam w aucie
HW: 4E0 614 517 A ( jak dobrze czytam to literki CC/ E/ L/ C to też to samo)
SW: 4E0 910 517 A
BOSCH 0 265 950 061
czy będzie pasować
HW: 4E0 614 517 CH/ BC/ M/ N/ BF
SW: 4E0 910 517 B
BOSCH 0 265 950 135
które miałby być montowane po 24.11.2003 w quattro 6-,8- cyl. PB
albo
HW: 4E0 614 517 CQ/ CP/ BQ/ BS
SW: 4E0 910 517 J
BOSCH 0 265 950 188
które miałby być montowane 2008-2010 w quattro ,8- cyl. PB i dla PR kody taki jak mój PR-1LL
Czy bedzie wystarczajaco je zakodowąc VCDS czy bedzie trzeba przeprogramować? jak programowac to gdzie i kto ?
I ostatnie abstrakcyjne pytanie: O ile można ja programować, czy ktoś kiedyś rozkminiał aby wziąć sterownik z bliźniaka = VW Phaeton (BOSCH 0 265 950 024 , 0 265 950 105)?
A może ktoś montował, bez programowania ? (ceny od Phaeton to grosze)
Z góry dziękuję za odpowiedź. |
|
|
|
|
Witalis
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: PB
Imię: Witold
Jeżdzę: D3 L
Wiek: 34 Dołączył: 14 Lis 2018 Posty: 6 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2019-12-31, 19:17
|
|
|
Podpinam sie pod pytanie stefan6788 mam te same usterk, i mimo to ze wiazka zrobiona przy kostce do sterownika, dodatkowo znalazłem przepalony bezpiecznik po prawej stronie od pasażera "Brake Servo" i wciaz go przepala zaraz po włączeniu zapłonu ,zielonego pojecia nie mam gdzie tego szukac a jest to niby wzmacniacz pompy hamulcowej pod maska poza serwem i sterownikiem ABS nic nie widzę z tych rzeczy.
Moze ktos jest w stanie wygenerować dostep upoważniony do sterownika abs w celu Proby zakodowania a mam orginal vcds z licencja i nie generuje mi tego.....:/
Pozdrawiam oraz z racji na porę Szczęśliwego Nowego Roku Wszystkim!!!! |
|
|
|
|
|
|
|
Tommek
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3, A6 C5
Wiek: 46 Dołączył: 24 Cze 2019 Posty: 6 Skąd: Turek
|
Wysłany: 2020-05-28, 07:40
|
|
|
Miałem u siebie sterownik z literką M, pewnie już zmieniany.
Nabyłem pompę od 2008r z literkami bq i poszła bez większych kłpotów.
Jedyny problem to w innych pinach są czujniki koła. Pompa była z 250zł
Już od roku śmiga, nie naprawiana. Może po lifcie się lepiej przyłożyli do
tych urządzeń |
_________________ Ósmy tłok decyduje o tym co zrobi pierwszy |
|
|
|
|
Boryna
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 27 Lis 2018 Posty: 3 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: 2022-12-07, 04:46
|
|
|
Witam
Odświeżę temat , padł mi sterownik ABS już po raz drugi tym razem sterownik padł po około 14 miesiącach od naprawy w znanej firmie z pomorza tym razem wygenerował z siebie mnóstwo siwego dymu , efekt to całkowity brak komunikacji ze sterownikiem i ciągle pracujący silnik pompy oraz bardzo kolorowy migający i piszczący licznik.
Po zdemontowaniu okazało się że tak mocno się grzały spalone tranzystory załączające silnik pompy że przetopiła się plastykowa obudowa sterownika smród i kłęby dymu z pod maski.
Ktoś z forumowiczów wspominał o sterowniku od Phaetona i są to faktycznie bliźniacze rozwiązania bo też ABS 5,7 kupiłem dorywczo taki za 30zł .
Mechanicznie pasuje bez problemu elektrycznie pinologia jest taka sama jak w A8 D3 różnice mogą być jedynie w wyjściach na czujniki kół co akurat dla nas niema znaczenia bo ABS i tak nie zadziała na tym sterowniku w naszych ósemkach.
Nadaje się natomiast idealnie jako rozwiązanie przejściowe tak przynajmniej ja zrobiłem.
I tak co nie działa a co działa:
Sterownik oryginalny z A8 D3 (uszkodzony lub go brak) ------------------ Sterownik z PHAETONA ( raczej sprawny)
ABS/ESP - nie ----------------------------------------------------------------------------------- nie
Prędkościomierz - nie --------------------------------------------------------------------------- TAK
Wspomaganie kierownicy - nie --------------------------------------------------------------------- Tak
Zamek centralny
(blokowanie w czasie jazdy) - nie --------------------------------------------------------------------- Tak
Szyberdach
(żaluzja ustawienie do prędkości) - nie --------------------------------------------------------------- Tak
Hamulec postojowy - tylko po zgaszeniu silnika --------------------------------------------Tak (bez hamowania awaryjnego)
Parktronik - nie ----------------------------------------------------------------------------- Tak
Układ zawieszenia - bez trybu LIFT (twarde) ---------------------------------------- wszystkie tryby zawieszenia (twarde)
Brak komunikacji ze sterownikiem z Phaetona jak by go nie było jest spowodowany blokowaniem dostępu do niego przez bramkę can gatewey.
Nie komunikuje się ze sterownikiem silnika ale komunikuje się ze sterownikiem skrzyni biegów bo po usunięciu błędów pozostałych po uszkodzonym oryginalnym sterowniku błędy nie powracają.
Podsumowując sterownik z phaetona nie nadaje się do normalnego użytkowania naszej ósemki ale można go spokojnie zastosować jako taką atrapkę jak ktoś musi jeździć (da się trochę lepiej niż bez niczego lub z zepsutym)
Zaznaczam żę jest to lekkie oszukanie przeznaczenia bo rumiankiem syfu nie wyleczymy.
numer sterownika z phaetona 0 265 950 105
Pozdrawiam |
_________________ Nigdy nie kłóć się z głupcem, ludzie mogą nie dostrzec różnicy ....
Prawa Murphy'ego |
|
|
|
|
|
|
|
precaler
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: PB
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 19 Paź 2020 Posty: 2 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: 2024-01-17, 20:32
|
|
|
Wszyscy piszą, że trzeba przełożyć piny ale nie piszą jakie...
kabelek z pinu - do pinu:
czarny 28 -> 13
brązowy 13 -> 29
czarny 29 -> 14
czarny 14 -> 30
brązowy 30 -> 15
Trzeba zaznaczyć że to pinologia dla zwykłych hamulców dla silników 6/8 cyl. Dla 10/12 cyl. silników jest inna pinologia czujników, dla ceramicznych hamulców też.
Jeśli coś źle napisałem proszę o poprawę kolegów lepiej obeznanych. Wiedza pozyskana na własne potrzeby naprawy mojego auta.
Pozdrawiam |
_________________ Dawid |
|
|
|
|
|