|
Autor |
Wiadomość |
marco1104
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 54 Dołączył: 31 Maj 2018 Posty: 63 Skąd: Serokomla
|
Wysłany: 2019-05-06, 08:29 [D3 03 4.2MPI
] Szarpanie przy hamowaniu
|
|
|
Witam, powtórnie mam takową przypadłość: przy hamowaniu z prędkości powyżej 100km/h trzęsie całym autem i kierownicą (totalny obciach jak ktoś ze mną jedzie , gdy prędkość spadnie poniżej 100 ta przypadłość ustępuje. Za pierwszym razem gdy to wystąpiło wymieniłem tarcze i klocki przód, tarcze Zimmerman, klocki Bosh. Awaria ustąpiła, jaka moja radość gdy nacisnąłem hamulec i auto swobodnie hamowało . Tak było przez miesiąc i powrót objawów. Proszę o jakąś sugestię co to może powodować, obecnie myślę o wymianie zacisków bo może one są przyczyną. pozdr |
|
|
|
|
|
|
|
Muciek
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 30 Dołączył: 15 Mar 2015 Posty: 45 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2019-05-06, 08:36
|
|
|
W większości przypadków za bicie podczas hamowania odpowiadają tylne tarcze. Dziwne jednak, że tutaj na jakiś czas się poprawiło. Pytanie jeszcze jest odnośnie docierania klocków. Bo przy nieumiejętnym hamowaniu z nowym zestawem bardzo łatwo je zabić. |
_________________ EX - S124 3.0TD Turbo SportLine 92'
EX - C220 CDI Elegance ASB 98'
CLK 200 Elegance ASB 97'
Audi A8 D2 4.2 Quattro 01'
|
|
|
|
|
|
|
|
marco1104
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 54 Dołączył: 31 Maj 2018 Posty: 63 Skąd: Serokomla
|
Wysłany: 2019-05-06, 13:07
|
|
|
Tylne klocki będą powodowały szarpanie kierownicą? |
|
|
|
|
Muciek
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 30 Dołączył: 15 Mar 2015 Posty: 45 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2019-05-06, 14:01
|
|
|
Co znaczy szarpanie kierownicą? Jeśli masz na myśli, że przy hamowaniu czujesz bicie/drganie całej budy to zapewne jest to problem z tarczami na tylnej osi, nie mówię, że na 100% bo wyjątek potwierdza regułę, ale przeważnie. |
_________________ EX - S124 3.0TD Turbo SportLine 92'
EX - C220 CDI Elegance ASB 98'
CLK 200 Elegance ASB 97'
Audi A8 D2 4.2 Quattro 01'
|
|
|
|
|
|
|
|
marco1104
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 54 Dołączył: 31 Maj 2018 Posty: 63 Skąd: Serokomla
|
Wysłany: 2019-05-07, 06:50
|
|
|
ok, rozumiem, tylko dlaczego po wymianie tarcz i klocków z przodu miałem miesiąc spokoju? Jak mogę namierzyć to uszkodzenie bez kupowania nowych części do tyłu? |
|
|
|
|
Muciek
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 30 Dołączył: 15 Mar 2015 Posty: 45 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2019-05-07, 08:34
|
|
|
Sprawdzić specjalnym przyrządem bicie tarcz na początek.
Coś takiego: https://www.youtube.com/watch?v=eHP4WPwnAQw |
_________________ EX - S124 3.0TD Turbo SportLine 92'
EX - C220 CDI Elegance ASB 98'
CLK 200 Elegance ASB 97'
Audi A8 D2 4.2 Quattro 01'
|
|
|
|
|
|
|
|
marco1104
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 54 Dołączył: 31 Maj 2018 Posty: 63 Skąd: Serokomla
|
Wysłany: 2019-05-08, 18:22
|
|
|
Dzisiaj mierzyłem bicie tarcz i są ok, jutro pojadę na ścieżkę na szarpaki i zobaczę czy nie ma gdzieś luzów |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania
Prywatność. |