Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI ] Szarpanie przy zmianie biegu  
Autor Wiadomość
uzlik 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3, Yamaha fz1
Pomógł: 3 razy
Wiek: 49
Dołączył: 19 Sty 2015
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-14, 14:41   

Audi przyjęło taką politykę, bo nie chce brać się za remonty skrzyń. Klient przyjedzie na wymianę oleju, a potem wróci do serwisu z szarpiącą skrzynią. Pozbyli się problemu mówiąc wszystkim, że oleju się nie wymienia.

[ Dodano: 2016-10-14, 14:50 ]
Paweł zapytaj tego serwisanta po co sprzedają filtry i olej do skrzyń automatycznych skoro twierdzą, że się nie wymienia.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-10-14, 14:52   

Nie. To sa naciagacze i tyle chodzi o kase panowie-trudno sie domysleć? Serwisy olejowe co 10tys w silnikach jak i olejowe co 60 w skrzyniach sprawiły by że w cholere wad ustrojowych by nigdy nie istniało a także i nie zarabiały by na tym durnowate ASO i producenci czesci...
Dzis to masz co 2-3 lata zmieniac auto i tyle a że kosztuje dalej majątek to juz twoj problem.
Chcesz jeździc starociem? dowala ci podatki ekosmierdzace przepisy utrudniające ci zycie podniosa ubezpieczenie zabiora autocasco zlikwiduja rynek częsci zamiennych bylle bys tylko kupil nowe i dalej wywalał jeszcze wiecej kasy
 
 
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1008
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-10-14, 14:59   

Cytat:
[ Dodano: 2016-10-14, 14:50 ]
Paweł zapytaj tego serwisanta po co sprzedają filtry i olej do skrzyń automatycznych skoro twierdzą, że się nie wymienia.


przy wymianie konwertera jest im ten zestaw (olej, filtr, uszczelka) potrzebny <hihiwiesz>
 
 
uzlik 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3, Yamaha fz1
Pomógł: 3 razy
Wiek: 49
Dołączył: 19 Sty 2015
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-14, 15:01   

Dobrze, że w serwisach motocyklowych takich głupot nie robią.
 
 
paweldzwo 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015
Posty: 312
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2016-10-14, 15:41   

Po prostu zastanawiała mnie jedna konkretna rzecz, kiedy koleś widać że ogarnięty na tej połczyńskiej w warszawie mówi mi że jeśli klient się upiera to wymieniają olej ale kasują przy tym około 5-6 tyś zł, to dla mnie logiczne byłoby wymienianie tego oleju jak najczęściej, bo w końcu jak to kolega wyżej powiedział "chodzi o kasę" więc to mnie zastanawiało... rzekł także że tego oleju który był fabrycznie w skrzyni już nie produkują i jest jego zamiennik.

Utkwiło mi jeszcze jedne stwierdzenie serwisanta że ludzie serwisują u nich auta które mają po 500tyś km i więcej i nic się ze skrzynią nie dzieje, z reszto co tu dużo szukać moje audi do 255tyś km było serwisowane w ASO u zachodnich sąsiadów i w wydrukach także nie było nic o wymianie teraz ma 290 i skrzynia funkcjonuje, fakt że teraz pojawiają się lekkie problemy, być może również spowodowane nie wymienianiem oleju ale tego nie wiadomo "na pewno".

Gość od skrzyń z którym rozmawiałem o wymianie mówi że już nie raz wymienił olej w skrzyni i zamiast poprawy pojawiło się jeszcze pogorszenie pracy skrzyni, potem adaptacje itp poprawiały sprawę ale już nie było jak wcześniej więc on także jakimś zwolennikiem niby nie jest a ciągle ma cały plac aut i ludzie go chwalą więc zapewne pojęcie o temacie ma, sam nie wiem co o tym myśleć... ale zapewne ja będę wymieniał profilaktycznie :)
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-10-14, 15:50   

Paweł jeeeszcze raz...

NA PEWNO olej w skrzyni sie zużywa i traci swoje własciwości jak kazdy olej z czasem.
NA PEWNO trzeba go wymieniac o czym prawi sam producent tych skrzyn nawet jak i logika.
NA PEWNO skrzynia po przelocie setek tysięcy tak jak twoja ma juz w srodku nie olej a jakas podobna do niego substancje i....

Zalewając do takiej skrzyni świeży wypłuczemy ją ładnie a ona juz się przecie może trzymac kupy na własnym syfie-wówczas sie rozsypuje.
Ale jak nie wymienimy to sie i tak rozsypie robiąc nam kosztowna niespodzianke np na wczasach :)

Kolejna sprawa to te przebiegi i że jednak nie kazda się sypie.

Automaty sie zuzywaja-maja swoje elementy exploatacyjne poza olejem(tarczki,kosze,konwerter)
Pytanie dlaczego ktos ma 500koła na szafie i jeździ? Bo 90% to trasa a skrzynia z powiedzmy 300tys w samej trasie może byc mniej zuzyta jak ta sama mająca 100tys na taxi :]

Pisałem to nie raz i nie tylko ja.

Czemu serwisy nie chca zmieniac oleju? Bo musza dac gwarancje na usługe a jak się sypnie po tym a ryzyko takie jest nie chca odpowiadac stad astronomiczna odstraszająca cena.
Jak mi się sypła to zapraszali na wymiane ASB jedynie 30tyś zł za 4hp24a CML :]
 
 
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1008
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-10-14, 20:29   

paweldzwo napisał/a:
ogarnięty na tej połczyńskiej w warszawie mówi mi że jeśli klient się upiera to wymieniają olej

ASO ma bardzo małe pojęcie o skrzyniach ZFa ponieważ to nie oni są producentem tylko ZF - nie mają dostępu do całej dokumentacji technicznej skrzyni a ich serwis ogranicza się do prostych czynności serwisowych jak sprawdzenie poziomu oleju
oni nie potrafią zdiagnozować skrzyni jak coś się dzieje (szarpie, przerywa, stuka przy zmianie biegu lub się ślizga)

paweldzwo napisał/a:
Gość od skrzyń z którym rozmawiałem o wymianie mówi że już nie raz wymienił olej w skrzyni i zamiast poprawy pojawiło się jeszcze pogorszenie pracy skrzyni

działo się tak ponieważ źle była przeprowadzona wymiana oleju

paweldzwo napisał/a:
zapewne pojęcie o temacie

o skrzyniach na pewno nie ma jak 99% firm w PL, które się skrzyni dotykają
tutaj (w PL) to firmy, które zajmują się tylko serwisowaniem ASB nie mają pojęcia czego doskonałym przykładem jest brak umiejętności wymiany oleju w skrzyni
- opinie w stylu "jak działa to nie ruszać.... jak wymieniać to statycznie na 2 razy bo dynamicznie to skrzynia się rozszczelni i w szybkim czasie padnie"
Jeżeli szanowany i renomowany serwis ASB (SSerwis Sopa) przesyła mi ofertę na wymianę dynamiczną i wykorzystuje do tego 8l oleju (słownie: osiem litrów oleju) gdzie skrzynia jest zalana 11 z haczykiem to czego TY wymagasz od ASO? I czego oczekujesz od innych serwisów ASB?
Dzwoniąc do SSerwis Sopa z pytanie czy to nie pomyłka w ilości oleju Pani z uśmiechem odpowiada, że NIE.... więc się pytam jak mogą wymienić cały olej jak jest go 11 z kawałkiem Pani mi odpowiedziała, że w konwerterze jest kilka litrów a tego się nie da wymienić ponieważ konwerter jest zalewany tylko przy wymianie (montażu nowej skrzyni) to czego oczekujesz?
w ZF Dortmund wymienili olej metodą dynamiczną i na FVAT mam 15l oleju. Na jeździe testowej z serwisantem ZFa zapytałem się w czym została dokonana wymiana oleju i odpowiedział jasno
1. skrzynia
2. konwerter
3. chłodnica
ALL.....

da się? da......! :)
Dodatkowo mam na FVAT olej "ZF Lifeguard Fluid 8", gdzie jak zadzwonisz do naszych "fachowców" to większość Ci powie, że to jest olej do skrzyni 8 biegowej (8HPXX) a do mojej powinien być ZF Lifeguard Fluid 6........ i zalali mi złym olejem skrzynie! W centrali ZFa zalali mi zły olej! Więc po raz kolejny się pytam czego wymagasz od serwisów w PL?
Podczas jazdy testowej pytałem się serwisanta dlaczego takim olejem została zalana to mi odpowiedział "że to jest obecnie najlepszy olej do skrzyni i zalecają w 6HPXX ten olej".

Na ten temat mógłbym Ci książkę napisać - wtedy miałbyś obraz jaki jest poziom "wiedzy" naszych serwisów (z ASO włącznie) na temat skrzyń ZF.
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2016-10-14, 20:45   

Zmiana oleju z 6HP na 8HP (zielony) jest możliwa tylko przy wymianie dynamicznej , nie można tych olejów mieszać ze sobą żeby była jasność .
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
eed 
Moje A8


Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8L D4
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 223
Skąd: Gryfino - Aukra
Wysłany: 2016-10-17, 11:17   

panton, kolego jaki koszt takiej wymiany w ZFie ?
_________________

 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2016-10-17, 16:41   

Około 660euro
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1008
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-10-17, 19:06   

dokładnie 625 euro mam na fakturze z dnia (19-09-2015) kiedy była przeprowadzona wymiana oleju
 
 
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2016-10-19, 11:32   

Cytat:
dokładnie 625 euro mam na fakturze z dnia (19-09-2015) kiedy była przeprowadzona wymiana oleju




pomogło czy tylko profilaktycznie robiłeś?
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1008
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-10-19, 11:50   

raftor, ja ze skrzynią nie miałem żadnych problemów - 200kkm na liczniku było to wymieniłem
po wymianie minął rok (z 15kkm zrobiłem) i wszystko pracuje bardzo ładnie
 
 
Gecio 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 35
Dołączył: 22 Paź 2016
Posty: 150
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2016-10-28, 12:57   

A oryginalnie jaki olej jest zalany?
 
 
robrob 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: Audi A8 D3,
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Maj 2016
Posty: 71
Skąd: Łomża
Wysłany: 2016-11-11, 13:48   

6HP
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.