Autor |
Wiadomość |
nikoa4
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8 D4 2011 3.0TDI
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2013 Posty: 245 Skąd: Uk
|
Wysłany: 2013-10-22, 20:44 [D3 04 4.2MPI
] Cieknie zacisk tył. Regeneracja?
|
|
|
znalazlem cos takiego na alledrogo http://allegro.pl/zacisk-...3628520643.html
Co o tym myslicie.
dzisiaj zauważyłem ze cale kolo w plynie PT, |
|
|
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2013-10-22, 21:09
|
|
|
Nie wiem jak jak to w D3, ale w D2 i w innych modelach Audi regenerowałem zaciski. Jeśli samemu się robi koszt niewielki jedynie trochę dłubaniny. Kupuje się kompletny zestaw do regeneracji, rozbierasz, czyścisz i składasz. |
|
|
|
|
|
|
|
nikoa4
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8 D4 2011 3.0TDI
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2013 Posty: 245 Skąd: Uk
|
Wysłany: 2013-10-22, 21:25
|
|
|
ok gdzie kupic zestaw?jakiej firmy? |
|
|
|
|
Lewian
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 61 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 204 Skąd: Kleczew
|
Wysłany: 2013-10-23, 13:39
|
|
|
nikoa4 napisał/a: | ok gdzie kupic zestaw?jakiej firmy? |
Podaj numer nadwozia, podam cenę |
|
|
|
|
|
|
|
nikoa4
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8 D4 2011 3.0TDI
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2013 Posty: 245 Skąd: Uk
|
Wysłany: 2013-10-23, 15:00
|
|
|
WAUZZZ4E54N007927
A co myslisz kolego o tych zaciskach co podalem link? |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-10-23, 21:40
|
|
|
Dużo tego płynu wycieka?.... bo jak tak i jeździsz już jakiś czas z tą usterką to alufelgę masz już pewnie zniszczoną.
Kiedyś miałem taki przeciek do silniczka hamulca postojowego - nie robiłem tego, kupiłem drugi zacisk. Wtedy kupowałem z allegro w używce bo potrzebowałem też wtedy silniczka na gwałt a planowałem przeróbkę układu hamulcowego i nie wiedziałem jeszcze wtedy na jakim zestawie będę finalnie jeździł. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
nikoa4
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8 D4 2011 3.0TDI
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2013 Posty: 245 Skąd: Uk
|
Wysłany: 2013-10-24, 08:21
|
|
|
No duzo,troche felge juz scharatalo juz odcielem doplyw plynu.
Chce wyslac temu gosciowi co podalem link,z allegro.
Nikt sie nie wypowie czy to dobra opcja.
Odrazu wymienie pare. |
|
|
|
|
Lewian
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 61 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 204 Skąd: Kleczew
|
Wysłany: 2013-10-24, 08:42
|
|
|
nikoa4 napisał/a: | WAUZZZ4E54N007927
A co myslisz kolego o tych zaciskach co podalem link? |
Coś nie tak z numerem VIN, sprawdź czy nie pomyliłeś którejś pozycji.
Co do tych zacisków to nie mam doświadczenia z takimi rzeczami więc nie będę wymyślał ale cena zachęcająca
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
nikoa4
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8 D4 2011 3.0TDI
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2013 Posty: 245 Skąd: Uk
|
Wysłany: 2013-10-24, 12:32
|
|
|
No wlasnie cena ok.co bede sam sie bawil w Regeneracje,nie ma sensu
[ Dodano: 2013-10-24, 22:30 ]
Dzisiaj wymontowlem zaciski,jak sie okazalo pekla plastikowa obudowa silnika,i caly syf dostawal sie do srodka
z lewej strony nie cieknie,ale tez jest peknieta obudowa.mysle ze nie tylko u mnie pekaja. |
|
|
|
|
JIMM [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-10-27, 15:33
|
|
|
nikoa4 napisał/a: | mysle ze nie tylko u mnie pekaja. |
coś nie tak ............bo nie u wszystkich pękają ;-)
Prawdopodobnie nie cofały ci się tłoczki , klocki rozgrzewały tarcze , rosła temperatura zacisków itd.........poszły uszczelnienia na tłoczkach oraz zmiany temperatur (wjazd w kałużę lub mycie samochodu).....rozpękły twoje obudowy :idea: .
Same nie pękają :!: |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-10-27, 18:00
|
|
|
Z moich doświadczeń wynika, że obudowy silniczków hamulca postojowego z czasem mogą jednak pękać "same". Same ale oczywiście nie bez przyczyny.
Zacisk jest aluminiowy a silniczek zamontowany jest tam dosyć ciasno i na oringu. I tu zaczyna się problem bo jeżeli nikt tam długo nie zagląda i nie przeprowadza systematycznego czyszczenia zacisku to aluminium się utlenia i puchnie w szczelinie pod oringiem i po pewnym czasie rozsadza obudowę silniczka.
U mnie też tak było i już wielokrotnie w swoim jak i innych kolegów czyściłem te zaciski i konkretnie szczelinę na oring aby nic się nie działo.
Inną sprawą jest oczywiście wyciek płynu hamulcowego bo to jest usterka uszczelnienia. Silniczek powinien mieć sucho i pracować tylko w swoim smarze - jeżeli przy jego demontażu wycieka płyn hamulcowy to zacisk ewidentnie popuszcza.
Popuszczający zacisk to niestety prosta droga do uszkodzenia również silniczka - płyn hamulcowy nie działa zbyt dobrze na mechanizm a szczególnie na gumowy pasek zębaty przekazujący napęd. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
nikoa4
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8 D4 2011 3.0TDI
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2013 Posty: 245 Skąd: Uk
|
Wysłany: 2013-10-28, 20:59
|
|
|
dokladnie dzieje sie tak jak foss powiedzial,aluminium pod oringiem utlenilo sie,spuchlo w efekcie pekla obudowa silniczka.
stalo sie to jednak zanim pojawil sie wyciek,a wiec plyn wyciekal odrazu na zewnatrz,przez peknieta obudowe silniczka.
bac co bac,nie wyslalem tych zaciskow do regeneracji.
sam sie za to wzielem, prosta konstrukcja.
do wymiany jeden oring srednicy 1cm ,ciezko do kupienia.obudowa silnika sklejona.
i oczywiscie godziny czyszczenia :-/ Jeszcze nie skladalem wszystkiego z powrotem,czekam na farbe do zaciskow.przed montazem zrobie foty. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-10-28, 23:50
|
|
|
Felgę umyj dokładnie bo płyn hamulcowy im nie służy :-? |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
nikoa4
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8 D4 2011 3.0TDI
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2013 Posty: 245 Skąd: Uk
|
Wysłany: 2013-10-29, 09:10
|
|
|
Felge w pierwszej kolejnosci umylem,ale i tak nadaje sie do malowania
[ Dodano: 2013-11-09, 10:27 ]
graty w koncu na aucie,i oczywiscie problem.Nic nie cieknie,ale jest blad lewego silnika-
02430 odpornoscsilnika lewego hamucla postojowego naruch.[blad mechaniczny]
i na fisie zolta kontrolka P przekreslona i czerwone piorunki,i komunikat parking breake.
moze to byc dlatego ze przy skladaniu tloczkow,nie ustawilem mechanizmow od recznego w tej samej pozycji?[na oko]I teraz jest roznica w obrotach silnika.to znaczy jeden dociaga szybciej.Moge sciagnoc silniki i torxem jakos ustawic jednakowo te mechanizmy,tylko jak znalesc punkt zero.robil to ktos kiedys? |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-11-09, 10:45
|
|
|
nikoa4 napisał/a: | graty w koncu na aucie,i oczywiscie problem.Nic nie cieknie,ale jest blad lewego silnika-02430 odpornoscsilnika lewego hamucla postojowego naruch.[blad mechaniczny]
i na fisie zolta kontrolka P przekreslona i czerwone piorunki,i komunikat parking breake.
moze to byc dlatego ze przy skladaniu tloczkow,nie ustawilem mechanizmow od recznego w tej samej pozycji?[na oko]I teraz jest roznica w obrotach silnika.to znaczy jeden dociaga szybciej.Moge sciagnoc silniki i torxem jakos ustawic jednakowo te mechanizmy,tylko jak znalesc punkt zero.robil to ktos kiedys? |
Silniczków się nie ustawia, wystarczy zrobić test VAG'iem a ustawią się same poprawnie.... właściwie to powinno wystarczyć tylko zaciągnięcie i odpuszczenie hamulca postojowego ale jak coś dłubałeś to test może pomóc.
Zresztą i tak teoretycznie powinno się to robić przy pomocy VAG'a - rozszerzenie zacisków do naprawy i zamknięcie po naprawie.
Jak wszystko jest sprawne to trzeba sprawdzić wiązkę elektryczną - niestety niby tak dobrze uszczelnione a jednak potrafią po prostu gnić. U mnie z jednej strony cienki kabel sygnałowy przegnił w 3 miejscach a gruby masowy w 1 miejscu - dziwne to bo nic tam nie było dłubane, wiązka położona fabrycznie w fabrycznej gumowej osłonie ale jednak tak się stało :evil: |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|