|
Autor |
Wiadomość |
denveco
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + Łopatki
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3 (silnik BFM)
Wiek: 39 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 319 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2020-08-03, 15:34 [D3 03 4.2MPI
] Wymieniał ktoś ten wąż układu chodzenia??
|
|
|
Witam wszystkich.
Po długich poszukiwaniach miejsce wycieku zostało namierzone.
Patrząc od góry w głąb między silnik a ścianę grodziową jest to gumowy wąż łączący dwie metalowe rury, ten z niebieskimi obejmami
i teraz pytanie, czy komuś ten wąż strzelił?? Czy ktoś go wymieniał samemu?? Jak go wymienić?? Wiadomo, że trzeba ściągnąć opaski samo zaciskowe ale tam dojścia za bardzo nie ma by cokolwiek wcisnąć...
[ Dodano: 2020-08-13, 18:51 ]
No i co jest?? Tylko mi on pękł?? |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2020-08-13, 19:17 Re: Wymieniał ktoś ten wąż układu chodzenia??
|
|
|
denveco napisał/a: | No i co jest?? Tylko mi on pękł?? |
Tak, wychodzi na to, że to bardzo rzadki przypadek.
Ja nie pamiętam żebym u kogoś konkretnie to musiał naprawiać.
Co do tej rurki to łączy ona metalową rurę z tyłu silnika z drugą metalową rurą idącą do obudowy filtra oleju.
Jak widać jest mocno schowana więc poniżej wrzucam foto oraz krótki opis tego ustrojstwa.
Pierwsza rzecz której nie widać to to, że obie te metalowe rury są mocowane do silnika na sztywno.
W części lewej zdjęcia, na lewo od tej gumowej rury, dwa zaznaczone na czerwono punktu to mocowania rury po prawej stronie bloku silnika (strona pasażera). Tu dodatkowo, zaznaczone na żółto, rura na sztywno wchodzi do obudowy filtra oleju.
Na prawo od tej twojej cieknącej gumowej rury łączącej masz następne dwa punkty mocowania zaznaczone na czerwono gdzie rura jest przykręcona z tyłu silnika.
Dodatkowo, zaznaczone kolorem niebieskim, jest sztywne połączenie z kanałem wodnym z przodu silnika a rura ta idzie bezpośrednio pod kolektorem ssącym.
Całkiem na prawo, zaznaczone na zielono, masz dwa przyłącza wodne do węży gumowych, jedno na szybkozłączce a drugie normalne.
Żeby wymienić tą małą cieknącą rurkę, moim zdaniem, najlepiej byłoby zdjąć kolektor ssący i dobrać się do tej rury przykręconej z tyłu silnika. Ją trzeba odkręcić żeby mieć jakikolwiek ruch bo moim zdaniem ta twoja cieknąca rurka gumowa jest na tyle krótka, że bez ruszenia rur metalowych będzie nie do zdjęcia.
Zanim to jednak ruszysz na twoim miejscu zaopatrzyłbym się w zestaw części zamiennych bo na połączeniu niebieskim koniecznie trzeba by było wymienić oring, podobnie na połączeniu zielonym na szybkozłączce, noi dodatkowe części po ruszeniu kolektora ssącego.
Jak będziesz chciał to mogę ci skompletować te wszystkie części żeby było łatwiej |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang
Prywatność. |