Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI] Zablokowany silnik  
Autor Wiadomość
frugo 

Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2, A6 C5
Wiek: 33
Dołączył: 06 Sty 2017
Posty: 17
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2018-10-27, 08:25   

Kosztowało mniej niż cena rynkowa ale że względu na te wszystkie mankamenty. Przekładnia kierownicza do roboty bo stuka, zawieszenie z przodu siedzi na glebie po paru godzinach. Czujniki nie działają, brak katów i błędy w silniku ( o spalinach przez katalizatory) i złe poduszki pod silnikiem, niedziałająca klima. Błędy ręcznego, akumulatora, keylessa, potem wrzucę foto to zobaczycie. I kupiłem to bo bym sobie te rzeczy porobił po kolei ale motor i skrzynia miały być tip top. A teraz to już nie wiem czy to robić upchnąć na graty, jeszcze szukam jakiegoś mechanika bo samemu bez kanału będzie mi ciężko:(
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-10-27, 09:27   

Z własnego doświadczenia wiem, że najgrubsza i najbardziej problematyczna sprawa to samo wyjęcie i włożenie silnika spowrotem bo tutaj nie obejdzie się bez odpowiedniego sprzętu. Reszta jeśli choć trochę znasz się na mechanice i ogarniasz życie to po prostu odkręcanie i pamiętanie jak to zamontować spowrotem. Jednie momenty dokręcenia przypilnować. Sam rozbierałem i składałem silnik. Moim zdaniem nie ma co się bac. Tylko na stole raczej trzeba to robić.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2018-10-29, 16:43   

A do tyłu można ten silnik ruszyć?
Oczywiście motorem nie kręcimy do tyłu ale skoro stoi w miejscu i krzyżyk już na nim można powiesić to można też sprawdzić czy cokolwiek do tyłu się rusza czy też stoi jak zamurowany.
Zresztą nie mówię o kręceniu nim do tyłu tylko próbie poruszenia.

Skoro olej był, nie wypluł go sam z siebie, skoro w misce nie było żadnych elementów silnika to... trzeba rozebrać górę.
Rozpiąć rozrząd, zdemontować wałki rozrządu i wtedy spróbować nim przekręcić.

A tak w ogóle to najpierw wyjąć świece i endoskopem zajrzeć w każdy cylinder - może odpowiedź znajdzie się szybciej bez rozbierania czegokolwiek więcej.


Ale jak zatarty albo korby pogięte i uszkodzone gładzie cylindrów to czasu bym na niego więcej nie marnował.
Robiłem nie dawno 4.2BFM z korbą która wyszła bokiem - do auta wleciał drugi silnik a starego nawet nie rozbierałem bo szkoda było na to czasu.

.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
frugo 

Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2, A6 C5
Wiek: 33
Dołączył: 06 Sty 2017
Posty: 17
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2018-11-01, 12:10   

Wałem udało się ruszyć, odkreciłem świece i wlałam po trochę oleju do każdego z cylindrów. Na początku cofnałem wał przeciwnie do kierunku pracy A potem normalnie... trzeba było użyć sporej siły ale poszło i teraz niestety do czegoś go dostawia. Tak jak by się wspierał się tłok na zaworze.
Od strony miski tak to wygląda:
https://youtu.be/ghNE9YXeIOk
Martwią mnie jeszcze te opiłki w misce.

Muszę zdjąć jeszcze lewą pokrywę tylko mam problem z dwoma śrubami od strony podszybia. Jutro to ogarne i zobacze co z napinaczem.
Foss widziałem właśnie na fb relacje z wymiany. Kawał dobrej roboty. Czym czysciles pokrywy i głowice, że wyglądały jak nowe?
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-11-01, 16:23   

Pierwsze co to czy nie cofnales za bardzo wału? Bo teraz rzeczywiście może opierać się o zawór. Ja miałem normalnie beton i prawie klucz (chyba 18 fajbowu imbus) slrzywilem. Chyba nie ma co się wzbraniać dłużej. Zaglądaj do cylindrów i jak się zdecydujesz to rozbieraj albo szukaj drugiego silnika.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
frugo 

Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2, A6 C5
Wiek: 33
Dołączył: 06 Sty 2017
Posty: 17
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2018-11-01, 19:15   

Cytat:
Pierwsze co to czy nie cofnales za bardzo wału?

Bardzo możliwe, że za dużo. Myślę, że ok 90 stopni, później poszedł w prawidłową stronę ok 180 stopni i go przyblokowalo. Też użyłem sporej siły bo przedlużkę zaczęło wycinać ale teraz już lżej chodzi.
Ten silnik i tak spisalem na straty ale sprawdzę jeszcze co tam siedzi głębiej:)
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-11-01, 20:35   

Jestem ciekawy czego nalał Ci tam na drogę aby tylko jechało :P Ostatnio czytałem o miodzie wlewanym do oleju aby chodził cichutko :D
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
frugo 

Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2, A6 C5
Wiek: 33
Dołączył: 06 Sty 2017
Posty: 17
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2018-11-01, 21:07   

Cytat:
Jestem ciekawy czego nalał Ci tam na drogę aby tylko jechało

Tego nie wiem ale ten silnik pracował naprawdę mega cicho i ani dymka nie puszczał a jak sie zatrzymał to prawie dostałem zawału <boisie>
Znajomy mi właśnie przesłał ostatnio filmik o laniu miodu do silnika i sypaniu trocin do skrzyni. Mam nadzieję, że jak zrobię silnik to się zaraz skrzynia nie rozleci bo też pracowała nadzwyczaj dobrze <jeb>

Ps jak jakoś uda się rozbujać ten motor to posłuży jako królik doświadczalny A później będzie piękny stolik <amasz>

[ Dodano: 2018-11-02, 19:20 ]
Kręci się, ustawiłem rozrząd od nowa bo był delikatnie przestawiony. Oczywiście zanim włączyłem rozrusznikbto wszystko zlalem świeżym olejem :)
https://youtu.be/RcKDV6YHxHg
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2018-11-02, 19:44   

O kurde gratulacje <brawo> bedzie coś z tego jeszcze? Co było w takim razie powodem zatrzymania sie motoru?
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
frugo 

Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2, A6 C5
Wiek: 33
Dołączył: 06 Sty 2017
Posty: 17
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2018-11-02, 20:09   

CINEK napisał/a:
O kurde gratulacje <brawo> bedzie coś z tego jeszcze? Co było w takim razie powodem zatrzymania sie motoru?


Myślę, że przyblokowało go na tłokach <hmm> wykręciłem świece i do każdego cylindra wlałem strzykawką troszkę oleju i ręcznie kręciłem wałem, do tego polewałem wałki olejem i od dołu po korbowodach. Tak udało się go rozruszać wiec zakręciłem rozrusznikiem kilka razy ( 4 może 5 razy) oczywiście dając olej za każdym razem. Teraz można normalnie obracać wałem- nie ma już takiego oporu.
Czy coś z tego będzie to nie wiem. To wszytko to bardziej eksperyment bo co jak co ale nie wierze, że można zarżnąć takie V8 jak chłopaki na YT jeżdżą bez oleju po kilkanaście minut i dopiero motor staje. Lubię dłubać przy aucie i zawszę się czegoś nauczę zanim motor pójdzie na stolik <hihi>
Widzę na olx pompę z 50 zł to jutro ją zmówię. W poniedziałek/wtorek może uda się ją założyć z miską, potem pokrywy. Kupię jakiś tani olej na próbę, nowy filtr i płukankę. Wykręcę czujnik oleju i wkręcę miernik ciśnienia oleju i odpalę. Zobaczymy co się stanie, jak by jakimś cudem nic nie hałasowało i jakoś to pracowało to zleje dobry olej :)
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2018-11-02, 20:30   

frugo napisał/a:
jak by jakimś cudem nic nie hałasowało i jakoś to pracowało to zleje dobry olej


no to trzymam kciuki aby się udało <okok>

ja po kupnie D3 od razu zrobiłem płukankę silnika 3x pod rząd łącznie przepłukując ponad 20L oleju...pomimo potwierdzonego przebiegu ok.240KKM sył był niesamowity...
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
robertas 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 1605
Skąd: ślask
Wysłany: 2018-11-02, 21:35   

Zmierz mu kompresje jak juz nim krecisz... I bedziesz wiedzial juz sporo ;) Choc jak tak patrze na te opilki z miski to mi wyglada na zmielone panewki niestety
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
szary824 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Ariel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Sty 2017
Posty: 119
Skąd: Berlin
Wysłany: 2018-11-02, 22:00   

Takie mam wrażenie że dalej coś trzyma bo coś ciężko kręci. Chyba że aku słabe. Jeśli świec nie ma to powinien wirować jak szalony ;)
 
 
frugo 

Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2, A6 C5
Wiek: 33
Dołączył: 06 Sty 2017
Posty: 17
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2018-11-02, 22:55   

robertas napisał/a:
Zmierz mu kompresje jak juz nim krecisz... I bedziesz wiedzial juz sporo ;) Choc jak tak patrze na te opilki z miski to mi wyglada na zmielone panewki niestety


Zwierzę kompresję napewno :)
szary824 napisał/a:

Takie mam wrażenie że dalej coś trzyma bo coś ciężko kręci.

Możliwe, też mam takie wrażenie :/
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1010
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2018-11-03, 07:33   

Wyciągnij filtr oleju, poczekaj aż zleci z niego olej. Następnie
popatrz co tam między filtrem w głębi się znajduje. Rozchyl płatki filtra i looknij.

Jak się przytarł to będziesz miał sporo gruzu na filtrze.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.