Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI ] Zakup A8 D3 4.2 MPI  
Autor Wiadomość
Wersebu 

Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3 4.2 MPI
Wiek: 24
Dołączył: 31 Paź 2024
Posty: 3
Skąd: Polska
Wysłany: 2024-10-31, 16:43   [D3 03 4.2MPI ] Zakup A8 D3 4.2 MPI

Witam.
Chciałbym zrobić przesiadkę z A4 B7 1.8T na A8 D3 4.2 MPI moje pytanie czy silnik waszym zdaniem dobry i na co zwrócić uwagę przy zakupie?
Czy jest szansa kupienia czegoś w budżecie 20-25 tys.
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 355
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2024-11-01, 09:52   

4,2 MPI jest dobre i proste do zagazowania (czyli przedlift na podwójnym grillu, chyba że ktoś zmienił później mordkę). Natomiast jeśli szukasz w budżecie który podałeś, to lepiej odpuść sobie A8 bo koszta cię zjedzą. Każda nawet najdrobniejsza naprawa tutaj kosztuje sporo więcej niż w takim A4, a w przedziale cenowym który podałeś, raczej będziesz musiał około 10k zł jak nie więcej wrzucić na starcie. Głupi temat zawieszenia to jeśli chcesz przednie skompletować na lemforderze to masz wydatek w okolicy 4k zł za same części. Same tarcze i klocki na zamiennikach Zimmermana 2k zł. Łożysko koła przedniego 250-300zł sztuka. I to masz wszystko ceny bez robocizny więc.... Policz sobie sam i zadaj sobie pytanie czy stać cię na takie wydatki. Jeśli planujesz naprawiać sobie auto sam bo nie masz z tym problemu to super, ale czasem bez porządnych narzędzie bywa ciężko. Choćby demontaż przednich dolnych wahaczy, czy wybicie zapieczonej śruby trzymającej w zwrotnicy górne wahacze (choć ten problem powinieneś znać z innych aut grupy VAG). Dużo można by wyliczać. Spalanie LPG przy dobrze wyregulowanej instalacji i jeśli na niej nie było szczędzone przy montażu licz od 15l/100km w górę. Niżej zejdziesz tylko na autostradzie jak warunki pozwolą na płynną jazdę, chyba że będziesz jeździł jak emeryt. Generalnie, kupisz auto premium, to bez względu na jego wiek wydatki też będą "premium".

A i jeśli dopadnie cię wymiana rozrządu bo klepać będą napinacze/nastawniki to żeby to zrobić z sensem i nie wracać (przynajmniej w teorii) do tematu, przygotuj sobie 10k zł na same części + 2 dni roboty żeby to na spokojnie zrobić.
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5156
Skąd: Těšin
Wysłany: 2024-11-01, 13:04   

4.2 MPI było również w 1 liftingu także roczniki do 2006 modelowo kupisz z dużym pyskiem, w Phaetonie klepane do końca produkcji. D3 teraz kupisz taniej niż D2, głównie 3.7 PB i 4.0 TDI.
Co byś nie kupił to i tak będzie skarbonka bez dna, a w takim budżecie dno będzie głębsze ;)
_________________
Black Cars Matters
 
 
nico40 

Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: nikolai
Jeżdzę: d3
Wiek: 48
Dołączył: 26 Paź 2024
Posty: 3
Skąd: france
Wysłany: 2024-11-01, 14:08   

bonjour, si tu dois choisir une motorisation prend le 4.2 tdi qui est le plus fiable, si tu te fais toi meme les entretiens ( vidange, plaquettes de freins, disque etc etc ) cela ne coutera pas excessivement chere mis a part au garage la oui tu peux sortir la carte bleue , assure toi bien que le train avant soit en bon etat car c'est un peu la maladie dessus vu le poids de la voiture !! comme la dit sssebek verifie les suspensions ainsi que son compresseur, les feux du coffre egalement la maladie qui coutent un petit billet mais comme on dit quand on aime on compte pas, point de vu consommation moi personnellement je me plaint pas, par contre si tu dois par exemple un outil de diagnostic ou autre chose assure toi que ta batterie soit bien chargée car c'est une tres grosse consommatrice en electricité le mieux est de le faire moteur en route .
en esperant t'avoir aider
milego dnia
 
 
Wersebu 

Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3 4.2 MPI
Wiek: 24
Dołączył: 31 Paź 2024
Posty: 3
Skąd: Polska
Wysłany: 2024-11-02, 08:50   

Rozumiem ze ceny części i roboty będą wyższe niż w przykładowej a4 b7 natomiast zastanawiam się o tym rozrządzie... Na co poszlo aż 10 tys zł? Z tego co się zdążyłem zorientować robota kosztuje ok. 1.5-2tys. A części również w okolicach 2/3tys a to jest połowa kwoty którą podajesz :/ Nie zamierzam się wykłócać tylko poprostu pytam czy mówiąc o rozrządzie masz na myśli cos poza napinaczem paskiem pompą i walkami?

Prosił bym również o informację na co zwrócić uwagę przy zakupie czy są jakieś takie mankamenty które będę wstanie wykryć podczas oglądania? To że z czasem wyjdzie ich więcej się domyślam i jestem na to gotowy lecz chcialbym uniknąć tego co da się wykryć i zauważyć.
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5156
Skąd: Těšin
Wysłany: 2024-11-02, 10:16   

Z zewnątrz:
- lampy czy nie parują, czy działają z tyłu wszystkie LEDy, reflektory czy jak skrętne to czy działają prawidłowo, jak szybko
- w jakim stanie blenda od podświetlenia tablicy rejestracyjnej (lubi się tam alu utleniać) lampki, jak śruby zgniłe to będziesz wiercił, żeby potem żarówki wymienić, czy kamera cofania cał i czy działa jak jest na wyposażeniu
- jak klapa z silnikiem elektrycznym, to czy podnosi się bez problemu, czy trzeba jej pomóc, czy dociąg dobrze działa, nie zawiesza się, czy narzędziówka pełna (jak silnik niedomaga to często ludzie wyrzucają z niej rzeczy żeby odciążyć klapę)
- czy dociągi drzwi działają (o ile ma auto)
- klamki, czy działa kessy (sprawdzić każdą jedną z osobna jak auto ma), jeśli podświetlane czy działają (padało to nagminnie jeszcze na gwarancji)
- szyby jak podwójne, czy nie rozwarstwia się jakaś, przednia czy cała (jak masz ta wersje z pełnym wypasem szyby to bardzo drogi wydatek w ASO, czy poza)
- lusterka jak fotochrom czy nie wylane
- czy auto równo stoi (cała pneumatyka do sprawdzenia) każdy tryb, jak szybko przechodzi od najniższego do najwyższego, czy kompresor wydaje jakieś niepokojące dźwięki, podczas jazdy czy auto nie jest zbyt twarde na komforcie
- standardowo jak przy każdym aucie oblecieć czujnikiem 90-160 mikronów jak coś więcej lub mniej to polerka, lub malowane/szpachla
- ozdobne listwy tez lubią się już krzywić po czasie, alu utlenia się, podnosi je, z reszta te listwy potem poprawiono również chyba 2 liftingu
- alu lubi się tez utleniać na klapce wlewu paliwa i na tych czarnych trójkątach szybek tylnych (nie świadczy to o jakiś naprawach)
- jak myte tanią agresywna chemią to będziesz taki specyficzny nalot na wszystkich chromach, ciężko to usunąć, wersja OE bez chromu bardzo rzadka (wyjdzie po numerze VIN)

Środek:
- czy z elektryki wszystko działa, najmniejsza pierdoła może okazać się kosztowna jak se sam tego nie zrobisz, a u elektryka potem wydasz tysiące PLNów
- bez VCDSa lub ODISa nie masz po co jechać, zczytać kompletne błędy, skasować, przejechać się i zobaczyć co zostaje
- każda lampka, ambiente (jak ma), lusterka czy działają, czy grzeją składają się, stare szły jak uszy do góry, nowe normalnie na boki (jak szybko się składają, czy nie zastane, czy chodzą w pełnych zakresach)
- pobawić się pełnym sterowaniem fotela, każdego z osobna, łącznie z wentylacja masażami, zagłówkami wysokością pasów itd w zależności od wyposażenia), grzaniem itd
- każdy schowek do sprawdzenia (lubią się niektóre łamać czy zawieszać)
- rolety szyb czy dzialają i jak (manualne akurat są ok (ciężko je popsuc co najwyżej potargać), ale elektryczne do sprawdzenia, maja się wysuwać i z zamkniętymi o otwartymi szybami), tylna lubi się psuć (ale nie tak jak w D2)
- audio, czy wszystko gra, jak b&o czy tweeterki sie wysuwają bez problemu i chowają, winda MMI (FL poprawili trybka, ale i tak je szlag trafia, lepiej dać metalowe), BOSE ma mieć mocny bass, becker zwykle audio - lubi padac wzmacniacz, strzela wtedy w glosnikach jak dluzej sluchasz glosno, jak ma z tyłu RSE to sprawdzić sobie w zalezności od wyposażenia czy DVD, itd działa, piloty
- webasto o ile ma (diesla miały albo pełne albo tylko dogrzewacz) do sprawdzenia czy załącza się, czy grzeje
- klima - każdy tryb, a najlepiej puścić tryb testowania klap za pomocą VCDSa, kazda kratke od zimnego do gorącego nawiewu sprawdzić, kazdy tryb po kolei, z tylu jak masz 4 strefy czy grzeją te grzałki w nogach (90% aut ma je uwalone - wyjdzie błąd w VCDS)
- czy fingerprint działa, jak jest ma sie ustawić wszytko pod linie papilarne, dodać sobie siebie i sprawdzić czy to działa, bo lubi się psuć
- elektryczny ręczny, jak szybko zaciąga czy nie wydaje nieniepokojących dźwięków
- tempomat czy działa, jak z ACC to zaraz wytestowac na trasie
- szyby (podnoszenie głównie, jak chodza czy szybko, czy wolno, u kierowcy z racji uzycia mechanizmy padały)
- kazdy knefel generalnie, szufladka (ta na karty kredytowe tez lubi sie psuc), jaki stan (te gumowane elementy lubi z nich farba schodzic)
- najlepiej brac auto bez szybra, ale ze ich malo, to sprawdzic czy nie bylo zalane (w srodku glownie pada panel MMI i modul kessy pod fotelem kierowcy)

Pokrywa silnika
- wszelkie wycieki (z góry np. z obu pokryw), stan przewodów, głównie gumowych (po tylu latach to odmy i podciśnienia jak nie robione to wszystko Cie czeka)
- jak BFM, najlepiej jakby stal zimny i odpalał go przy Tobie, czy nastawniki halasuja
- szmata wygluszajaca lubi padac po latach, te co odzialaja komore tez, ew czy kunolis jak sie tam dostanie to masakra
- jak Ci pozwoli zrobic se test co2 i zmierzyc kompresje na kazdym cylindrze
- czy nie połamane plastyki, spinki, nalepki, po śrubach patrzec co bylo odkręcane ew. czy czegoś nie brakuje

Jazda
- silnik ma sie ladnie wkrecac, miec moc, potestowac sobie tryb S i kickdown
- skrzynia ma nie szarpac, potestowac sobie ja na gorce zarowno zimna jak i ciepla, jak kazdy automat czy sie stacza do tylu, czy szarpie, na manualnym trybie sie pobawić - standardowe testy samochodu z ASB
- ruszać dynamicznie na skręconych kolach, tak samo na wstecznym, słuchać czy nie ma tarki w torsenie
- obserwować pneumatyke jak działa, czy nic nie stuka, wejść sobie szybciej w zakręt w trybie komfortowym i dynamicznym
- jak dziala wspomagania i servotrnik (o ile ma), czy pompa nie buczy
- hamulce czy nie bija (tu czy zwykłe 360, czy z eSki/W12 385mm i tak polecam zrobić swap na jakis 6 tłok bo te auta nie hamują)

Kanal/podnosnik
- zrzucić osłonę silnika, patrzeć na wycieki z góry, dołu, w okolicach mostu, skrzyni, standardowo przejrzeć wszystko z dołu, łącznie z zawiasem, przewody (tutaj łącznie ze spiralka od wspomagania, bo lubi zgnić)

Kolejna sprawa - te samochody (głownie preFL) lubia zrec 'prad' przez nie usypianie się modułów (temat rzeka), generalnie co możesz na szybko sprawdzić to czy auto zasypia jak szybko (trojkacik ma sie wygacic od awaryjek) i zmierzyc A ile zre po uspaniu.
Dalszy problem - przewody do aku, jak się grzeje to jest parę punktów do poprawy (kolejny temat rzeka na forum)

Jak mi sie cos wspomni to bede edytowal post i dopisze
Generalnie polecam jechac po to auto z kims kto je ma lub mial i przy nim robil a nie tylko jeździł, samemu odradzam
Kazdą usterke najmniejsza perdole se zapisac i ew potem negocjowac cene wg tego, zapisac sobie log z VCDSa i wrzucic tutaj na forum ew jak czegos nie bedziesz rozumial
Szukałbym 4.2 MPI (czy duza czy mala morda to wg upodoban), albo 4.2 TDI po 2 liftingu z małym przebiegiem, ale to jedynie jakis Japoniec i wtedy kwota w graniach 100k, w tym budżecie nie poszalejesz. Szczerze za ta kwotę wolałbym kupić D2, po B7 i tak będziesz miał różnicę jak niebo a ziemia.
_________________
Black Cars Matters
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 355
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2024-11-02, 17:53   

Wersebu napisał/a:
Rozumiem ze ceny części i roboty będą wyższe niż w przykładowej a4 b7 natomiast zastanawiam się o tym rozrządzie... Na co poszlo aż 10 tys zł? Z tego co się zdążyłem zorientować robota kosztuje ok. 1.5-2tys. A części również w okolicach 2/3tys a to jest połowa kwoty którą podajesz :/ Nie zamierzam się wykłócać tylko poprostu pytam czy mówiąc o rozrządzie masz na myśli cos poza napinaczem paskiem pompą i walkami?

Prosił bym również o informację na co zwrócić uwagę przy zakupie czy są jakieś takie mankamenty które będę wstanie wykryć podczas oglądania? To że z czasem wyjdzie ich więcej się domyślam i jestem na to gotowy lecz chcialbym uniknąć tego co da się wykryć i zauważyć.


Sam jeden nastawnik kosztuje w ASO 2500zł. Niby są zamienniki w okolicy 1000zł ale rzadko działają dobrze. Druga głowica ma drugi nastawnik. Dolicz łańcuszki, uszczelki pod pokrywami, simringi + rozrząd na przodzie który masz pewnie na myśli (czyli pasek + pompa + rolki) i robi ci się okolica 10kzł
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
Pepek 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Maj 2016
Posty: 528
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2024-11-03, 20:29   

dice111 napisał/a:
(...)

Przy aucie w założonym budżecie to bym zwrócił uwagę czy odpala i ma aktualne kwity.
W tych pieniądzach to kupiłbym przedliftowe D2 4.2 i resztę wydał na pakiet startowy, a to co zostanie odłożył na niespodziewane awarie.
_________________
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
 
 
Wersebu 

Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3 4.2 MPI
Wiek: 24
Dołączył: 31 Paź 2024
Posty: 3
Skąd: Polska
Wysłany: 2024-11-04, 19:27   

Dzięki panowie za opinie i pomoc udało się dorwać za 21tys
4.2 MPI po wymianach rozrządu i jeszcze paru rzeczy Auto znajomego z udokumentowanym przebiegiem i fakturami na naprawy. Ma trochę mankamentów takich jak wytarte wnętrze czy pęknięta lampa z tyłu ale nie oszukujmy się za 21 tys nie ma co szukać ani myśleć o stanie igła...
Silnik i skrzynia pracują równo co myślę że jest jedną z ważniejszych rzeczy.

Kolor i felga też mi się podobają :P

Pod obd oczywiście masa pierdołowatych błędów jak nieprawidłoe odczyty ciśnienia opon bo zostały wyjęte już udało mi się to wyłączyć kodowaniem czy niedziałający parktornic który już widziałem pokazuje uszkodzenie czy tam błąd czujnika parkowania przód lewy i patrzxąc nawet wizualnie na niego jeden z dwóch czujników z lewej strony (wewnętrzy) wygląda faktycznie dramatycznie ale widziałem już posty o tym więc najpierw go zamienie miejscami z innym i zobacze czy to na 100% czujnik czy wiązka póki co mogę tylko powiedzieć że jest to krowa w porównaniu do a4 (chopdzi mi o wymiary :P ) ale idzie się przyzwyczaić prowadzi się to mega pewnie i te V8 z dwoma trybami wyprzedzania to złoto (normalnie i szybko :D )

Dla ciekawskich foteczki

https://zapodaj.net/plik-aTD3YU3dau
https://zapodaj.net/plik-SoIPtBqH8Z




PS: Silnik ani skrzynia nie mają wycieków oleju co już sprawdziliśmy w kanale
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6726
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2024-11-05, 06:54   

Wersebu napisał/a:
Na co poszlo aż 10 tys zł?

+6k za dwa nastawniki :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 355
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2024-11-05, 20:22   

drago_o napisał/a:
Wersebu napisał/a:
Na co poszlo aż 10 tys zł?

+6k za dwa nastawniki :)


E no, 10k to wystarczy na wszystko z nastawnikami ori. Oczywiście nie doliczałem tutaj robocizny bo to indywidualna sprawa. Jeden odda do warsztatu, drugi się pomęczy ale zrobi sam.

No chyba że przez ostatnie 2 lata części do D3 aż tak podrożały ?
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6726
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2024-11-09, 16:44   

sssebek napisał/a:
No chyba że przez ostatnie 2 lata części do D3 aż tak podrożały ?

W ostatnich latach części ASO to z miesiąca na miesiąc lecą w górę jak szalone :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.