Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI ] Panowie przysiada mi "dupa" po k  
Autor Wiadomość
karhu 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krzysztof
Jeżdzę: audi A8 D3 BFM
Wiek: 47
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 55
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 2021-05-24, 22:35   [D3 03 4.2MPI ] Panowie przysiada mi "dupa" po k

witam
jakiś czas temu borykałem się z pochylaniem auta na jedną (prawą) stronę po ok. 2 tygodniach postoju ( przód oraz tyl)
Teraz po ok. roku czasu już po około 4 - 6 dniach postoju przysiada mi tył jak na zdjęciach
Podpowiedzcie mi proszę od czego zacząć diagnostykę problemu i w jaki sposób to zrobić?

dupa.jpg
Plik ściągnięto 14 raz(y) 324,09 KB

 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-05-25, 08:42   

od najtańszych rzeczy rzecz jasna

czyli opsikać wszystko co wystaje, miałem ten sam objaw u mnie
skończyło się czyszczeniem gniazd zaworków ciśnienia resztkowego
i wymianą tam dwóch oringów

a już widziałem $$$ na horyzoncie
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
karhu 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krzysztof
Jeżdzę: audi A8 D3 BFM
Wiek: 47
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 55
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 2021-05-25, 21:33   

maciu napisał/a:
od najtańszych rzeczy rzecz jasna

czyli opsikać wszystko co wystaje

a już widziałem $$$ na horyzoncie


Czyli oprócz 4x miechów tam gdzie przewody powietrza wchodzą ( na tych zaworkach) i po sciągnieciu nadkola i sprawdzeniu przy rozdzielaczu gdzies jeszcze?
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-05-25, 21:53   

jezeli puszcza sam tył to przodu nie masz co ruszać

czyli 2x tył (zaworki, baniaczki)
potem rozdzielacz
potem dopiero amory

no chyba że lubisz przepłacać, mój warsztat zawsze zaczyna od najprostszych rzeczy :)
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
Konrad123 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Mar 2019
Posty: 77
Skąd: Toruń
Wysłany: 2021-05-26, 21:41   

Z racji ze opada sam tył sprawdź miejsce wejścia przewodu powietrznego do miechow i rozdzielacz.
Gdybys nie podołał to w Bydgoszczy masz znachora koło nowej castoramy. Facet nie należy do tanich, ale w kwestii vagow jest obeznany, również wszystkich A8, robi dobrze wszystko, ale nie koniecznie szybko.
 
 
karhu 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krzysztof
Jeżdzę: audi A8 D3 BFM
Wiek: 47
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 55
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 2021-06-01, 21:49   

dzisiaj znalazlem kilka wolnych godzin, posciągałem nadkola, zauważyłem wyciek powietrza na tylnym lewym zaworku amortyzatora.
link do filmu na youtube - https://www.youtube.com/watch?v=7PTWYkeBr6s
Pytanie do was , chcialbm wymienic oringi. Jaki rozmiar kupic? ile sztuk przychodzi do tego zaworka ? czy pierw popsikac jakims odrdzewiaczem i poczekac ? urywają się te zaworki lub nakretki przy przewodach? te zaworki mają w srodku jakies mechanizmy ?
i najwazniejsze - czy auto mam napompowac i wprowadzic w tryb podnosnikowy najpierw przed odkreceniem zaworka? opadnie? mam podstawic kobylki?
dziekuje za odp
pozdrawiam
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2021-06-02, 05:16   

karhu napisał/a:
te zaworki mają w srodku jakies mechanizmy ?

Zawór ciśnienia szczątkowego powinien być w środku. Zapobiegający wywaleniu miecha do zera.

karhu napisał/a:
czy auto mam napompowac i wprowadzic w tryb podnosnikowy najpierw przed odkreceniem zaworka?

Masz włączyć tryb podnośnika. Czy napompować... tak abyś na podnośnik/kobyłki go wsadził bo tak, opadnie.
karhu napisał/a:
Pytanie do was , chcialbm wymienic oringi. Jaki rozmiar kupic? ile sztuk przychodzi do tego zaworka ? czy pierw popsikac jakims odrdzewiaczem i poczekac ?

Dostępne są całe zaworki w przystępnych pieniądzach. A na ali jeszcze taniej ale nie wiem jak z czasem dostaw.
karhu napisał/a:
urywają się te zaworki lub nakretki przy przewodach?

Z nakrętką przewodu raczej nic się nie stanie. Nawet nie pamiętam czy ona plastikowa nie była. Ja jeden zaworek wymieniałem i poszło całkiem dobrze jak na to, jak wyglądało to przyrdzewiałe.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-06-07, 16:36   

zaworek cisnienia resztkowego jest na zewnatrz - taka mosiężna baryłeczka do której wchodzi
miękki przewód z rodzeialacza

oringi należy dobierać po rozmontowaniu u mnie poleciały te pod podłączeniem
tej bańki z tyłu, warsztat nie miał problemów z dobraniem
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
karhu 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krzysztof
Jeżdzę: audi A8 D3 BFM
Wiek: 47
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 55
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 2021-06-27, 10:56   

Winny był zaworek przy amortyzatorze lewym ( prawy jest szczelny),
Puszczał powoli ciśnienie na połączeniu mosiężno-stalowym ( podobno nierozbietalne/ nienaprawialne)
Po wymianie wszystko w pozadku
Pomogła puszka płynu do sprawdzania szczelności instalacji LPG
Dziękuję za pomoc
Natomiast podczas jazdy autostradowej pojawiła mi się jednorazowo żółta ikona błędu poziomowania reflektorów na ok. 2 sekundy. Nie zauważyłem żadnego innego problemu w związku z zapaleniem się na chwilę tej kontrolki. Ktoś podpowie co się może "sypac"?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.